W jaki sposób marki wykorzystują IGTV?

0 napisany przez Adrianna Promis, 10 lipca 2018

Instagram rośnie w siłę – to wiemy nie od dziś. Znalazłam już dziesiątki niszowych i zaskakujących kont na tym medium. Rozpoczynając od kolekcji najdziwniejszych zdjęć znalezionych na Allegro wraz z linkami do aukcji aż do @cashcats (to trzeba zobaczyć samemu!), dlatego też mam wrażenie, że każdy znajdzie tam miejsce dla siebie – nawet największy esteta.

Kiedy jedni rosną w siłę, inni tracą. Kiedy tylko ogłoszono informację o IGTV, pojawiły się pytania – czy to konkurencja dla Youtube’a? Pomijając fakt, że Instagram darzę dużą sympatią (nie ukrywam, że pewnie częściowo ten artykuł będzie laurką na jego cześć), nie uważam, aby cokolwiek zagrażało YouTube – na ten moment uważam, że będą żyć w pełnej symbiozie. O wiele bardziej skłonna jestem ku stwierdzeniu, że IGTV to kolejny gwóźdź do trumny dla Snapchata (ręka w górę, kto jeszcze używa!).

Jednak nie dziś o tym mowa – dziś skupimy się na tym, jaki content już hula na IGTV i w jaki sposób marki wykorzystują tę aplikację jako element swojej strategii marketingowej.

1. Instagram

Nie, to nie jest żart. Filmik z pieskiem, który jest pilotem helikoptera, albo…(dla odmiany) pieskami bawiącymi się na plaży czy słodkimi króliczkami, które jedzą warzywa to coś, co wywoła uśmiech na twarzy nawet w najczarniejszy poniedziałek. A mówili, że nie samymi zwierzątkami social media żyją – i nie mieli racji!

2. Buzzfeed

Kto nie zna tego portalu, ten… z pewnością ma o wiele więcej wolnego czasu. Tylko na Buzzfedzie dowiesz się, jakim rodzajem sera jesteś, zapiszesz się do cotygodniowego newslettera ze zdjęciami kotów lub wybierzesz przepis na jutrzejszy lunch, wypełniając test, w którym opiszesz, co masz na sobie. Buzzfeed ma spore doświadczenie w publikowaniu pionowych filmików za pośrednictwem Snapchata, więc content publikowany na IGTV to żaden problem. Można tam znaleźć między innymi takie filmiki, jak ten poniżej:

Maybe the cutest hamster win! 😍

Post udostępniony przez BuzzFeed (@buzzfeed)


3. Applemusic

Dla wszystkich fanów muzyki i jabłuszka – warto obserwować ten profil! Bazując na contencie, który już został opublikowany, widzimy wysokiej jakości filmiki, które przedstawiają m.in. zespół The Chainsmokers, który opowiada i pokazuje, w jaki sposób, krok po kroku, tworzy swoje utwory.

4. NASA

Mój osobisty faworyt. NASA wymiata! Profil tej agencji rządu Stanów Zjednoczonych to dowód na to, że do dzisiejszych odbiorców mediów społecznościowych możemy docierać w naprawdę różny sposób – nawet ten najbardziej zaskakujący.

5. Nike Football

Mundial jeszcze się nie skończył, więc tematycznie, a do tego motywująco – na IGTV marki możemy znaleźć rozmowy z piłkarzami, którzy opowiadają swoje historie i tym samym wysyłają prosty przekaz – uwierz w siebie, bądź pewny tego, co robisz i… Just do it!

‘On your back there’s a number, not your age. Either the player can play or he can’t.’ – Kylian Mbappe ⠀ The youngest player ever scorer for AS Monaco. Youngest to score 10 goals on Europe’s biggest stage. The youngest in history to reach 20 goals scored in his domestic league. The youngest scorer in a European club semi-final and the youngest to be nominated for the game’s greatest individual prize. History comes naturally to Kylian Mbappe. But he doesn’t want to be the youngest anything. Age doesn’t matter to him. All that matters is what he does on the pitch, the same things he’s always done. The things that get crowds on their feet, change games in the blink of an eye and grab the world’s attention. With back to back young player of the year awards to his name, and his nation’s iconic number 10 on his back, he’s primed to deliver once again. Never fazed. No fear. Always ready. ⠀ Hear the full story from Kylian Mbappe at nike.com/Bootroom

Post udostępniony przez Nike Football (Soccer) (@nikefootball)

Jeśli chcesz zacząć sam publikować content za pośrednictwem IGTV, pamiętaj:

– wideo może trwać od 15 sekund do 60 minut,
– użytkownicy mogą komentować Twoje filmiki oraz przesyłać je swoim znajomym za pośrednictwem prywatnej wiadomości,
– maksymalny dopuszczalny rozmiar to 3,6 GB,
– format video to MP4,
– wideo ma orientację pionową.

Jak potoczą się losy nowej propozycji Instagrama – tego nie wiemy, ale bazując na tym, co możemy tam znaleźć zaledwie kilkanaście dni od wprowadzenia aplikacji, zdecydowanie nie będziemy się nudzić! Mam nadzieję, że te kilka propozycji pokaże Wam, że Instagram to nie jedynie miejsce dla influencerów oraz marek beauty, a możliwość inspiracji dla każdego oraz świetne narzędzie marketingowe. Trzymam kciuki za wszystkich, którzy planują wdrożyć to narzędzie jako element swojej strategii, jak i również obserwatorów – niech każdy znajdzie coś dla siebie, a publikowany content będzie wartościowy i oryginalny!

O autorze:

Adrianna Promis

W 4People dołączyła do teamu Social Media. Doskonale wie co w mediach społecznościowych piszczy. Chwyta newsy i przekuwa w dobry content na profilach naszych klientów. Nie skrywa zamiłowania do Instagrama, co widać po jej aktywności na InstaStories.

Komentarze