Zakupy Google za darmo dla każdego sklepu?
Wczoraj (21.04.2020) Google oficjalnie zapowiedziało we wpisie jednego ze swych dyrektorów, Billa Ready’ego, że udostępni sklepom przestrzeń w Zakupach Google za darmo.
Link do artykułu znajduje się w tym miejscu https://blog.google/products/shopping/its-now-free-to-sell-on-google
Jest to bodaj największa zmiana w funkcjonowaniu Google Shopping od 8 lat, czyli startu tej usługi. Google dąży do tego, aby wyniki w Zakupach składały się głównie z bezpłatnych list produktów. Powstać ma zatem osobna sekcja, która będzie skupiała wyniki organiczne. Najpierw zmiany dotkną USA, gdzie mają zostać wprowadzone do końca kwietnia tego roku. Następnie stopniowo będą rozszerzane na inne kraje, tak aby do końca 2020 roku objęła wszystkie rynki.
Ruch ten związany jest z obecną pandemią koronawirusa, który wywołał kryzys w wielu branżach. Udostępnienie za darmo przestrzeni w ramach Zakupów Google ma za zadanie pomóc firmom w promocji swych produktów i poprawić ich sytuację.
Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.
Czy oznacza to koniec kampanii produktowych?
Zdecydowanie nie – kampanie takie wciąż będą aktywne, umożliwiając reklamodawcom lepszą ekspozycję swoich towarów w stosunku do wyników bezpłatnych. Dodatkowo wyniki bezpłatne mogą stanowić dla sklepu uzupełnienie dla płatnych kampanii, dzięki czemu będzie można wyświetlać więcej produktów nie zwiększając przy tym budżetu.
Polecamy również: