Rozszerzenie formularza kontaktowego w Google Ads

0 napisany przez Natalia Cygnar, 03 lutego 2020

Dziś przedstawię Wam rozszerzenie formularza kontaktowego w Google Ads, które obecnie jest w fazie beta. Czym jest? W jaki sposób je uruchomić? Jak działa i w których branżach może się sprawdzić? O tym w poniższym artykule. Zapraszam do lektury!

google formularz kontaktowy

Czego dowiesz się z artykułu Natalii?
1. Czym jest rozszerzenie formularza kontaktowego?
2. Jak uruchomić rozszerzenie formularza kontaktowego?
3. Czego potrzebujesz, aby uruchomić rozszerzenie?
4. Gdzie odkładają się dane z formularzy rozszerzonych?

Czym jest rozszerzenie formularza kontaktowego?

Rozszerzenie formularza kontaktowego pozwala nam uzyskać dane od potencjalnego klienta, takie jak: nazwa, adres e-mail, numer telefonu lub kod pocztowy na etapie wyszukiwania. Rozszerzenie działa wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Dane te są zapisywane na koncie Google Ads z opcją pobrania do pliku CSV. Możemy również skonfigurować integrację  webhooka z formularzem, co umożliwia nam pobieranie danych potencjalnego klienta do systemu Zarządzania relacjami z klientami (ang. customer relationship management, CRM).

Nowe rozwiązanie ułatwia pozostawienie danych przez osobę zainteresowaną Twoją ofertą poprzez wypełnienie formularza umiejscowionego przy reklamie. Pozyskanie kontaktu do potencjalnego klienta jest dużo szybsze, a sam formularz jest prosty, dzięki czemu klient się nie zniechęci, a my dostajemy większą bazę danych kontaktowych. Formularze te zoptymalizowane są pod kątem urządzeń mobilnych. Użytkownik zalogowany na swoim koncie Google może poprzez kliknięcie w wezwanie do działania, otworzyć formularz kontaktowy z wypełnionymi wstępnie danymi kontaktowymi.

Jak uruchomić rozszerzenie formularza kontaktowego i gdzie możemy go zobaczyć?

Rozszerzenie formularza kontaktowego możemy zobaczyć na urządzeniach przenośnych, tj. smartphone, tablet. Rozszerzenie jest wyświetlane w 3 krokach. Poniżej przedstawię, jak utworzyć rozszerzenie formularza kontaktowego oraz zaprezentuję w jakiej postaci możecie zobaczyć omawiane rozszerzenie.

Rozszerzenie zobaczymy podczas wyszukiwania, tuż przy reklamie w formie wezwania do działania. Pierwsza linia wyświetlana przy reklamie to nagłówek, który możemy wybrać podczas tworzenia formularza. Do wyboru mamy kilka wariantów, które widzicie na poniższym screenie:

edytowanie rozszerzenia

Linia druga to opis, który możemy uzupełnić sami (ograniczenie do 30 znaków). Przykładową reklamę z rozszerzeniem formularza kontaktowego widzicie poniżej:

formularz na 4people

Kolejnym krokiem jest przygotowanie formularza kontaktowego. Należy wypełnić elementy tj. nazwa firmy, krótki opis zachęcający do wypełnienia formularza (do 200 znaków), pola jakie mają zostać wypełnione przez potencjalnego klienta (do wyboru: nazwa, adres e-mail, numer telefonu, kod pocztowy). Dodatkowo możemy dołączyć grafikę nad formularzem, która będzie przedstawiać np. branżę jaką się zajmujemy, nasz logotyp lub usługi, jakie mamy w ofercie. Zobaczcie formularz 4PEOPLE, który otrzymacie po kliknięciu Wyślij formularz kontaktowy.

wysłany formularz kontaktowy

Ostatni krok, jaki należy uzupełnić, to opis do 200 znaków. My dodaliśmy podziękowanie za wysłanie formularza oraz czas, w którym się odezwiemy – każdy niech zrobi to według własnego uznania.

wysłany

W miejscu przycisku Wejdź na stronę (który wybraliśmy) dodajemy adres URL, na jaki ma być kierowany użytkownik. Do wyboru mamy jeszcze 2 opcje: dodanie przycisku pobierz, linkując go do wybranego pliku lub wyłączenie obu powyższych opcji. Krótkie demo działania możemy podejrzeć na stronie Google.

Co jest wymagane, aby uruchomić rozszerzenie?

Podstawą do uruchomienia rozszerzenia formularza kontaktowego jest zaakceptowanie warunków Google oraz zamieszczenie Polityki prywatności na stronie WWW. Polityka prywatności? – niby nieodłączna część strony internetowej, która w dzisiejszych czasach jest obowiązkiem. Jednak okazuje się, że nie każda firma ma dodany ten element na swojej witrynie. Gdy jednak spełniamy ten wymóg, w trakcie tworzenia formularza podajemy link do naszej polityki prywatności – co następnie Google weryfikuje.

Warunki Google jakie musimy zaakceptować są obowiązkiem, aby zapewnić bezpieczeństwo naszych klientów. Poniżej fragment warunków, które akceptujemy przed uruchomieniem rozszerzenia.

warunki google

Gdzie odkładają się dane użytkowników, którzy wypełnili formularz?

Wypełnione formularze znajdziemy w 2 miejscach:

 – panel Google Ads – plik CSV,
 – integracja webhooka z CRM

Pozostawione kontakty możemy pobrać w panelu Google Ads, przechodząc do rozszerzenia formularza kontaktowego. We wskazanym miejscu znajdziemy odnośnik do pliku CSV, który należy pobrać. 

Drugą opcją jest integracja webhooka z CRM. Czym jest Webhook? To interfejs programowania aplikacji (API), dzięki któremu dane potencjalnego klienta, pochodzące z wypełnionego formularza, zostaną przesłane do systemu CRM. 

Integracja formularza z webhookiem jest wygodnym i bezpiecznym rozwiązaniem ze względu na automatyczne wpływanie pozostawionych kontaktów do CRMa. Gdy tylko mamy taką możliwość, polecam skorzystać z integracji, aby zaoszczędzić czas i poświęcić go np. na optymalizację kampanii Google Ads.

W jakich branżach możemy wykorzystać rozszerzenie formularza kontaktowego?

Możliwości jest dużo. Rozszerzenie formularza kontaktowego możemy wykorzystać w wielu branżach. Niemniej jednak skłaniałbym się do uruchomienia tego rozszerzenia dla witryn internetowych, które bazują na leadach pochodzących z formularzy kontaktowych.

Testowanie rozszerzenia formularza kontaktowego rozpoczęłam od branży deweloperskiej. Działanie rozszerzenia z ponad 2 miesięczną statystyką nie wniesie za wiele, jednak pierwsze wnioski się pojawiły. Użytkownicy, którzy otwierają formularz nie decydują się go wysłać, niemniej jednak przechodzą na stronę inwestycji, gdzie postanawiają wysłać zapytanie do dewelopera. Takie działanie może oznaczać brak zaufania do nowości, która dopiero się ukazała. Wypełnienie formularza w wyszukiwarce może wywoływać wiele wątpliwości, jak również pokazywać ostrożność użytkowników na tym etapie. Bo skąd mamy wiedzieć, gdzie trafią nasze dane? Działanie rozszerzenia formularza wymaga cierpliwości, aby osoby poruszające się w sieci zaufały rozwiązaniu i rozpoczęły korzystanie z dostępnej opcji.

Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.

 

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji

O autorze:

Natalia Cygnar

W 4PEOPLE zajmuje się prowadzeniem kampanii Google Ads. Chętnie analizuje dane i raportuje bieżące projekty. Zwraca szczególną uwagę na optymalizację kampanii, dzięki czemu wyniki szybują w górę. Udziela się w wielu wydarzeniach m.in. w Projekcie Google, jako Ekspert Internetowych Rewolucji, gdzie prowadziła indywidualne szkolenia dla przedstawicieli MŚP w zakresie skutecznego wykorzystania Internetu w biznesie. W tej samej formie wzięła udział w Kongresie MŚP w Katowicach oraz VII Konferencji Sieci Przedsiębiorczych Kobiet w Warszawie. Specjalistka z inteligentnego określania stawek, czego dowodem jest uzyskany w 2020 roku certyfikat Digital Champions od Google.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

Rate this post
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!