Reklamy produktowe na Pintereście
Użytkownicy odwiedzają Pinteresta w celu znalezienia inspiracji. Kanał ten może zatem okazać się kolejnym źródłem kalorycznego ruchu na Twojej stronie i źródłem pozyskiwania leadów czy sprzedaży, tym bardziej, że wciąż odnotowuje znacznie mniejszą liczbę reklamodawców aniżeli pozostałe kanały.
Cele reklamowe
Kilka słów o celach reklamowych popełniliśmy już w naszym telegraficznym skrócie możliwości tego kanału. Jak wówczas wspominaliśmy, cele reklamowe podzielone są na trzy główne kategorie, podobne do tych dostępnych w kanałach Facebook i Google Ads:
– kreowanie świadomości marki (świadomość marki, wyświetlenia filmu),
– nakłanianie do rozważenia zakupu (ruch),
– uzyskanie konwersji (konwersje, sprzedaż katalogowa).
Formaty reklam
Głównym formatem reklamowym na Pintereście są piny sponsorowane. W zależności od celu reklamowego mamy również możliwość wyświetlania reklam z filmami, reklamy karuzelowej, reklamy zachęcającej do instalacji aplikacji z poziomu widoku Pinteresta, kolekcji i reklamy produktowej (specyfikację reklam znajdziecie w osobnym wpisie). W tym materiale poświęcimy więcej uwagi tym ostatnim, tj. reklamom produktowym, z których od niedługiego czasu możemy korzystać.
Zakupy na Pintereście
Zakupy na Pintereście to nic innego, jak zakupy w Google i reklamy produktowe na Facebooku. Piny produktowe wyświetlają się użytkownikom już zainteresowanym poszczególnymi produktami czy kategoriami na Pintereście.
Chcąc wyświetlać reklamy produktowe, konieczne jest przesłanie katalogu produktów:
Katalogi umożliwiają automatyczne tworzenie pinów produktowych. W jaki sposób przygotować plik z danymi, dowiesz się klikając w ten link.
Po dodaniu źródła z danymi warto podzielić produkty na tzw. grupy produktów – będzie to szczególnie przydatne, jeśli zdecydujesz się na skorzystanie z kolekcji reklam. Grupy produktów utworzysz, przechodząc przez ścieżkę Reklamy > Katalogi > Grupy produktów > Utwórz. Grupy produktów nazywaj na podstawie wybranych filtrów (np. sukienki, spodnie, buty damskie). Jeśli nie utworzysz grup produktów, możesz wykorzystać te proponowane przez Pinteresta na podstawie zachowań użytkowników bądź aktualizacji Twojego katalogu (np. nowości czy ulubione przez użytkowników Pinteresta).
Jeśli w tym momencie, po utworzeniu konta nie możesz przejść dalej, najpewniej nie zweryfikowałeś jeszcze uprawnień dotyczących witryny.
Chcąc wyświetlać reklamy na Pintereście kierujące do Twojej strony www, jak również uzyskać dostęp do możliwości skonfigurowania katalogów, konieczne jest potwierdzenie praw do witryny.
Zrobisz to w ustawieniach swojego konta (Ustawienia > Potwierdź prawa).
W naszym ostatnim wpisie wspominaliśmy również o implementacji tagu Pinteresta – tego kroku także nie możesz pominąć, jeśli zależy Ci na optymalizacji efektów!
Konfiguracja reklam
Reklamy produktowe skonfigurujesz za pośrednictwem Menedżera reklam lub w Edytorze grupowym. Nie ma możliwości utworzenia reklam produktowych za pośrednictwem funkcji Quick promote.
Reklamy produktowe a kolekcje reklam
Produkty ze swojego katalogu możesz promować przy pomocy reklam produktowych przypominających piny bądź korzystając z opcji kolekcje reklam.
Kolekcje zbudowane są z kilku produktów dostępnych w ramach opracowanych przez Ciebie grup produktów oraz zdjęcia/grafiki lifestyle’owej, która zachęci użytkownika do wejścia w interakcję. Po kliknięciu w reklamę z wykorzystaniem kolekcji, użytkownik przenoszony jest do trybu pełnoekranowego, gdzie mamy – jak znajdujemy na stronie Pinteresta – możliwość wyświetlenia aż do 24 innych, powiązanych produktów. Reklamę kolekcji możesz utworzyć ręcznie, przy pomocy narzędzia do tworzenia pinów bądź automatycznie.
Dowiedz się, jak prowadzić kanały w Social Media i pozyskaj zaangażowanych odbiorców.
Podsumowanie
Aby skonfigurować reklamy produktowe na Pintereście, musisz poprawnie skonfigurować konto reklamowe, utworzyć źródło danych (katalog), utworzyć grupy produktów oraz skonfigurować kampanie. Następnie pozostaje ci mierzenie wyników oraz optymalizacja. W ramach ciekawostki dodamy, że Polska jest jednym z 28 krajów, w których Pinterest umożliwił korzystanie z reklam produktowych. Warto przeklikać się przez system, tym bardziej, że wciąż najczęściej wykorzystywanymi celami reklam na Pintereście są rozbudowa świadomości marki oraz generowanie ruchu na poszczególnych podstronach.
Polecamy również: