Trendy na Facebooku 2023?

0 napisany przez Katarzyna Palka, 11 stycznia 2023

Biorąc pod uwagę ciągłe zmiany w obrębie Facebooka, trudno przewidzieć trendy na rok 2023. Rosnąca świadomość nt. efektywności materiałów wideo, promowanie relacji i rolek czy automatyzacja, również komunikacji, to jednak kierunki i działania, które z dużym prawdopodobieństwem będą realizowane i w kolejnym roku.

Promowanie wideo, rolek, relacji na Facebooku

Wideo staje się coraz bardziej popularnym formatem w mediach społecznościowych, a trend ten prawdopodobnie utrzyma się na Facebooku, co zauważamy w coraz częstszej obecności rolek i relacji marek na Facebooku. Platforma ułatwiła użytkownikom tworzenie i udostępnianie filmów, a coraz więcej firm korzysta z wideo, aby nawiązać kontakt i relacje z klientami.

Materiały wideo pozwalają w łatwy sposób dotrzeć do użytkowników oraz w bardziej przystępny sposób zwizualizować potrzebę zakupu danego produktu czy skorzystania z usługi. Bazowanie na budzącym emocje przekazie w naturalny sposób sprzyja zwiększaniu zasięgów i udostępnianiu danego materiału.

Jeśli w przekaz wideo wpleść odpowiednią historię, efekt viralu zapewniony – historia zapadająca w pamięć, odpowiednio skonstruowana, znacznie bardziej zapadnie w pamięć i będzie zdecydowanie chętniej udostępniana niż inne dostępne w obrębie Facebooka formaty.

Dostępność to w zasadzie słowo klucz. Facebook dał nam możliwość tworzenia materiałów wideo, choćby w przypadku reels, nie mając doświadczenia w edycji czy produkcji podobnych materiałów.

Reels to odpowiednik Instagram Reels, który pozwala użytkownikom na tworzenie i udostępnianie krótkich filmów z muzyką lub innymi dźwiękami w tle. Aby skorzystać z Reels, wystarczy mieć konto na Facebooku i zainstalować aplikację na swoim urządzeniu. Następnie można nagrywać filmy, dodawać efekty specjalne i muzykę, by w kolejnym kroku udostępniać je za pośrednictwem swojego konta na Facebooku.

Reels są dostępne na całym świecie, więc jeśli masz konto na Facebooku i chciałbyś spróbować swoich sił w tworzeniu krótkich filmów, możesz łatwo skorzystać z tej funkcji.
Materiał ten doskonale został dopasowany do wizualnego charakteru mediów społecznościowych.

Jak stworzyć rolkę na Facebooku? Zachęcamy do zapoznania się z instrukcją Facebooka.

Zakupy poprzez Facebooka

Facebook już jakiś czas temu ułatwił firmom sprzedaż produktów bezpośrednio za pośrednictwem platformy i trend ten prawdopodobnie się utrzyma.

Możliwość dokonania zakupów poprzez Messengera, zgłaszanie reklamacji czy po prostu komunikacja za pośrednictwem tego kanału z działem obsługi klienta to coś, na co na co dzień stawiamy. Stawiamy na możliwość uzyskania w możliwie krótkim czasie informacji zwrotnej, a to umożliwia nam właśnie messenger.

Konfigurując kampanie reklamowe, dostrzegamy, że coraz częściej Facebook jako pierwszą opcję CTA wskazuje kontakt poprzez Messenger czy Whatsapp, stawiając na tę formę komunikacji użytkownika z marką.

Firmy mogą używać Messengera między innymi do zarządzania zamówieniami, śledzenia przesyłek i obsługi klienta. Niektóre firmy używają Messengera również do wysyłania spersonalizowanych rekomendacji produktów lub oferowania klientom specjalnych rabatów.

Tutaj kluczowe jest jednak, by postępować zgodnie z najlepszymi praktykami w zakresie bezpieczeństwa online podczas ułatwiania zakupów za pośrednictwem komunikatora, w tym korzystania z bezpiecznych systemów płatności i ochrony informacji o klientach.

Automatyzacja na Facebooku

Zakładamy, że kolejny rok przyniesie kolejne kroki w kierunku automatyzacji i zwiększonego wykorzystania sztucznej inteligencji.

Automatyzacja na Facebooku odnosi się do korzystania z narzędzi lub oprogramowania do automatyzacji zadań lub procesów na platformie.

Na co dzień do zarządzania kanałami social media możemy wspomagać się narzędziami do automatyzacji, np. z zakresu planowania i publikowania postów, zarządzania komentarzami i wiadomościami. Pomaga to zaoszczędzić czas i umożliwia firmom bardziej efektywne zarządzanie obecnością w mediach społecznościowych.

Automatyzacja może być wykorzystana do obsługi rutynowych zapytań lub skarg klientów, uwalniając działy obsługi klienta do zajmowania się bardziej złożonymi problemami. Możemy też wdrażać bardziej rozbudowane narzędzia zewnętrzne w postaci chatbotów, które poprowadzą użytkowników przez bardziej rozbudowane kwestie.

Coraz większą popularnością cieszą się również narzędzia służące do generowania treści w oparciu o słowa kluczowe i tematy.

Co jednak istotne, z narzędzi służących do automatyzacji części zadań na Facebooku należy korzystać w sposób zgodny z warunkami i wytycznymi platformy, mając na względzie również bezpieczeństwo użytkowników.

Czy Facebook wciąż będzie cieszył się zainteresowaniem użytkowników?

Zgodnie z raportem Hubspot 64,5% internautów najświeższe informacje pozyskuje z Facebooka, Twittera, YouTube’a i Instagrama zamiast z tradycyjnych mediów. Niezmiennie to z urządzeń mobilnych korzystamy, by pozyskać możliwie szybko informacje. Pomiędzy nimi znajdujemy materiały marek w postaci postów, wideo czy reklam.

Pamiętajmy, że zgodnie z danymi z początku tego roku , Facebook wciąż pozostaje najczęściej używaną platformą mediów społecznościowych (2,9 mld użytkowników)- korzystaliśmy z niego ok. 20 h miesięcznie. Korzystanie z Facebooka w czasie ciągłych zmian bywa uciążliwe, ale nie wątpimy w to, że kanał ten pozostanie jednym z najczęściej wykorzystywanych.

Pozostaje nam czekać na najnowsze wyniki badań i być obecnym w tym kanale, w którym są obecni nasi klienci z komunikacją odpowiadającą na ich potrzeby.

Chcesz dotrzeć z komunikacją do potencjalnych klientów? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez 4PEOPLE Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach moich danych osobowych w celu:

    * Pola wymagane

    Rate this post

    Historie sukcesu naszych klientów:

    • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
    • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
    • 46,85% współczynnika wypełnień formularza
    • 3,88 EUR koszt potencjalnego klienta
    • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
    • 4,63% współczynnika konwersji
    • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
    • 6,26%  współczynnika konwersji
    • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
    • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
    • 1483 899 zasięgu strony na Facebooku
    • 22 035 odwiedzin strony na Facebooku
    • 19 657 nowych polubień strony na Facebooku
       

    O autorze:

    Katarzyna Palka

    Senior Social Media Specialist w 4PEOPLE. Kilka ostatnich lat spędziła na planowaniu i wdrażaniu strategii marketingowych dla projektów z branży finansowej. Specjalistka w zarządzaniu wielokanałową komunikacją targetowaną i pozyskiwaniu online tysięcy zainteresowanych klientów. Wierzy, że research, analiza danych, dobór kanałów oraz zaprojektowanie komunikacji i ścieżek klientów przekuwają się w skuteczną realizację celów firm.

    Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

    Rate this post
    Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

    Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

    Jeśli potrzebujesz wsparcia marketingowego to:

    Marketing dla ludzi
    Zapisz się do newslettera!
    Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
    ...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!