Jak zwiększyć liczbę klientów odwiedzających stronę przy pomocy smartfona?

0 napisany przez Łukasz Migura, 26 listopada 2019

Do zwiększenia liczby telefonów i maili od klientów nierzadko wystarczy jedno proste działanie. Instalacja odpowiedniej wtyczki w WordPressie czy dobór właściwych słów kluczowych na stronie potrafi zdziałać cuda. W tym tekście chciałbym podzielić się z Wami trickiem, który pozwolił mojemu klientowi kilkukrotnie zwiększyć ilość zapytań z urządzeń mobilnych.

optymalizacja mobile

Czego dowiesz się z artykułu Łukasza?
1. Jak dzięki marketingowi treści poprawić widoczność witryny w Google 
2. Jak zmienić użytkowników strony w potencjalnych klientów poprzez stronę mobilną

Początek współpracy – zaczynamy od zera

Wiosną 2019 roku rozpocząłem działania związane z audytem i optymalizacją pod kątem SEO dla firmy, która oferuje usługi remontowe. Strona była typowym OnePage’m z formularzem kontaktowym, mapką i prezentacją zrealizowanych projektów. Dzięki temu, że witryna została stworzona na WordPressie, mogłem ją rozbudować o nowe podstrony – typowo ofertowe – oraz o sekcję bloga.

WordPress ma swoje wady, ale jego niewątpliwą zaletą jest przejrzystość interfejsu i liczba dostępnych pluginów, które pozwalają w kilka chwil stworzyć przyjazną dla oka i funkcjonalną stronę.

Dobór właściwych fraz dla stron typowo ofertowych pozwolił na zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce już po dwóch miesiącach pracy. Ale dopiero dzięki stworzeniu odpowiednio nazwanych kategorii na blogu i systematycznej pracy nad nowymi artykułami, witryna zaczęła zdobywać coraz wyższe pozycje na coraz większą liczbę fraz w TOP10 wyników wyszukiwania.

wzrost na stronie klienta senuto

Ruch mobilny przede wszystkim

Nie jest tajemnicą, że dzisiaj największy ruch w sieci stanowią użytkownicy smartfonów. Mówią o tym chociażby wyniki Polskiego Badania Internetu z kwietnia 2019 roku (http://pbi.org.pl/raporty/polscy-internauci-w-kwietniu-2019/). Liczba użytkowników surfujących po sieci przy użyciu telefonów komórkowych przekroczyła liczbę internautów korzystających z komputerów. Dlatego projektując stronę, trzeba myśleć przede wszystkim o tego typu użytkownikach i ich sposobie konsumowania treści. 

Jeszcze dwa lata temu, kiedy użytkownicy komórek stanowili niespełna 30% całego rynku, używanie formularzy kontaktowych na stronach (z których korzystali tzw. desktopowi użytkownicy) miało sens. Obecnie, kiedy gros z nas przegląda sieć przy pomocy telefonu, niemal nikt nie kontaktuje się z użyciem formularza. Więcej sensu ma wykorzystanie chatu na stronie czy przycisków CTA (wezwanie do działania), które przenoszą użytkownika z ekranu strony internetowej do ekranu wyboru numeru. Jedno kliknięcie w przycisk na stronie powinno pokazać numer telefonu, pod który użytkownik może zadzwonić. 

Trzy kliknięcia do sukcesu

W projektowaniu stron obowiązuje zasada trzech kliknięć. Im dłuższa droga użytkownika od wejścia na stronę do nawiązania kontaktu, tym mniejsze prawdopodobieństwo zachęcenia internauty do podjęcia działania, na którym nam zależy. Dlatego możliwość wysłania maila czy nawiązania kontaktu telefonicznego powinniśmy przedstawić na każdej podstronie. 

Co więcej, sensownym będzie umieszczenie stosownego przycisku w dolnej części ekranu, po prawej stronie. Większość z nas jest bowiem praworęczna i kciukiem obsługuje komórkę. Umieszczenie przycisku wzywającego do działania na komórkach na dole po prawej po prostu ułatwi podjęcie decyzji.

Jak zmieniłem użytkowników strony w potencjalnych klientów?

W sierpniu ruch na stronie mojego klienta dzięki marketingowi treści wzrósł kilkukrotnie. Jednak nawet tych kilkuset odbiorców miesięcznie niechętnie podejmowało kontakt. W sierpniu przez stronę do klienta dotarły zaledwie trzy zapytania.

Dlatego oprócz systematycznego zwiększania widoczności strony, zacząłem szukać rozwiązania, które pozwoliłoby na zwiększenie liczby zapytań. Z pomocą przyszła wtyczka mobile contact bar. Jest to prosty skrypt, który wyświetla na telefonach komórkowych pasek w dolnej części ekranu z przyciskiem pozwalającym zadzwonić pod dany numer, wysłać maila, napisać smsa, wiadomość na messengerze czy odesłać do social mediów.

Jeśli chcielibyście przetestować wtyczkę na swojej stronie, znajdziecie ją tutaj: https://pl.wordpress.org/plugins/mobile-contact-bar/. Możecie też skontaktować się z nami. Jesteśmy w stanie zoptymalizować Waszą stronę pod kątem SEO oraz zaplanować i prowadzić działania content marketingowe, które przy wsparciu moim i moich kolegów z działu SEO, pozwolą na zwiększenie liczby użytkowników na stronie. 

Postawiłem na prostotę. Pozwoliłem użytkownikom na wykonanie telefonu lub napisanie maila. Wdrożenie takiego rozwiązania pod koniec sierpnia pozwoliło zaobserwować efekt już we wrześniu. Liczba konwersji z urządzeń mobilnych wzrosła z 3 do 19, co prezentuję na grafice poniżej.

konwersje

Tworzenie treści to nie wszystko

Content marketing działa. Jednak samo napisanie zachwycającego tekstu i opublikowanie go na stronie nie sprawi, że artykuł pojawi się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Tutaj oprócz odpowiedniej strategii tworzenia treści, konieczne jest także wzmacnianie całej strony odpowiednimi działaniami linkbuildingowymi.

Na początku istnienia wyszukiwarki Google sortowanie wyników odbywało się na podstawie liczby linków prowadzących do strony. Były to czasy, w których nie liczyła się jakość, ale ilość. Google, widząc taką praktykę właścicieli stron, zaczęło nakładać kary. Wyszukiwarka rozwijała się, wprowadzano kolejne algorytmy sortujące wyniki, które oprócz ilości linków, zaczęły brać pod uwagę również ich jakość. Zaczęło mieć znaczenie miejsce pozyskiwania tzw. kotwic. W tym momencie do lamusa zaczęły odchodzić katalogi i precle.

Kolejnym krokiem było wdrożenie algorytmu analizującego stronę. Dzisiaj ogromne znaczenie ma jakość tekstu na stronie oraz konstrukcja techniczna witryny. Jednak profil linków, mimo tego, co głoszą pracownicy Google, nadal się liczy. Pozyskiwanie dobrej jakości linków do strony nadal pozwala na przyspieszenie zaindeksowania danej podstrony w wynikach wyszukiwania, a zdobycie wysokiej jakości odnośnika potrafi podnieść pozycję artykułu na blogu na konkurencyjną frazę nawet do TOP10.

Dlatego same działania content marketingowe na przejrzystej i funkcjonalnej stronie nie przełożą się na pozyskanie klientów. Treści należy wesprzeć odpowiednim linkowaniem. Bo bez odpowiedniej reklamy nikt nie dowie się o Waszym artykule.

Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego

Jeśli więc potrzebujecie specjalistów, którzy przygotują strategię dotyczącą tworzenia treści, linkbuildingu i zasugerują, jak zwiększyć liczbę konwersji, skontaktujcie się z nami. Prościej będzie, kiedy zamiast kilku freelancerów, kwestią marketingu w sieci zajmie się dla Was jedna firma. 

Przygotujemy darmową wycenę wraz z propozycją strategii

*Powyższe dane zostaną użyte wyłącznie do obsługi Twojego zapytania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych znajdziesz tutaj.

* Pola wymagane

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

O autorze:

Łukasz Migura

Perfekcjonizm, znajomość Wordpressa i zamiłowanie do tworzenia treści łączy z kilkuletnim doświadczeniem na stanowisku specjalisty ds. SEO. Jest w stanie przeprowadzić wnikliwy audyt, wdrożyć zasugerowane poprawki, łącznie z niewielkimi zmianami w kodzie strony oraz przygotować tekst, który nie tylko przyciąga ruch z wyników wyszukiwania, ale także sprzedaje. Hobbystycznie pisze prozę i współprowadzi bloga podróżniczego.

Komentarze