Trendy na Facebooku 2023?
Biorąc pod uwagę ciągłe zmiany w obrębie Facebooka, trudno przewidzieć trendy na rok 2023. Rosnąca świadomość nt. efektywności materiałów wideo, promowanie relacji i rolek czy automatyzacja, również komunikacji, to jednak kierunki i działania, które z dużym prawdopodobieństwem będą realizowane i w kolejnym roku.
Promowanie wideo, rolek, relacji na Facebooku
Wideo staje się coraz bardziej popularnym formatem w mediach społecznościowych, a trend ten prawdopodobnie utrzyma się na Facebooku, co zauważamy w coraz częstszej obecności rolek i relacji marek na Facebooku. Platforma ułatwiła użytkownikom tworzenie i udostępnianie filmów, a coraz więcej firm korzysta z wideo, aby nawiązać kontakt i relacje z klientami.
Materiały wideo pozwalają w łatwy sposób dotrzeć do użytkowników oraz w bardziej przystępny sposób zwizualizować potrzebę zakupu danego produktu czy skorzystania z usługi. Bazowanie na budzącym emocje przekazie w naturalny sposób sprzyja zwiększaniu zasięgów i udostępnianiu danego materiału.
Jeśli w przekaz wideo wpleść odpowiednią historię, efekt viralu zapewniony – historia zapadająca w pamięć, odpowiednio skonstruowana, znacznie bardziej zapadnie w pamięć i będzie zdecydowanie chętniej udostępniana niż inne dostępne w obrębie Facebooka formaty.
Dostępność to w zasadzie słowo klucz. Facebook dał nam możliwość tworzenia materiałów wideo, choćby w przypadku reels, nie mając doświadczenia w edycji czy produkcji podobnych materiałów.
Reels to odpowiednik Instagram Reels, który pozwala użytkownikom na tworzenie i udostępnianie krótkich filmów z muzyką lub innymi dźwiękami w tle. Aby skorzystać z Reels, wystarczy mieć konto na Facebooku i zainstalować aplikację na swoim urządzeniu. Następnie można nagrywać filmy, dodawać efekty specjalne i muzykę, by w kolejnym kroku udostępniać je za pośrednictwem swojego konta na Facebooku.
Reels są dostępne na całym świecie, więc jeśli masz konto na Facebooku i chciałbyś spróbować swoich sił w tworzeniu krótkich filmów, możesz łatwo skorzystać z tej funkcji.
Materiał ten doskonale został dopasowany do wizualnego charakteru mediów społecznościowych.
Jak stworzyć rolkę na Facebooku? Zachęcamy do zapoznania się z instrukcją Facebooka.
Zakupy poprzez Facebooka
Facebook już jakiś czas temu ułatwił firmom sprzedaż produktów bezpośrednio za pośrednictwem platformy i trend ten prawdopodobnie się utrzyma.
Możliwość dokonania zakupów poprzez Messengera, zgłaszanie reklamacji czy po prostu komunikacja za pośrednictwem tego kanału z działem obsługi klienta to coś, na co na co dzień stawiamy. Stawiamy na możliwość uzyskania w możliwie krótkim czasie informacji zwrotnej, a to umożliwia nam właśnie messenger.
Konfigurując kampanie reklamowe, dostrzegamy, że coraz częściej Facebook jako pierwszą opcję CTA wskazuje kontakt poprzez Messenger czy Whatsapp, stawiając na tę formę komunikacji użytkownika z marką.
Firmy mogą używać Messengera między innymi do zarządzania zamówieniami, śledzenia przesyłek i obsługi klienta. Niektóre firmy używają Messengera również do wysyłania spersonalizowanych rekomendacji produktów lub oferowania klientom specjalnych rabatów.
Tutaj kluczowe jest jednak, by postępować zgodnie z najlepszymi praktykami w zakresie bezpieczeństwa online podczas ułatwiania zakupów za pośrednictwem komunikatora, w tym korzystania z bezpiecznych systemów płatności i ochrony informacji o klientach.
Automatyzacja na Facebooku
Zakładamy, że kolejny rok przyniesie kolejne kroki w kierunku automatyzacji i zwiększonego wykorzystania sztucznej inteligencji.
Automatyzacja na Facebooku odnosi się do korzystania z narzędzi lub oprogramowania do automatyzacji zadań lub procesów na platformie.
Na co dzień do zarządzania kanałami social media możemy wspomagać się narzędziami do automatyzacji, np. z zakresu planowania i publikowania postów, zarządzania komentarzami i wiadomościami. Pomaga to zaoszczędzić czas i umożliwia firmom bardziej efektywne zarządzanie obecnością w mediach społecznościowych.
Automatyzacja może być wykorzystana do obsługi rutynowych zapytań lub skarg klientów, uwalniając działy obsługi klienta do zajmowania się bardziej złożonymi problemami. Możemy też wdrażać bardziej rozbudowane narzędzia zewnętrzne w postaci chatbotów, które poprowadzą użytkowników przez bardziej rozbudowane kwestie.
Coraz większą popularnością cieszą się również narzędzia służące do generowania treści w oparciu o słowa kluczowe i tematy.
Co jednak istotne, z narzędzi służących do automatyzacji części zadań na Facebooku należy korzystać w sposób zgodny z warunkami i wytycznymi platformy, mając na względzie również bezpieczeństwo użytkowników.
Czy Facebook wciąż będzie cieszył się zainteresowaniem użytkowników?
Zgodnie z raportem Hubspot 64,5% internautów najświeższe informacje pozyskuje z Facebooka, Twittera, YouTube’a i Instagrama zamiast z tradycyjnych mediów. Niezmiennie to z urządzeń mobilnych korzystamy, by pozyskać możliwie szybko informacje. Pomiędzy nimi znajdujemy materiały marek w postaci postów, wideo czy reklam.
Pamiętajmy, że zgodnie z danymi z początku tego roku , Facebook wciąż pozostaje najczęściej używaną platformą mediów społecznościowych (2,9 mld użytkowników)- korzystaliśmy z niego ok. 20 h miesięcznie. Korzystanie z Facebooka w czasie ciągłych zmian bywa uciążliwe, ale nie wątpimy w to, że kanał ten pozostanie jednym z najczęściej wykorzystywanych.
Dowiedz się, jak prowadzić kanały w Social Media i pozyskaj zaangażowanych odbiorców.
Pozostaje nam czekać na najnowsze wyniki badań i być obecnym w tym kanale, w którym są obecni nasi klienci z komunikacją odpowiadającą na ich potrzeby.
Polecamy również: