Reklamy produktowe na Pintereście

0 napisany przez Katarzyna Palka, 15 grudnia 2020

Użytkownicy odwiedzają Pinteresta w celu znalezienia inspiracji. Kanał ten może zatem okazać się kolejnym źródłem kalorycznego ruchu na Twojej stronie i źródłem pozyskiwania leadów czy sprzedaży, tym bardziej, że wciąż odnotowuje znacznie mniejszą liczbę reklamodawców aniżeli pozostałe kanały.

Reklamy produktowe na Pintereście

Cele reklamowe

Kilka słów o celach reklamowych popełniliśmy już w naszym telegraficznym skrócie możliwości tego kanału. Jak wówczas wspominaliśmy, cele reklamowe podzielone są na trzy główne kategorie, podobne do tych dostępnych w kanałach Facebook i Google Ads:

kreowanie świadomości marki (świadomość marki, wyświetlenia filmu),
nakłanianie do rozważenia zakupu (ruch),
uzyskanie konwersji (konwersje, sprzedaż katalogowa).

Formaty reklam

Głównym formatem reklamowym na Pintereście są piny sponsorowane. W zależności od celu reklamowego mamy również możliwość wyświetlania reklam z filmami, reklamy karuzelowej, reklamy zachęcającej do instalacji aplikacji z poziomu widoku Pinteresta, kolekcji i reklamy produktowej (specyfikację reklam znajdziecie w osobnym wpisie). W tym materiale poświęcimy więcej uwagi tym ostatnim, tj. reklamom produktowym, z których od niedługiego czasu możemy korzystać.

Zakupy na Pintereście

Zakupy na Pintereście to nic innego, jak zakupy w Google i reklamy produktowe na Facebooku. Piny produktowe wyświetlają się użytkownikom już zainteresowanym poszczególnymi produktami czy kategoriami na Pintereście.

Chcąc wyświetlać reklamy produktowe, konieczne jest przesłanie katalogu produktów:

Zakupy w Pinterest

Katalogi umożliwiają automatyczne tworzenie pinów produktowych. W jaki sposób przygotować plik z danymi, dowiesz się klikając w ten link.

Po dodaniu źródła z danymi warto podzielić produkty na tzw. grupy produktów – będzie to szczególnie przydatne, jeśli zdecydujesz się na skorzystanie z kolekcji reklam. Grupy produktów utworzysz, przechodząc przez ścieżkę Reklamy > Katalogi > Grupy produktów > Utwórz. Grupy produktów nazywaj na podstawie wybranych filtrów (np. sukienki, spodnie, buty damskie). Jeśli nie utworzysz grup produktów, możesz wykorzystać te proponowane przez Pinteresta na podstawie zachowań użytkowników bądź aktualizacji Twojego katalogu (np. nowości czy ulubione przez użytkowników Pinteresta).

Jeśli w tym momencie, po utworzeniu konta nie możesz przejść dalej, najpewniej nie zweryfikowałeś jeszcze uprawnień dotyczących witryny.
Chcąc wyświetlać reklamy na Pintereście kierujące do Twojej strony www, jak również uzyskać dostęp do możliwości skonfigurowania katalogów, konieczne jest potwierdzenie praw do witryny.

Zrobisz to w ustawieniach swojego konta (Ustawienia > Potwierdź prawa).

Pinterest - konfiguracja reklam

W naszym ostatnim wpisie wspominaliśmy również o implementacji tagu Pinteresta – tego kroku także nie możesz pominąć, jeśli zależy Ci na optymalizacji efektów!

Konfiguracja reklam

Reklamy produktowe skonfigurujesz za pośrednictwem Menedżera reklam lub w Edytorze grupowym. Nie ma możliwości utworzenia reklam produktowych za pośrednictwem funkcji Quick promote.

Reklamy produktowe a kolekcje reklam

Produkty ze swojego katalogu możesz promować przy pomocy reklam produktowych przypominających piny bądź korzystając z opcji kolekcje reklam.

Kolekcje zbudowane są z kilku produktów dostępnych w ramach opracowanych przez Ciebie grup produktów oraz zdjęcia/grafiki lifestyle’owej, która zachęci użytkownika do wejścia w interakcję. Po kliknięciu w reklamę z wykorzystaniem kolekcji, użytkownik przenoszony jest do trybu pełnoekranowego, gdzie mamy – jak znajdujemy na stronie Pinteresta – możliwość wyświetlenia aż do 24 innych, powiązanych produktów. Reklamę kolekcji możesz utworzyć ręcznie, przy pomocy narzędzia do tworzenia pinów bądź automatycznie.

Dowiedz się, jak prowadzić kanały w Social Media i pozyskaj zaangażowanych odbiorców.

Podsumowanie

Aby skonfigurować reklamy produktowe na Pintereście, musisz poprawnie skonfigurować konto reklamowe, utworzyć źródło danych (katalog), utworzyć grupy produktów oraz skonfigurować kampanie. Następnie pozostaje ci mierzenie wyników oraz optymalizacja. W ramach ciekawostki dodamy, że Polska jest jednym z 28 krajów, w których Pinterest umożliwił korzystanie z reklam produktowych. Warto przeklikać się przez system, tym bardziej, że wciąż najczęściej wykorzystywanymi celami reklam na Pintereście są rozbudowa świadomości marki oraz generowanie ruchu na poszczególnych podstronach.

5/5 - (1 vote)

Historie sukcesu naszych klientów:

  • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
  • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
  • 46,85% współczynnika wypełnień formularza
  • 3,88 EUR koszt potencjalnego klienta
  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1483 899 zasięgu strony na Facebooku
  • 22 035 odwiedzin strony na Facebooku
  • 19 657 nowych polubień strony na Facebooku
   

O autorze:

Katarzyna Palka

Senior Social Media Specialist w 4PEOPLE. Kilka ostatnich lat spędziła na planowaniu i wdrażaniu strategii marketingowych dla projektów z branży finansowej. Specjalistka w zarządzaniu wielokanałową komunikacją targetowaną i pozyskiwaniu online tysięcy zainteresowanych klientów. Wierzy, że research, analiza danych, dobór kanałów oraz zaprojektowanie komunikacji i ścieżek klientów przekuwają się w skuteczną realizację celów firm.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

5/5 - (1 vote)
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!