4move – SEO dla e-commerce

0 napisany przez Paweł Kubik, 04 kwietnia 2016

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, w którym klientom oferujesz szeroki wybór produktów i zastanawiasz się, które pozycjonowanie będzie najlepsze, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie! Dowiesz się, w jaki sposób promować swój e-sklep i na których produktach skupić swą uwagę, by zwiększać zyski.


Najskuteczniejsze pozycjonowanie dla e-sklepu

Nawet jeśli wiesz, które z marek i produktów są dla Ciebie kluczowe, to z pewnością wybranie fraz do pozycjonowania nie jest już takie proste. W wyszukiwarce Google, topowe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania na popularne i ogólne frazy, zajmują porównywarki cenowe, portale aukcyjne, blogi i duże sklepy. By wyprzedzić innych i być na szczycie wyszukiwania, trzeba zainwestować sporo czasu i nakładów finansowych.

Jak więc pozycjonować sklep internetowy, aby sprawnie pokonać powyższe przeszkody? Najlepiej sprawdzi się tutaj pozycjonowanie szerokie.

Pozycjonowanie szerokie – 4move

Pozycjonowanie całego (lub przynajmniej dużej części) asortymentu w sklepie internetowym to pozycjonowanie szerokie. 4move opiera się na pozycjonowaniu dużej liczby słów z długim ogonem, czyli składających się z 3 i więcej wyrazów. W wyszukiwarce Google takie frazy są rzadziej pozycjonowane przez konkurencję, szybciej więc uzyskujemy widoczność serwisu pod dużą liczbą fraz. W przypadku tego rodzaju pozycjonowania, efektem jest wzrost sesji z ruchu organicznego.

Dla porównania, efektem pozycjonowania na frazy jest obecność pod najbardziej popularnymi hasłami dla danej branży w wyszukiwarce, co przekłada się zarówno na ruch na witrynie, jak i rozpoznawalność brandu. Jeśli frazy zostały dobrze dobrane, przełoży się to również na sprzedaż.

O pozycjonowaniu szerokim dowiecie się więcej także z artykułu Pawła, który polecam!

Pozycjonowanie szerokie > pozycjonowanie na frazy

Dlaczego? W zasadzie nazwa “szerokie” daje odpowiedź na pytanie. Szeroko, czyli równolegle pozycjonujemy dużą liczbę produktów i tym samym zwiększamy widoczność sklepu w wyszukiwarce pod wieloma frazami. Jest to istotna przewaga w porównaniu z pozycjonowaniem na frazy, które skupiając się na konkretnych słowach kluczowych nie koreluje z bogatym asortymentem sklepu. W konsekwencji ruch generowany z pozycjonowania szerokiego jest lepszej jakości niż ruch z pojedynczych, ogólnych fraz. W tym wypadku ta “lepsza jakość ruchu” to po prostu ruch generujący sprzedaż.

W przypadku e-sklepów, marketing internetowy w tym pozycjonowanie, ma docelowo generować dochody. Skuteczne działanie agencji w osiągnięciu efektów SEO nie zamieni się na przychody, jeśli nie będą zachowane pewne korelacje.

Czy pozycjonowanie szerokie się opłaca?

W przypadku sklepów internetowych, zwrot z inwestycji jest mierzalny – potrzebne jest dobrze skonfigurowane narzędzie analityczne np. Google Analytics z modułem e-commerce. Oczekiwane efekty są sumą wielu czynników – oczywiście ważne jest, by agencja wypracowała satysfakcjonujące efekty. Niemniej ważny jest sam sklep, jego asortyment, dostępność towaru, konkurencyjne ceny, promocje, UX, opcje dostawy, rekomendacje klientów itp. Tylko synergia tych czynników pozwoli na wypracowanie oczekiwanego ROI.

Teoria już była, a teraz przykład. Na poniższym wykresie zobaczycie wzrost przychodów z ruchu organicznego (dane z 6 miesięcy z Google Analytics) klienta, dla którego prowadzimy właśnie działania z zakresu pozycjonowania szerokiego.

Screenshot_1

Dla porównania, dane z innej kampanii pozycjonowania szerokiego, gdzie polityka cenowa i dostępność asortymentu przeszły pewne załamanie (grudzień i styczeń).

Screenshot_2

Pozycjonowanie 4move będzie przynosić zwrot z inwestycji po pewnym czasie, ale pod warunkiem zachowania wcześniej opisanych warunków.

Jak działać, by się opłacało?

Dzięki pozycjonowaniu szerokiemu, ruch organiczny w sklepie będzie przyrastać i należy zadbać o utrzymanie dostępności towaru, konkurencyjności cen itp. W celu podniesienia współczynnika konwersji sprzedaży możesz podjąć kolejne kroki. Rozpocznij od przyjrzenia się swojej konkurencji oraz e-sklepom, o których wiesz, że sprzedają z sukcesem. Zweryfikuj ścieżkę zakupową, zobacz jak prezentowane są produkty, ile opinii ma sklep, jakie są opisy produktów, zdjęcia, rekomendacje, menu. Warto także dokonać zakupu w takim sklepie, by sprawdzić jak wygląda obsługa klienta po transakcji i zapisać się do newslettera.

Nie chodzi oczywiście o powielenie tych działań 1:1. Sprawdzone wzorce na pewnym etapie dadzą gwarancję przychodu, kiedy już zaczniemy pozyskiwać ruch np. z pozycjonowania 4move. Dopiero później można testować własne pomysły i rozwiązania.

Podsumowanie

Podsumowując, jeśli prowadzisz sprzedaż w sklepie internetowym i posiadasz bogaty asortyment, wybierając ofertę pozycjonowania – wybierz szerokie. Ruch z wyników organicznych będzie dobrej jakości. Osiągniesz stabilny wzrost odwiedzin i sprzedaży w e-sklepie. Najlepiej skorzystać z usług agencji marketingowej, w której specjaliści od SEO posiadają odpowiednią wiedzę i narzędzia, aby skutecznie prowadzić pozycjonowanie szerokie. Oczywiście, warunkiem dodatkowym wzrostu sprzedaży z 4move, jest wcześniej opisane, odpowiednie funkcjonowanie sklepu. Bez tego ani rusz!

O autorze:

Paweł Kubik

Jako Account Manager w 4people zajmuje się obsługą klientów. Proponuje nowe rozwiązania i nowe możliwości. Na bieżąco obserwuje branże oraz nowinki technologiczne. Jeżeli wpadnie mu ciekawe narzędzie w ręce - na pewno postara się je wykorzystać.

Komentarze

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!