Zakupy Google za darmo dla każdego sklepu?

0 napisany przez Adam Derkacz, 22 kwietnia 2020

Wczoraj (21.04.2020) Google oficjalnie zapowiedziało we wpisie jednego ze swych dyrektorów, Billa Ready’ego, że udostępni sklepom przestrzeń w Zakupach Google za darmo.

Darmowe Google Zakupy

Link do artykułu znajduje się w tym miejscu https://blog.google/products/shopping/its-now-free-to-sell-on-google

Jest to bodaj największa zmiana w funkcjonowaniu Google Shopping od 8 lat, czyli startu tej usługi. Google dąży do tego, aby wyniki w Zakupach składały się głównie z bezpłatnych list produktów. Powstać ma zatem osobna sekcja, która będzie skupiała wyniki organiczne. Najpierw zmiany dotkną USA, gdzie mają zostać wprowadzone do końca kwietnia tego roku. Następnie stopniowo będą rozszerzane na inne kraje, tak aby do końca 2020 roku objęła wszystkie rynki.

Ruch ten związany jest z obecną pandemią koronawirusa, który wywołał kryzys w wielu branżach. Udostępnienie za darmo przestrzeni w ramach Zakupów Google ma za zadanie pomóc firmom w promocji swych produktów i poprawić ich sytuację.

Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.

Czy oznacza to koniec kampanii produktowych?

Zdecydowanie nie – kampanie takie wciąż będą aktywne, umożliwiając reklamodawcom lepszą ekspozycję swoich towarów w stosunku do wyników bezpłatnych. Dodatkowo wyniki bezpłatne mogą stanowić dla sklepu uzupełnienie dla płatnych kampanii, dzięki czemu będzie można wyświetlać więcej produktów nie zwiększając przy tym budżetu.

4.3/5 - (3 votes)

Historie sukcesu naszych klientów:

  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji

O autorze:

Adam Derkacz

W 4PEOPLE prowadzi kampanie SEM. Może pochwalić się certyfikatem Google, a także wieloma sukcesami w podejmowanych działaniach. Zwolennik dokładnej analityki oraz optymalizacji podejmowanych działań. Prywatnie miłośnik wędrówek górskich, biegania, historii średniowiecza i imperialnych stoutów. Wieloletni fan FC Barcelony. Zagorzały czytelnik, szczególnie Harukiego Murakamiego oraz Jacka Dukaja.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

4.3/5 - (3 votes)
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!