Zakupy Google za darmo dla każdego sklepu?

0 napisany przez Adam Derkacz, 22 kwietnia 2020

Wczoraj (21.04.2020) Google oficjalnie zapowiedziało we wpisie jednego ze swych dyrektorów, Billa Ready’ego, że udostępni sklepom przestrzeń w Zakupach Google za darmo.

Link do artykułu znajduje się w tym miejscu https://blog.google/products/shopping/its-now-free-to-sell-on-google

Jest to bodaj największa zmiana w funkcjonowaniu Google Shopping od 8 lat, czyli startu tej usługi. Google dąży do tego, aby wyniki w Zakupach składały się głównie z bezpłatnych list produktów. Powstać ma zatem osobna sekcja, która będzie skupiała wyniki organiczne. Najpierw zmiany dotkną USA, gdzie mają zostać wprowadzone do końca kwietnia tego roku. Następnie stopniowo będą rozszerzane na inne kraje, tak aby do końca 2020 roku objęła wszystkie rynki.

Ruch ten związany jest z obecną pandemią koronawirusa, który wywołał kryzys w wielu branżach. Udostępnienie za darmo przestrzeni w ramach Zakupów Google ma za zadanie pomóc firmom w promocji swych produktów i poprawić ich sytuację.

Czy oznacza to koniec kampanii produktowych?

Zdecydowanie nie – kampanie takie wciąż będą aktywne, umożliwiając reklamodawcom lepszą ekspozycję swoich towarów w stosunku do wyników bezpłatnych. Dodatkowo wyniki bezpłatne mogą stanowić dla sklepu uzupełnienie dla płatnych kampanii, dzięki czemu będzie można wyświetlać więcej produktów nie zwiększając przy tym budżetu.

Przygotuję
darmową wycenę
wraz z propozycją strategii

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez 4PEOPLE Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach moich danych osobowych w celu:

* Pola wymagane

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

O autorze:

Adam Derkacz

W 4PEOPLE prowadzi kampanie SEM. Może pochwalić się certyfikatem Google, a także wieloma sukcesami w podejmowanych działaniach. Zwolennik dokładnej analityki oraz optymalizacji podejmowanych działań. Prywatnie miłośnik wędrówek górskich, biegania, historii średniowiecza i imperialnych stoutów. Wieloletni fan FC Barcelony. Zagorzały czytelnik, szczególnie Harukiego Murakamiego oraz Jacka Dukaja.
Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!