Sekcja podsumowanie na LinkedIn – najbardziej zaniedbana część Twojego profilu osobistego

0 napisany przez Patryk Kułagowski, 15 stycznia 2021

Wspaniale! Właśnie udało Ci się zarejestrować swój start na LinkedIn, dołączając do grona 722 mln “profesjonalistów” z całego świata… Co teraz? Uzupełnić swój profil, dodać ogłoszenie o pracę, od razu rozpocząć aktywność na tej platformie, a może dalej ukrywać swój talent i potencjał, przyglądając się biernie sukcesom innych ludzi?

Co napisać w sekcji podsumowanie na LinkedIn

Jako jeden z nielicznych stawiasz na pracę od podstaw i postanawiasz rozpocząć przygodę z LinkedIn od uzupełnienia swojego profilu osobistego. Już na tym etapie należą Ci się gratulacje, lecz nie jest to jeszcze moment do świętowania.

Idziesz jak burza – dodajesz zdjęcie profilowe, tworzysz nagłówek, aż tu nagle dochodzisz do sekcji podsumowania na LinkedIn, znanej także w systemie jako “Informacje”. I popełniasz ten klasyczny błąd kroków. W tym miejscu opada wszechobecny entuzjazm, a Ty wybierasz skok w dal, aniżeli ten wzwyż i lądujesz od razu w sekcji “Doświadczenie”. Niby skok oddany, ale niedosyt pozostaje. Wiesz, że stać Cię na więcej, choć z drugiej strony masz świadomość, że zostały Ci jeszcze kolejne próby i być może przyjdzie jeszcze czas na Ciebie. Czy warto jednak czekać?

W tym artykule pomogę Ci odkryć potencjał najbardziej zaniedbanej części Twojego profili osobistego – sekcji podsumowania na LinkedIn.

Co warto wiedzieć na starcie, tworząc podsumowanie na LinkedIn?

Sekcja podsumowanie na LinkedIn umożliwia Ci zaprezentowanie swoich największych atutów w maksymalnie 2000 znaków. Na Twoim profilu osobistym znajdziesz ją pod nazwą “Informacje”, pomiędzy sekcją “Przedstawienie” i “Polecane”. Możliwość edycji podsumowania następuje poprzez kliknięcie ikony ołówka w prawym górnym rogu tego obszaru.

LinkedIn oferuje możliwość posiadania wielu wersji językowych Twojego podsumowania, która zostanie automatycznie dopasowana do języka wyświetlających. W przypadku braku dopasowania, wyświetlony zostanie domyślny opis profilu głównego.

Już na tym etapie warto wybrać kilka słów kluczowych, pod którymi chcemy umacniać swoją widoczność i zamieścić je w podsumowaniu. Pozwoli Ci to lepiej pozycjonować się na dane keywordsy w wyszukiwarce LinkedIn.

Jak napisać interesujące podsumowanie na LinkedIn?

Ktoś w końcu dostrzegł Twój profil osobisty na LinkedIn spośród milionów innych użytkowników tej platformy. Uwagę przykuł Twój interesujący nagłówek oraz wyraziste zdjęcie profilowe. W tym momencie dostajesz niepowtarzalną szansę na angaż w firmie, w której od zawsze chciałeś pracować lub na pozyskanie wartościowych kontaktów, dzięki którym będziesz mógł w pełni realizować swoje cele zawodowe.

Od sukcesu dzieli Cię tylko, albo aż kilka kluczowych sekund osoby wyświetlającej sekcję “Informacje” na LinkedIn – nie zmarnuj ich! Tylko od Ciebie zależy, czy będzie ona na tyle interesująca, że podtrzymasz dotychczasowe zainteresowanie, a na Twoim profilu pojawi się zaproszenie do współpracy.

Tworząc podsumowanie na LinkedIn przede wszystkim zdefiniuj cel, jaki chcesz nim osiągnąć i do kogo zamierzasz dotrzeć. Zadbaj, by był on spójny z pozostałymi elementami Twojego profilu osobistego na tej platformie. Wówczas pisanie tej sekcji stanie się znacznie łatwiejsze niż myślisz.

KLIKNIJ W PONIŻSZE ZDJĘCIE I OBEJRZYJ NASZE BEZPŁATNE SZKOLENIE Z LINKEDIN!

Jaka jest optymalna długość podsumowania na LinkedIn?

Każdy wie, jak trudno pisać o nas samych, a tym bardziej w atrakcyjny sposób stworzyć swoje podsumowanie na LinkedIn w 2000 znaków. Dla jednych to dużo, dla drugich – wręcz przeciwnie. No więc jaka powinna być ta optymalna długość podsumowania na LinkedIn? Tu nie ma jednego schematu, który zagwarantuje Ci sukces. Powinieneś jednak wiedzieć, iż bez względu czy będzie to krótka, czy dłuższa forma, wyświetlona zostanie w pierwszej fazie tylko część Twojego podsumowania. Aby zobaczyć całość, musisz kliknąć “Zobacz więcej”.

Optymalną długość podsumowania na LinkedIn możemy podzielić umownie na krótki i dłuższy format. Poniżej znajdziecie wspomniany podział wraz z konkretnymi przykładami w ramach inspiracji – zarówno w polskiej wersji językowej, jak i anglojęzycznej.

1) Format krótkiego podsumowania na LinkedIn

W tym formacie liczą się przede wszystkim KONKRETY! Nie ma tu miejsca na zbędne lanie wody. Twoje podsumowanie musi być zwięzłe i treściwe. Daj znać, co robisz, w czym się specjalizujesz oraz jak możesz pomóc osobie, która wyświetli Twoją sekcję “Informacje” na LinkedIn. Przyda się także chwytliwe wezwanie do działania oraz sygnał, w jaki sposób można się z Tobą bezpośrednio skontaktować.

Inspiracja w j. polskim

Inspiracja w j. angielskim

2) Format dłuższego podsumowania na LinkedIn

Wybierając drugą opcję, nie możesz oczywiście pominąć elementów wspomnianych w przypadku krótkiego formatu. Jednakże tutaj główną rolę odgrywa przejrzystość Twojego podsumowania na LinkedIn. To od niej zależy, czy ktoś będzie chciał w ogóle poznać Cię bliżej, czy też podda się już na starcie, przytłoczony ścianą tekstu.

Pamiętaj o stosowaniu akapitów (4-6 to dobra liczba) i nie rozbudowuj ich nadmiernie. Pomocne może okazać się zastosowanie punktorów czy emotikonów w celu poprawy czytelności treści, tylko pamiętaj – wszystko z umiarem!

Inspiracja w j. polskim

Inspiracja w j. angielskim

O czym pisać i czego wystrzegać się w sekcji podsumowania na LinkedIn?

W dalszym ciągu masz obawy, czy to odpowiedni moment i czy Twoja forma jest właściwa, aby już teraz stworzyć interesujące i angażujące podsumowanie na LinkedIn? Skorzystaj z moich protipów, które pomogą Ci sprawnie stworzyć tę najbardziej zaniedbaną część Twojego profilu osobistego na tej platformie.

1) Powiedz, kim jesteś i co Cię wyróżnia!

Tworzenie sekcji podsumowania na LinkedIn rozpocznij od elementu charakterystycznego, który wyróżnia Cię na tle innych użytkowników tej platformy i skłoni osobę będącą w tym miejscu do dalszej lektury.

Charakteryzuje Cię coś, czego nie mają inni, albo osiągnąłeś sukces w jakiejś dziedzinie, którym warto się pochwalić? Podziel się tym, zamiast pisać ogólnikami, jak robi to większość userów LinkedIn.

Nie bój się także wspomnieć o swoich niestandardowych zainteresowaniach – po drugiej stronie ktoś może podzielać Twoją pasję i to stanie się impulsem do nawiązania kontaktu z Tobą.

2) Pisz zwięźle, przejrzyście i na temat!

Nie twórz kolejnego opisu całej Twojej kariery od szkoły średniej, którego i tak nikt nie przeczyta. Od tego masz osobną sekcję “Doświadczenie” na swoim profilu osobistym na LinkedIn. Wybierz tylko te najistotniejsze elementy, którymi warto się pochwalić i zadbaj o ich przejrzysty przekaz.

Staraj się pisać w pierwszej osobie liczby pojedynczej, a nie trzeciej i bądź jego twórcą, wówczas Twoje podsumowanie będzie autentyczne! To nie miejsce na kolejny opis znanej osoby z Wikipedii.

3) Odpowiedz na potrzeby Twojej grupy docelowej!

Aby skłonić swoją grupę docelowej do nawiązania kontaktu po przeczytaniu Twojego podsumowania na LinkedIn, musisz przede wszystkim dobrze znać jej potrzeby i je zdefiniować. Sekcja “Informacje” powinna być odpowiedzią na ich trudności, z którymi mierzą się na co dzień oraz realnym wsparciem realizacji ich celów zawodowych, które możesz im zaoferować.

4) Udowodnij swoją wartość!

To, że jesteś sumienny, kreatywny i pracowity już wszyscy wiemy. Pokaż teraz coś “out of box”, czego nie mają inni. Coś co odpowie potrzeby Twojej grupy docelowej i zachęci do nawiązania kontaktu z Tobą, a być może także do nawiązania ścisłej współpracy w dalszym etapie.

Wspomnij o swoich sukcesach zawodowych i najlepiej poprzyj je konkretnymi wynikami, np. “Jako trener wystąpień publicznych przeszkoliłem X osób w ramach Y szkoleń w zakresie…”.

Współpracujesz z ciekawymi i rozpoznawalnymi markami, posiadasz wartościowy certyfikat, a zrealizowany przez Ciebie projekt uzyskał międzynarodowe wyróżnienie – tym również możesz się pochwalić w sekcji podsumowania na swoim profilu osobistym na LinkedIn.

Wyróżnienie tych elementów sprawi, że zaufanie do Twojej osoby wzrośnie, a Ty zyskasz szansę nawiązania nowej wartościowej znajomości.

5) Zachęć do współpracy i daj znać, jak można się z Tobą skontaktować!

Nie zapominaj o CTA – daj jasny sygnał osobie wyświetlającej Twój profil osobisty na LinkedIn, co powinna zrobić po przeczytaniu Twojego podsumowania, np. “Skontaktuj się ze mną pod numerem…”, “Wejdź na moją stronę X i zobacz moje pełne portfolio!” itp.

Na końcu zamieść informacje kontaktowe – może to być adres e-mail, numer telefonu lub link do strony internetowej. To działanie zwiększy szanse na kontakt z Tobą, nie każdy preferuje pierwszy kontakt poprzez platformę LinkedIn.

6) Daj się lubić!

Pokaż w swoim podsumowaniu, że jesteś po prostu fajną i interesującą osobą, która zachęca do nawiązania kontaktu na LinkedIn. Potem pójdzie już z górki, o ile dalej będziesz budował trwałe relacje, a nie sprzedawał na każdym kroku.

Podsumowanie

Jak śpiewa Krzysiek Zalewski – życie to nie zabawa, tylko zawody. Żeby jednak zostać zawodowcem, wziąć w nich udział i wyróżnić się na tle konkurencji, nie możesz pominąć sekcji podsumowania na LinkedIn. Wybór drogi na skróty nie jest opłacalny, tym bardziej, że Twój profil osobisty nie pozwoli Ci osiągnąć poziomu All-Stars bez uzupełnienia tej części.

Droga na podium nie będzie zawsze łatwa i może wydawać się momentami wyboista, żmudna i czasochłonna, ale to inwestycja, której nie pożałujesz. A gdy już osiągniesz swój cel, nie spoczywaj na laurach – zawsze możesz jeszcze coś zoptymalizować i pokazać lepszą wersję siebie.

Dowiedz się, jak prowadzić kanały w Social Media i pozyskaj zaangażowanych odbiorców.

Przeczytaj także: strona firmowa na LinkedIn

5/5 - (1 vote)

Historie sukcesu naszych klientów:

  • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
  • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
  • 46,85% współczynnika wypełnień formularza
  • 3,88 EUR koszt potencjalnego klienta
  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1483 899 zasięgu strony na Facebooku
  • 22 035 odwiedzin strony na Facebooku
  • 19 657 nowych polubień strony na Facebooku
   

O autorze:

Patryk Kułagowski

W 4PEOPLE zajmuje się mediami społecznościowymi - od Facebooka, przez Instagram, aż po LinkedIn. Specjalizuje się w komunikacji biznesowej i kampaniach reklamowych w sektorze B2B. Skutecznie prowadzi kampanie dla klientów z różnych branż - chemicznej, agro, prawniczej czy budowlanej. Podróżnik o duszy rockmana, który przelewa swoje pasje w efektywne działania. Pasjonat branży muzycznej oraz eventowej, organizujący spotkania lokalnej społeczności o nazwie LinkedIn Local w Rybniku.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

5/5 - (1 vote)
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!