Marketing aplikacji mobilnych – jak promować aplikacje?
Nie jest zaskoczeniem, że czas spędzany przez użytkowników na korzystaniu z aplikacji mobilnych rośnie z roku na rok. Przeciętny właściciel smartfona posiada około 80 aplikacji, ale miesięcznie aktywnie korzysta z 30. W minionym roku użytkownicy Androida pobrali ze sklepu Google Play 108,5 mld aplikacji. Może sam właśnie zaprojektowałeś jedną i zastanawiasz się, jak skutecznie dotrzeć do potencjalnego użytkownika? Tutaj z pomocą przychodzi marketing aplikacji mobilnych. O tym, jakie są sposoby promowania aplikacji mobilnych przeczytasz w tym artykule.
Rynek aplikacji mobilnych a pandemia
Pandemia COVID-19 spowodowała, że więcej czasu spędzamy w domu i aktywniej korzystamy z internetu, a co za tym idzie – pobieramy więcej aplikacji. Skutkiem jest duży wzrost globalnego rynku aplikacji w 2020 roku. Zmianę widać zarówno w statystykach sklepu Apple App Store, jak i Google Play.
Z analiz serwisu BuyShares wynika, że użytkownicy urządzeń z Androidem pobrali w minionym roku o 29% (108,5 mld aplikacji) więcej aplikacji niż rok wcześniej.
Wzrosły również przychody i liczba pobrań w App Store. Statystyki pokazują, że użytkownicy iOS pobrali 26,6 miliarda aplikacji w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2020 roku. To 16% wzrost w stosunku do tego samego okresu w 2019 roku.
Aby Twoja aplikacja nie zginęła w gąszczu innych, musi być nie tylko dobrze zaprojektowana. Twoim zadaniem jest także zapewnienie jej jak największej rozpoznawalności. Na przestrzeni ostatnich lat mogliśmy zaobserwować trend spadkowy wyszukiwania, przeglądania i instalacji z organicznych wyników na rzecz płatnych kanałów marketingowych. Więcej o sposobach promocji aplikacji i pozyskiwania nowych użytkowników przeczytasz w kolejnym akapicie.
Marketing aplikacji mobilnych – wybrane sposoby promocji
Stwórz dedykowaną stronę
Aby zwiększyć efektywność działań marketingowych, warto stworzyć stronę internetową dedykowaną aplikacji. Strona nie musi być rozbudowana (nie jest konieczne posiadanie wielu podstron). Wystarczy strona typu one page lub prosty landing page. Brak strony powoduje ograniczenia w doborze kampanii reklamowych. Konieczna byłaby rezygnacja z kampanii w sieci reklamowej, która daje większe możliwości w doborze miejsc wyświetlania reklam.
Zacznij prowadzić bloga
Jeśli masz już stronę dedykowaną aplikacji, stwórz na niej bloga. Możesz na nim dzielić się informacjami o funkcjonalności Twojej aplikacji, technologii jej wykonania, przedstawić kierunek rozwoju czy też opisywać nadchodzące aktualizacje. Blog to doskonałe narzędzie do odpowiadania na potrzeby użytkowników i wpisywane przez nich zapytania w wyszukiwarce.
Wykorzystaj Social Media
Facebook, Instagram, Twitter czy Pinterest – każdy z kanałów dotarcia charakteryzuje się innym stylem komunikacji z użytkownikiem oraz inną formą reklamy. Jednak topowym rozwiązaniem przy instalacjach aplikacji jest Facebook Mobile App Ads. Reklamy mogą pojawiać się na Facebooku, Instagramie czy w sieci Audience Network i linkują bezpośrednio do Google Play i App Store.
Zaproś do współpracy influencerów
Wchodzisz na rynek z nową aplikacją i zależy Ci na zasięgach oraz budowaniu rozpoznawalności marki? Zaproś do współpracy influencerów, którzy przetestują aplikację i podzielą się swoją opinią.
Reklamy w aplikacjach mobilnych
Jeśli chcesz zwiększyć liczbę pobrań i zaangażowanie w aplikacji mobilnej, Google daje Ci trzy główne możliwości. Możesz skorzystać z uniwersalnej kampanii promującej aplikację, reklamy promującej instalację aplikacji mobilnej w sieci wyszukiwania i na YouTube oraz reklamy budującej zaangażowanie w aplikacji mobilnej. Więcej na ten temat przeczytasz poniżej.
Promocja aplikacji mobilnych
Jeśli Twoim celem biznesowym ma być pobranie aplikacji (a nie przekierowanie do strony mobilnej), wykorzystaj reklamy promujące aplikacje mobilne. Działają one na dopasowanych pod względem systemu operacyjnego urządzeniach, które nie mają jeszcze zainstalowanej promowanej aplikacji i zachęcają użytkowników do jej pobrania. Możliwe jest wyświetlanie ich w wyszukiwarce i docieranie do osób wpisujących konkretne słowa kluczowe. Reklamy promujące pobierane aplikacje wyglądają inaczej niż tradycyjne reklamy tekstowe. Ze sklepu Google Play pobierana jest nazwa aplikacji, ikona oraz oceny.
Drugim (szerszym) sposobem kierowania są reklamy w sieci Admob – aplikacjach partnerów, którzy udostępniają swoje miejsca reklamowe. Możliwe jest kierowanie użytkowników analogicznie jak w sieci reklamowej Google, czyli na:
– wybrane tematy,
– remarketing,
– zainteresowania,
– dane demograficzne użytkowników,
– konkretne aplikacje.
Ostatnim sposobem jest możliwość umieszczania zachęt do pobrania aplikacji w materiałach wideo emitowanych w YouTube.
Zdarza się, że użytkownicy instalują wiele aplikacji, które uruchamiają raz, a następnie o nich zapominają. Wtedy z pomocą przychodzi kampania budująca zaangażowanie, o której wspomniałam wyżej. Celem kampanii jest przypomnienie użytkownikowi o istnieniu aplikacji oraz zachęcenie go do wykonania konkretnej czynności, np. wykorzystaniu funkcji dodatkowo płatnych czy przypomnienie o konieczności dokończenia rozpoczętych procesów w aplikacji.
Uniwersalna kampania promująca aplikację oferuje zautomatyzowaną kampanię zarówno w sieci reklamowej, jak i wyszukiwania. Na podstawie ustawień aplikacji w Google Play promują instalację aplikacji w sieci wyszukiwania, reklamowej (kampanie banerowe GDN) i YouTube.
Sporym ułatwieniem jest fakt, że kierowanie większości reklam oraz ustalanie ich stawek jest zautomatyzowane: musisz tylko podać link do aplikacji, stworzyć maksymalnie cztery linijki tekstu reklamowego (opcjonalnie wideo), a także ustalić maksymalną stawkę, którą chcesz zapłacić za instalację aplikacji (CPA). W tego typu reklamach konwersje będą zliczane w sposób automatyczny, a optymalizacją kampanii zajmą się algorytmy Google. Możesz zatem liczyć na sporą oszczędność czasu.
Zyskaj więcej klientów dzięki skutecznym działaniom marketingowym z certyfikowanym partnerem Google Premium.
Marketing aplikacji mobilnych – daj się poznać użytkownikom!
Nasze życie przeniosło się do Internetu, a telefony stały się organizatorami czasu i dostawcami ciekawostek z każdej branży i dziedziny. Marketing aplikacji mobilnych to w dzisiejszych czasach absolutny must have dla każdego, kto chce dotrzeć do użytkowników i zachęcić ich do pobrania danej aplikacji.
Polecamy również: