Rozszerzenie Promocji – wykorzystaj nowe rozszerzenie AdWords
Od października możemy w Polsce w pełni korzystać z nowego rozszerzenia dostępnego w AdWords. Choć rozszerzenia w reklamach Google są tematem znanym, to omawiane dziś jest wyjątkowo ciekawe i spodziewam się, że będzie aktywnie przekładać się na wyniki uzyskiwane za pomocą tej formy promocji.
Jak wszystkie rozszerzenia reklam AdWords, tak i to daje szansę wyróżnić naszą reklamę na tle konkurencji. Wyróżniająca się reklama to większy ruch i lepsze wyniki jakościowe, a zatem finalnie niższe koszty reklam i ich wyższa skuteczność. Rozszerzenie Promocji skupia się na informowaniu potencjalnych klientów o dostępnych w ofercie wyprzedażach i promocjach. Ten nowy typ rozszerzenia – chcąc nie chcąc – skonfigurujemy niestety wyłącznie z poziomu nowego Panelu AdWords.
Konfigurację zaczynamy od zakładki “Reklamy i rozszerzenia”, gdzie wśród znanych rozszerzeń wybieramy tym razem nowe: “Rozszerzenie promocji”.
Konfiguracja tego rozszerzenia jest prosta i intuicyjna. Na wstępie określamy predefiniowaną okazję do promocji, jaką chcemy użyć w reklamie. Lista tych okazji jest spora, ale jeśli żadna nam nie odpowiada, to możemy pominąć ten wybór.
Po wybraniu (lub nie) “okazji” należy określić kilka kolejnych elementów, takich jak język reklamy oraz waluta, którą posługujemy się na stronie. Dalej wybieramy typ promocji, gdzie możemy wskazać, że ceny zostały obniżone o konkretną wartość bądź procent i podajemy jakiego produktu lub usługi dotyczy promocja. Podstawowe ustawienia kończymy podaniem dla rozszerzenia końcowego adresu URL.
W kolejnych ustawieniach możemy dodatkowo określić harmonogram wyświetlania tej promocji oraz dodać informację w jakim okresie obowiązuje. Wskazujemy też, czy rozszerzenie dedykowane jest na urządzenia mobilne czy stacjonarne. W przypadku wyboru urządzeń mobilnych, rozszerzenie może pojawiać się także na urządzeniach stacjonarnych.
W efekcie nasze reklamy zostaną powiększone o dodane przez nas w rozszerzeniu informację delikatnie różniącą się wyglądem w zależności od tego czy pojawi się na urządzeniu mobilnych czy stacjonarnym.
Jeżeli przy wyborze “okazji” wybraliśmy jeden z predefiniowanych typów, to rozszerzenie również to pokaże. Jeśli więc mamy możliwość wykorzystać taki predefiniowany typ to warto to zrobić.
Warto wspomnieć, że predefiniowane okazje, dostępne są tylko w wybranych oknach czasowych i tak przykładowo wybierając jako okazję “Boże Narodzenie” możemy z niego korzystać tylko w okresie od 1 listopada do 15 stycznia.
Przy okazji miejmy nadzieję, że Google szybko poprawi pojawiające się błędy, ponieważ na ten moment wybranie opcji “Boże Narodzenie” skutkuje następującą informacją w rozszerzeniu:
Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.
Abstrahując od drobnych elementów wymagających jeszcze uwagi ze strony inżynierów Google, nowe rozszerzenie to kolejny pozytywny element dla reklam AdWords. Rozszerzenie to pozwala łatwo i szybko umieścić w reklamie ważny i chwytliwy komunikat. Dodatkowo wprowadzamy tą informację bez straty standardowej przestrzeni komunikatu, nie tracimy także jego dotychczasowej historii i wyniku. Konfiguracja możliwa jest na poziomie konta, kampanii i grupy, a dostępny harmonogram tylko podkreśla elastyczność tego rozwiązania. Kilka predefiniowanych okazji jest tuż przed nami, zachęcam więc do testowania.