Trendy na Facebooku 2023?

0 napisany przez Katarzyna Palka, 11 stycznia 2023

Biorąc pod uwagę ciągłe zmiany w obrębie Facebooka, trudno przewidzieć trendy na rok 2023. Rosnąca świadomość nt. efektywności materiałów wideo, promowanie relacji i rolek czy automatyzacja, również komunikacji, to jednak kierunki i działania, które z dużym prawdopodobieństwem będą realizowane i w kolejnym roku.

Promowanie wideo, rolek, relacji na Facebooku

Wideo staje się coraz bardziej popularnym formatem w mediach społecznościowych, a trend ten prawdopodobnie utrzyma się na Facebooku, co zauważamy w coraz częstszej obecności rolek i relacji marek na Facebooku. Platforma ułatwiła użytkownikom tworzenie i udostępnianie filmów, a coraz więcej firm korzysta z wideo, aby nawiązać kontakt i relacje z klientami.

Materiały wideo pozwalają w łatwy sposób dotrzeć do użytkowników oraz w bardziej przystępny sposób zwizualizować potrzebę zakupu danego produktu czy skorzystania z usługi. Bazowanie na budzącym emocje przekazie w naturalny sposób sprzyja zwiększaniu zasięgów i udostępnianiu danego materiału.

Jeśli w przekaz wideo wpleść odpowiednią historię, efekt viralu zapewniony – historia zapadająca w pamięć, odpowiednio skonstruowana, znacznie bardziej zapadnie w pamięć i będzie zdecydowanie chętniej udostępniana niż inne dostępne w obrębie Facebooka formaty.

Dostępność to w zasadzie słowo klucz. Facebook dał nam możliwość tworzenia materiałów wideo, choćby w przypadku reels, nie mając doświadczenia w edycji czy produkcji podobnych materiałów.

Reels to odpowiednik Instagram Reels, który pozwala użytkownikom na tworzenie i udostępnianie krótkich filmów z muzyką lub innymi dźwiękami w tle. Aby skorzystać z Reels, wystarczy mieć konto na Facebooku i zainstalować aplikację na swoim urządzeniu. Następnie można nagrywać filmy, dodawać efekty specjalne i muzykę, by w kolejnym kroku udostępniać je za pośrednictwem swojego konta na Facebooku.

Reels są dostępne na całym świecie, więc jeśli masz konto na Facebooku i chciałbyś spróbować swoich sił w tworzeniu krótkich filmów, możesz łatwo skorzystać z tej funkcji.
Materiał ten doskonale został dopasowany do wizualnego charakteru mediów społecznościowych.

Jak stworzyć rolkę na Facebooku? Zachęcamy do zapoznania się z instrukcją Facebooka.

Zakupy poprzez Facebooka

Facebook już jakiś czas temu ułatwił firmom sprzedaż produktów bezpośrednio za pośrednictwem platformy i trend ten prawdopodobnie się utrzyma.

Możliwość dokonania zakupów poprzez Messengera, zgłaszanie reklamacji czy po prostu komunikacja za pośrednictwem tego kanału z działem obsługi klienta to coś, na co na co dzień stawiamy. Stawiamy na możliwość uzyskania w możliwie krótkim czasie informacji zwrotnej, a to umożliwia nam właśnie messenger.

Konfigurując kampanie reklamowe, dostrzegamy, że coraz częściej Facebook jako pierwszą opcję CTA wskazuje kontakt poprzez Messenger czy Whatsapp, stawiając na tę formę komunikacji użytkownika z marką.

Firmy mogą używać Messengera między innymi do zarządzania zamówieniami, śledzenia przesyłek i obsługi klienta. Niektóre firmy używają Messengera również do wysyłania spersonalizowanych rekomendacji produktów lub oferowania klientom specjalnych rabatów.

Tutaj kluczowe jest jednak, by postępować zgodnie z najlepszymi praktykami w zakresie bezpieczeństwa online podczas ułatwiania zakupów za pośrednictwem komunikatora, w tym korzystania z bezpiecznych systemów płatności i ochrony informacji o klientach.

Automatyzacja na Facebooku

Zakładamy, że kolejny rok przyniesie kolejne kroki w kierunku automatyzacji i zwiększonego wykorzystania sztucznej inteligencji.

Automatyzacja na Facebooku odnosi się do korzystania z narzędzi lub oprogramowania do automatyzacji zadań lub procesów na platformie.

Na co dzień do zarządzania kanałami social media możemy wspomagać się narzędziami do automatyzacji, np. z zakresu planowania i publikowania postów, zarządzania komentarzami i wiadomościami. Pomaga to zaoszczędzić czas i umożliwia firmom bardziej efektywne zarządzanie obecnością w mediach społecznościowych.

Automatyzacja może być wykorzystana do obsługi rutynowych zapytań lub skarg klientów, uwalniając działy obsługi klienta do zajmowania się bardziej złożonymi problemami. Możemy też wdrażać bardziej rozbudowane narzędzia zewnętrzne w postaci chatbotów, które poprowadzą użytkowników przez bardziej rozbudowane kwestie.

Coraz większą popularnością cieszą się również narzędzia służące do generowania treści w oparciu o słowa kluczowe i tematy.

Co jednak istotne, z narzędzi służących do automatyzacji części zadań na Facebooku należy korzystać w sposób zgodny z warunkami i wytycznymi platformy, mając na względzie również bezpieczeństwo użytkowników.

Czy Facebook wciąż będzie cieszył się zainteresowaniem użytkowników?

Zgodnie z raportem Hubspot 64,5% internautów najświeższe informacje pozyskuje z Facebooka, Twittera, YouTube’a i Instagrama zamiast z tradycyjnych mediów. Niezmiennie to z urządzeń mobilnych korzystamy, by pozyskać możliwie szybko informacje. Pomiędzy nimi znajdujemy materiały marek w postaci postów, wideo czy reklam.

Pamiętajmy, że zgodnie z danymi z początku tego roku , Facebook wciąż pozostaje najczęściej używaną platformą mediów społecznościowych (2,9 mld użytkowników)- korzystaliśmy z niego ok. 20 h miesięcznie. Korzystanie z Facebooka w czasie ciągłych zmian bywa uciążliwe, ale nie wątpimy w to, że kanał ten pozostanie jednym z najczęściej wykorzystywanych.

Dowiedz się, jak prowadzić kanały w Social Media i pozyskaj zaangażowanych odbiorców.

Pozostaje nam czekać na najnowsze wyniki badań i być obecnym w tym kanale, w którym są obecni nasi klienci z komunikacją odpowiadającą na ich potrzeby.

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
  • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
  • 46,85% współczynnika wypełnień formularza
  • 3,88 EUR koszt potencjalnego klienta
  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1483 899 zasięgu strony na Facebooku
  • 22 035 odwiedzin strony na Facebooku
  • 19 657 nowych polubień strony na Facebooku
   

O autorze:

Katarzyna Palka

Senior Social Media Specialist w 4PEOPLE. Kilka ostatnich lat spędziła na planowaniu i wdrażaniu strategii marketingowych dla projektów z branży finansowej. Specjalistka w zarządzaniu wielokanałową komunikacją targetowaną i pozyskiwaniu online tysięcy zainteresowanych klientów. Wierzy, że research, analiza danych, dobór kanałów oraz zaprojektowanie komunikacji i ścieżek klientów przekuwają się w skuteczną realizację celów firm.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

Rate this post
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!