12 faktów o LinkedIn w 2019 roku, które musisz znać

0 napisany przez Patryk Kułagowski, 07 sierpnia 2019

Największa na świecie sieć profesjonalistów o nazwie LinkedIn rozrasta się niczym bujna roślinność puszczy amazońskiej. Z dnia na dzień przybywa użytkowników tej platformy, pojawiają się nowe funkcjonalności, a statystyki szaleją. W dalszym ciągu jednak pojawia się grupa sceptyków, którzy z przymrużeniem oka spoglądają w kierunku możliwości, jakie oferuje LinkedIn w obszarze zawodowo-biznesowym. Należycie do jednych z nich? Koniecznie zapoznajcie się z 12 faktami o LinkedIn, które pozwolą Wam spojrzeć na tę platformę trochę w innym świetle i lepiej zdefiniować tę przestrzeń w kontekście własnych potrzeb. 

1. LinkedIn liczy obecnie ponad 645 mln użytkowników

LinkedIn w ujęciu globalnym to już ponad 645 mln zarejestrowanych użytkowników, z czego 2,5 mln (polskie ustawienia językowe) w Polsce. Średnio co sekundę rejestrują się więcej niż 2 nowe osoby. 70% członków tej platformy pochodzi spoza USA. LinkedIn w swoje bazie posiada już ponad 30 mln firm, a nowych stron firmowych z dnia na dzień przybywa.

 
liczba użytkowników LinkedIn

Źródło: LinkedIn

2. Wzrasta zainteresowanie wyszukiwaniem frazy „LinkedIn” w wyszukiwarce Google

Na przestrzeni ostatnich pięciu lat, zauważa się stopniowy wzrost zainteresowania wyszukiwaniem frazy „LinkedIn” w wyszukiwarce Google. Największą popularnością wyszukiwań cieszą się województwa: mazowieckie, małopolskie i dolnośląskie. 

trendy LI wg Google

Źródło: Google Trends

3. Największa sieć profesjonalistów i osób decyzyjnych w jednym miejscu 

LinkedIn zrzesza w jednym miejscu największa ilość profesjonalistów z całego świata. To w tej przestrzeni znajdziecie decydentów najwyższego szczebla, liderów opinii, czy absolwentów MBA. Zazwyczaj użytkownicy tej platformy posiadają wyższe wykształcenie. 

profesje na LI

Źródło: LinkedIn

4. LinkedIn jest głównym źródłem pozyskiwania oraz dzielenia się profesjonalnym kontentem

Charakter edukacyjny tej platformy odgrywa kluczową rolę w procesie pozyskiwania i dzielenia się eksperckim kontentem. W tym miejscu znajdziecie wartościowe publikacje, cenne wskazówki oraz konkretną dawkę inspiracji. Czerpanie wiedzy od profesjonalistów to jedno, a dzielenie się nią to drugie. Publikując wartościowy kontent, budujecie swój personal branding na LinkedIn.  

profesjonalny kontent na LI

Źródło: LinkedIn

5. Kobiety stanowią globalnie 43% odbiorców LinkedIn, a mężczyźni – 57%.

W przypadku społeczności LinkedIn większą jej część stanowią mężczyźni. Zapewne wpływ na to ma charakter biznesowy tej platformy. Odwrotne proporcje płci występują natomiast na Facebooku, czy Instagramie. 

podział płci LI

Źródło: Statista

6. Najliczniejszą grupą użytkowników LinkedIn w Polsce stanowią osoby w przedziale wiekowym 25-34. 

W każdej grupie wiekowej dominuje ilość użytkowników płci męskiej. Najliczniejszą z nich stanowią osoby w przedziale wiekowym 25-34, w dalszej kolejności 35-54. Wskazuje to, że zazwyczaj użytkownicy platformy LinkedIn w Polsce to osoby posiadające za sobą pierwsze doświadczenie zawodowe lub ukończone studia. 

wiek użytkowników LinkedIn

Źródło: Hootsuite, We Are Social

7. Potencjał reklamowy LinkedIn w Polsce wzrasta 

Więcej możliwości reklamowych na LinkedIn zapewnia stały przyrost liczby użytkowników tej platformy oraz nowe funkcjonalności pojawiające się w obszarze Menedżera Kampanii. Również w tym przypadku liczba użytkowników płci męskiej jest nieznacznie wyższa. 

potencjał reklamowy IN w polsce

Źródło: Hootsuite, We Are Social

8. Ponad 20 milionów otwartych ofert pracy w LinkedIn Jobs

Tak jak już wspomniałem w jednym z moich poprzednich artykułów, LinkedIn to kopalnia talentów, ale także miejsc pracy. W systemie dostępnych jest obecnie ponad 20 milionów ofert pracy, które możecie precyzyjnie wyszukać np. po danym stanowisku, czy lokalizacji.  Przyznajcie, jest w czym wybierać. 

praca w LinkedIn

Źródło: LinkedIn

9. LinkedIn jest najbardziej efektywną platformą angażującą odbiorców, którzy mają największe znaczenie dla Waszego biznesu.  

Od dawna wiadomo, że LinkedIn to potężne narzędzie w rękach marketerów B2B. 94% z nich wykorzystuję tę platformę do dystrybucji kontentu. LinkedIn jest postrzegany jako najlepsza sieć społecznościowa do generowania leadów. 

kontent na LI

Źródło: LinkedIn

10. LinkedIn jest dostępny w 24 wersjach językowych 

W ramach platformy LinkedIn możecie korzystać z 24 wersji językowych: arabski, angielski, chiński uproszczony, chiński tradycyjny, czeski, duński, holenderski, francuski, niemiecki, indonezyjski, włoski, japoński, koreański, malajski, norweski, polski, portugalski, rumuński, rosyjski, hiszpański, szwedzki, tagalog, tajski i turecki.

języki linkedin

Źródło: LinkedIn

11. LinkedIn odnotowuje znaczący wzrost przychodów z roku na rok

Wzrost liczby użytkowników i nieustanny rozwój platformy rzutują także na wyniki finansowe LinkedIn. Przychód z 2018 roku przebił dwukrotność jej wartości z roku poprzedniego. 

Podział na płci LinkedIn

Źródło: Statista

12. Strona firmowa posiadająca uzupełnione wszystkie dane zyskuje 30% więcej wyświetleń tygodniowo

W pełni uzupełniona strona firmowa nie tylko pozwala Wam uzyskać 30% więcej wyświetleń tygodniowo, ale również jest kluczowym elementem wizerunkowym firmy. To pierwszy aspekt, na który użytkownik odwiedzający Waszą LinkedIn Page zwraca uwagę, dlatego tak ważne jest zadbanie o estetykę, poprawność komunikowanych informacji, spójność i atrakcyjność wizualną tej części. Dopiero w kolejnym kroku rekomendowane jest rozpoczęcie komunikacji na stronie firmowej w opierając się na przemyślanej strategii.

4PEOPLE na LinkedIn

Źródło: LinkedIn

Podsumowanie 

LinkedIn z każdym dniem mknie do przodu. Przedstawione powyżej dane są tego najlepszym dowodem. Rozwój platformy jest niezaprzeczalny, szczególnie po przejęciu jej przez firmę Microsoft. Widać gołym okiem, że działania ze strony LinkedIn mają swoje przełożenie na konkretne liczby, a w szczególności na przyrost liczby użytkowników. 

Co przyniosą kolejne lata? Czy tendencja wzrostowa zostanie podtrzymana? Na te odpowiedzi pozostaje nam cierpliwie poczekać. W międzyczasie korzystajcie aktywnie z możliwości, jakie oferuje LinkedIn obecnie. Potencjał jest niesamowity, może dla niektórych Was jeszcze uśpiony, ale gdy go już odkryjecie, przekonacie się, że nie rzucam słów na wiatr. 

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

O autorze:

Patryk Kułagowski

W 4PEOPLE zajmuje się mediami społecznościowymi - od Facebooka, przez Instagram, aż po LinkedIn. Specjalizuje się w komunikacji biznesowej i kampaniach reklamowych w sektorze B2B. Skutecznie prowadzi kampanie dla klientów z różnych branż - chemicznej, agro, prawniczej czy budowlanej. Podróżnik o duszy rockmana, który przelewa swoje pasje w efektywne działania. Pasjonat branży muzycznej oraz eventowej, organizujący spotkania lokalnej społeczności o nazwie LinkedIn Local w Rybniku.

Komentarze