Ile kosztuje prowadzenie fanpage’a?

0 napisany przez Dominika Rzepa, 12 października 2022

Pokaż mi swojego fanpage’a, a powiem Ci, jaką marką jesteś. Zaangażowaną i chętnie nawiązującą relacje z potencjalnymi klientami? A może marką bez opracowanej strategii, zbierającą marnej jakości owce zupełnie przypadkowych działań?

Rola strony firmowej na Facebooku w budowaniu wizerunku marki

Rola strony firmowej na Facebooku w budowaniu wizerunku marki jest często niedoceniana. Dane z początku roku 2022 wskazują, że portal należący do Meta może cieszyć się 17,65 milionami użytkowników w Polsce. Wśród ludzi składających się na tę potężną liczbę, znajduje się z pewnością Twoja grupa docelowa. Sporym błędem byłoby zrezygnowanie z takiego potencjału.

Klikając umieszczony na naszej stronie firmowej button “obserwuj”, użytkownicy dają nam znać, że interesują ich nasze publikacje. Wyzwaniem jest to zainteresowanie podtrzymać i przekuć w zaangażowanie. Fanpage jest bardzo ważnym punktem styku użytkownika z brandem. To nasza wizytówka, ale na tym jego misja się nie kończy. Pełni również swego rodzaju rolę rzecznika prasowego. To właśnie na Facebooku ludzie szukają informacji o planach naszej firmy czy stosunku do aktualnych wydarzeń. Trudno pominąć tu również rolę sprzedażową, bo ta często jest tą najważniejszą. Strona firmowa na Facebooku umożliwia nam również utrzymanie kontaktu z odbiorcami, a poprzez odpowiednią aktywizację — poznanie preferencji użytkowników np. w odniesieniu do naszych produktów, a to często bezcenna wiedza.

To, jak wykorzystamy potencjał strony firmowej, zależy od naszego celu. Możemy skupić się na budowaniu marki osobistej, marki pracodawcy, wizerunku eksperta w danej branży. Kimkolwiek jest nasz klient, Facebook umożliwi nam budowanie i zarządzanie relacjami z naszą grupą docelową.

Kiedy mamy już pewność, że rezygnowanie z tej formy komunikacji z potencjalnymi klientami byłoby po prostu nierozsądne, możemy przejść do szczegółów.

Czy prowadzenie skutecznej komunikacji na Facebooku to po prostu wrzucanie postów?

Odpowiedź na to pytanie wydaje się oczywista. Prowadzenie fanpage’a nie ogranicza się do publikacji tekstów i grafik. To realne działania budujące wizerunek firmy, przekładające się na świadomość marki wśród grupy docelowej.

Z raportu przygotowanego przez DateReportal we współpracy z We Are Social oraz Hootsuite, dowiadujemy się, że Facebook jest ulubionym medium społecznościowym Polaków i to ze znaczącą przewagą.

Ulubione media społecznościowe w Polsce – DateReportal

Powyższy dane potwierdzają, że to istotny kanał realizacji strategii komunikacji marki. Na takie działania trzeba jednak mieć odpowiedni plan. Warto zacząć od analizy grupy docelowej i oceny, co jako marka jesteśmy w stanie jej dać.

Kolejny krok to analiza konkurencji, którą warto cyklicznie powtarzać. Nie po to, by inspirować się strategią innych marek, ale po to, by móc ocenić, co interesuje naszą grupę docelową i jakie treści cieszą się największą aktywnością.

Prowadzenie fanpage’a to również analiza wyników i zaangażowania użytkowników, umożliwiająca dostosowanie treści do potrzeb odbiorców. Warto również pamiętać, że nasza grupa docelowa potrzebuje świeżych bodźców. Wrzucanie podobnych treści prędzej czy później znudzi naszą społeczność. Dobrze prowadzona analityka profilu pozwoli nam wyciągać cenne wnioski w odpowiednim czasie. Trafnie dobrana forma i ciekawie napisana treść składają się na dobry content. Po pierwsze musimy wiedzieć, co chcemy przekazać, a następnie zastanowić się, jak przyciągnąć uwagę użytkownika, by z naszym przekazem się zapoznał.

Zależy nam na angażowaniu użytkowników, a więc trudno pominąć tu moderację. Jeśli naszym celem jest zachęcanie użytkowników do dyskusji, warto w tej dyskusji uczestniczyć, a to wszystko z uwzględnieniem strategii i tone of voice marki. Wymiana komentarzy to istotny element budowania doświadczeń klienta. Jako użytkownicy jesteśmy coraz bardziej leniwy. Zamiast szukać informacji na stronie internetowej, często wolimy zadać pytanie w komentarzu. Dla administratorów i redaktorów strony firmowej to idealna okazja do nawiązania kontaktu nawet w wiadomości prywatnej. Lepiej nie przegapić tej okazji, na udzielenie odpowiedzi na komentarz w wiadomości prywatnej mamy 7 dni od momentu pojawienia się komentarza.

Facebook cały czas się rozwija, dostarczając nam nowych możliwości. Fanpage to swego rodzaju szyld marki, pod którym możemy tworzyć posty, wydarzenia, grupy, oraz oczywiście wyświetlać reklamy, docierając tym samym do szerszego grona odbiorców. Takie całościowe spojrzenie na jego znaczenie w kształtowaniu świadomości i wizerunku marki może uzmysławiać, jakim elementem strategii jest dobrze prowadzona strona firmowa na Facebooku.

Ile kosztuje prowadzenie fanpage’a?

Zanim przejdziemy do konkretów, muszę udzielić jednej z najpopularniejszych i najmniej lubianych odpowiedzi na tego rodzaju pytanie — to zależy. W mojej opinii jest to odpowiedź lepsza od rzucania od razu konkretnych kwot, ponieważ pokazuje, że agencja jest w stanie dostosować propozycję do potrzeb klienta. A od czego zależy koszt takiej inwestycji?

Prawdopodobnie prowadzisz już swój biznes, a więc pewnie doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że świadczenie usług musi być rentowne. Płacąc za usługę, płacisz więc nie tylko za kompetencje, ale również za czas, czyli po prostu za roboczogodziny poświęcone na przygotowanie komunikacji. Twoja branża jest mocno specjalistyczna i stworzenie ciekawych treści wymaga dokładnego researchu? Czas spędzony nad przygotowaniem posta będzie tutaj z pewnością nieco dłuższy.

Przy wycenie uwzględniamy oczywiście również liczbę postów. W mojej opinii minimalna częstotliwość publikacji to 1 post tygodniowo, choć oczywiście liczba publikacji uzależniona jest od branży i strategii komunikacji. Pod uwagę bierzemy również czas estymowany na moderację, codzienną kontrolę nowych komentarzy, koszt przygotowania kreacji przez profesjonalnych grafików oraz regularne raportowanie wyników.

W przypadku podstawowego zakresu działań koszt prowadzenia fanpage’a zaczyna się już od 1050 zł i rośnie wraz z rozbudowywaniem zakresu działań.

Nietrudno znaleźć w internecie oferty bazujące na sporo niższych kwotach, zawsze jednak warto mieć świadomość, że płacimy tutaj za profesjonalizm, zaangażowanie i indywidualne podejście do projektu. Sami odpowiedzcie sobie na pytanie, czy przy podejrzanie atrakcyjnych ofertach jest to w ogóle możliwe, jeśli autor oferty nie działa charytatywnie?

Owocna współpraca

Czy prowadzenie biznesu bez obecności marki na Facebooku jest dziś w ogóle możliwe? Z pewnością mocno utrudnione. Jakościowa społeczność to jeden z najcenniejszych zasobów marki. Przy jej budowaniu warto stawiać na zaufaną współpracę, a ta nie polega jedynie na podpisaniu umowy i przekazaniu pałeczki w ręce agencji. Każdy z nas jest ekspertem w swojej dziedzinie, ale to Ty jesteś ekspertem w swojej branży. Dzięki regularnym statusom wiemy, co w trawie piszczy i możemy być na bieżąco ze wszystkimi branżowymi nowinkami, zmianami w firmie czy najważniejszymi wydarzeniami wewnątrz firmy.

Gramy w końcu do jednej bramki!

Chcesz dotrzeć z komunikacją do potencjalnych klientów? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez 4PEOPLE Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach moich danych osobowych w celu:

    * Pola wymagane

    Rate this post

    Historie sukcesu naszych klientów:

    • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
    • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
    • 46,85% współczynnika wypełnień formularza
    • 3,88 EUR koszt potencjalnego klienta
    • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
    • 4,63% współczynnika konwersji
    • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
    • 6,26%  współczynnika konwersji
    • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
    • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
    • 1483 899 zasięgu strony na Facebooku
    • 22 035 odwiedzin strony na Facebooku
    • 19 657 nowych polubień strony na Facebooku
       

    O autorze:

    Dominika Rzepa

    Marketing towarzyszy jej zawodowo od 5 lat, z czego ponad połowę tego czasu spędziła w agencji reklamowej jako specjalistka, menadżerka, a później także team leaderka zespołu social mediowego. W 4PEOPLE zajmuje się prowadzeniem działań w mediach społecznościowych. Najlepiej czuje się w pracy kreatywnej i zasypywaniu klientów nowymi pomysłami. Mocno dąży też do rozwoju w dziedzinie UX-a, dlatego z zainteresowaniem obserwuje wszystkie zachowania użytkowników. Zwierzolub, fanka dobrego filmu, książki i projektowania graficznego.

    Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

    Rate this post
    Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

    Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

    Jeśli potrzebujesz wsparcia marketingowego to:

    Marketing dla ludzi
    Zapisz się do newslettera!
    Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
    ...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!