Wideo na Facebooku krok po kroku

0 napisany przez Magdalena Tomaszewska, 01 sierpnia 2019

Nie ma wątpliwości – video is the king i na razie nie zamierza zrzec się tronu w królestwie social media. Nie zanosi się też na wrogie przejęcie, także warto pochylić się nad tą formą komunikatu. W tym tekście dam Ci bardzo konkretne wskazówki, jak zoptymalizować i przygotować materiał wideo pod wymogi platformy Facebook.

wideo na facebooku

Z tego artykułu dowiesz się:
1. Dlaczego warto stosować wideo na Facebooku.
2. Jakich elementów nie może zabraknąć w Twoim wideo.
3. Które aplikacje pomogą Ci tworzyć interesujące wideo na smartfonie.

Mówi się, że przed końcem roku 2020 r. 82% ruchu w Internecie będzie stanowić właśnie wideo (źródło: The Cisco VNI). Posty typu wideo są również bardziej “lubiane” przez algorytmy Facebooka i generują więcej wyświetleń. To genialny sposób na docieranie do klientów.

użytkownicy

1. Według statystyk mamy około 2-3 sekundy na zainteresowanie użytkownika naszym materiałem. Po tym czasie zaangażowanie wyraźnie spada. Dlatego przemyśl dobrze swoje wideo – może dobrym zabiegiem będzie umieszczenie produktu lub claimu reklamowego na początek filmu?

reklama na fb

2. Napisy! Podczas przeglądania Facebooka wideo jest uruchamiane automatycznie bez dźwięku, więc możemy przykuć uwagę jedynie obrazem. Dzięki napisom użytkownik widzący film bez dźwięku będzie wiedział, o czym jest mowa w wideo.

reklama lecha z napisami

3. Optymalny czas wideo powinien wynosić ok. 30 sekund. Badania mówią, że ponad 80% użytkowników oglądających filmy do 30 sekund dotrwało do końca (źródło: promotraffic.com). Natomiast nagranie wideo na urządzeniu mobilnym powinno trwać maksymalnie 15 sekund.

długość reklamy na fb

4. Miniatura filmu. Niektórzy użytkownicy mają wyłączoną funkcję automatycznego odtwarzania wideo. Przyciągnąć może ich ciekawa miniatura.

intrygująca miniaturka

5. Format, człowieku! Wielu użytkowników przegląda swojego newsfeeda na telefonie trzymajac go w pozycji pionowej. Dlatego staraj się przygotowywać wideo właśnie pod urządzenia mobilne. Wideo poziome może mniej przyciągać uwagę. Warto przetestować wideo pionowe (formaty 4:5, 2:3 i 9:16)  bądź w formacie 1:1.

formaty

6. Pokaz slajdów to też wideo! Zamiast tworzyć galerię zdjęć, utwórz pokaz slajdów! Facebook przekonwertuje go na treść wideo i tak też będzie go traktował, co przeniesie się na wyświetlenia. Nie musisz korzystać z żadnej aplikacji, po kliknięciu DODAJ OBRAZ, wyświetli Ci się opcja pokaz slajdów. Możesz dodać zdjęcia, zmienić przejścia między nimi na tzw. zanikanie, czas wyświetlania, a nawet dodać muzykę z darmowej bazy!

7. Korzystaj ze Stories! Wideo nagrane na Stories możesz opublikować potem na swoim fanpage’u. Wiele marek zapomina o tym, jak ważne jest korzystanie z tej funkcji Facebooka. Możemy dotrzeć do wielu fanów, którzy nie widzą naszych postów na wallu, a często przeglądają Stories znajomych!

facebook stories

Nie takie wideo straszne, jak je malują

Wielu mówi, że content wideo jest dla nich zbyt trudny. Bo trzeba mieć sprzęt, oprogramowanie do montażu, np. Final Cut czy Adobe Premiere. A stworzenie materiału wideo wcale nie musi być trudne! Świetny materiał video można nagrać telefonem! Telefonem można go też fantastycznie obrobić i to bez bycia specem od montażu. Prezentujemy 5 przydatnych aplikacji, które pomogą Ci stworzyć świetny video content!

1. Triller Music Video + Film Maker – to prosta aplikacja, dzięki której stworzysz film lub teledysk! Nagrywasz dowolną ilość ujęć, wybierasz muzykę z obszernej bazy bądź swojego telefonu, dodajesz filtry, napisy, a aplikacja sama montuje z niej klip. Wideo nagrywamy poziomo lub w kwadracie. W wersji bezpłatnej musimy pogodzić się ze znakiem wodnym, jest on jednak niewidoczny.

2. InShot – aplikacja do robienia kolaży, serii zdjęć i wideo. Pozwala na zmianę proporcji obrazu, obracanie, przycinanie kadru, ale też dodanie ścieżki audio, napisów czy naklejek. W tym przypadku można pracować nad jednym plikiem wideo, co niestety wklucza montaż.

3. FrameLapse – Dzięki tej aplikacji możesz nagrać film poklatkowy, czyli tak zwany timelapse. Posiada bardzo prosty w obsłudze interface, w którym ustawisz prędkość nagrywania i czas trwania video.

4. Boomerang – Znana aplikacja do robienia krótkich, 5-sekundowych, zapętlonych video. Jest też wbudowana w InstaStory na Instagramie. Urozmaicisz w tym sposób swoje treści dzięki dynamice filmików.

5. PowerDirector Video Editor – chyba najbardziej „profesjonalna” z zestawionych aplikacji. W tym przypadku pracujesz przy pomocy timeline. Aplikacja posiada wiele ciekawych efektów, jak slowmotion czy nagranie narracji.

Dowiedz się, jak prowadzić kanały w Social Media i pozyskaj zaangażowanych odbiorców.


5/5 - (1 vote)

Historie sukcesu naszych klientów:

  • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
  • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
  • 46,85% współczynnika wypełnień formularza
  • 3,88 EUR koszt potencjalnego klienta
  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1483 899 zasięgu strony na Facebooku
  • 22 035 odwiedzin strony na Facebooku
  • 19 657 nowych polubień strony na Facebooku
   

O autorze:

Magdalena Tomaszewska

Z zawodu negocjator kryzysowy, co się przydaje, bo jak wiadomo, kryzysy w social media wybuchają w weekendy. Z mediami i szeroko pojętym marketingiem jest związana od 2014 roku. Dobrze czuje się zarówno w pracy z klientem B2C jak i B2B. Prowadzi profile oraz kampanie reklamowe na Facebooku i Instagramie zarówno dla biznesów lokalnych, jak i dużych firm farmaceutycznych i deweloperów budowlanych. W wolnym czasie koneserka popołudniowych drzemek i miziania pieska. Sympatyczka płatków z mlekiem. Entuzjastka seriali.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

5/5 - (1 vote)
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!