Remarketing w kampaniach produktowych – Google Zakupy

0 napisany przez Patrycja Niedziela, , 17 listopada 2015

Każdego dnia internet dostarcza nam wielu informacji oraz ofert, a my jako konsumenci jesteśmy coraz bardziej świadomi i potrzebujemy więcej czasu na podjęcie decyzji o zakupie. 

Prowadząc biznes w e-commerce, wiadomo już, że użytkownicy nie dokonują zakupu w pierwszym serwisie, na który trafiają. Zazwyczaj przeglądają od 2 do 4 ofert firm konkurencyjnych zanim zdecydują się podjąć finalną decyzję o złożeniu zamówienia.

Remarketing zawsze w cenie

Poruszając się tokiem myślenia „konsumenta świadomego”, prowadząc biznes w e-commerce w dobie rosnącej konkurencji na rynku, postawmy sobie jedno zasadnicze pytanie: jak sprowadzić użytkownika w momencie, kiedy jest gotowy do dokonania zakupu? Z odpowiedzią na to pytanie przychodzą listy RLSA, które od niedawna możemy również wykorzystać w kampaniach produktowych AdWords.

art1

RLSA to remarketing, który do tej pory mogliśmy wykorzystywać jedynie w kampaniach kierowanych na wyszukiwarkę Google (komunikaty reklamowe). Teraz listy te są dostępne także w kampaniach produktowych.

Po utworzeniu list remarketingowych na koncie AdWords, możemy ponownie trafić do osób, które były wcześniej na serwisie i dokonały w późniejszym czasie kolejnych wyszukiwań w Google.

Dzięki wykorzystaniu tych list w kampaniach produktowych, możemy ponownie trafić z ofertą produktową do wyselekcjonowanej grupy użytkowników i przyciągnąć ich ponownie na serwis. Mogą to być osoby, które przeglądały ofertę, były bliskie dokonania transakcji itd.

art2

RLSA w kampanii produktowej

Po włączeniu wcześniej zdefiniowanych list remarketingowych na koncie w kampanii produktowej, uzyskaliśmy następujące dane:

art3

RLSA w kampanii produktowej na tle pozostałych kampanii

Kampania wykorzystująca listy użytkowników (RLSA w PLA), wygenerowała jak do tej pory drugą co do wielkości liczbę transakcji w serwisie i na tle remarketingu dynamicznego zdecydowanie wychodzi na prowadzenie.

Testujemy i analizujemy

W dalszym ciągu analizujemy ten nowy rodzaj kampanii celem uzyskania jak największej liczby danych i wniosków. Wykorzystując listy RLSA w kampaniach remarketingowych w wyszukiwarce i w kampaniach produktowych, w pierwszym etapie działań, należy skupić się na celu jaki chcemy osiągnąć wykorzystując to nowe rozwiązanie.

Kluczem do sukcesu wykorzystania RLSA w kampaniach jest zaplanowanie etapów i wdrażanie poszczególnych strategii, a następnie ich weryfikacja.

Chcesz więcej?

Zacznij już dziś korzystać z RLSA w nowym typie kampanii produktowych i daj sobie drugą szansę! 

Jeżeli zaciekawił Cię temat RLSA, to zachęcam do obejrzenia filmiku omawiającego implementację i najlepsze praktyki w RLSA (filmik z 2013 r.).

Twoje kampanie nie przynoszą efektów? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez 4PEOPLE Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach moich danych osobowych w celu:

    * Pola wymagane

    Rate this post

    Historie sukcesu naszych klientów:

    • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
    • 4,63% współczynnika konwersji
    • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
    • 6,26%  współczynnika konwersji
    • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
    • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
    • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
    • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
    • o 197% wyższy wzrost transakcji
    • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
    • 4% współczynnika konwersji
    Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

    Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

    Jeśli potrzebujesz wsparcia marketingowego to:

    Marketing dla ludzi
    Zapisz się do newslettera!
    Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
    ...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!