Remarketing w kampaniach produktowych – Google Zakupy
Każdego dnia internet dostarcza nam wielu informacji oraz ofert, a my jako konsumenci jesteśmy coraz bardziej świadomi i potrzebujemy więcej czasu na podjęcie decyzji o zakupie.
Remarketing zawsze w cenie
Poruszając się tokiem myślenia „konsumenta świadomego”, prowadząc biznes w e-commerce w dobie rosnącej konkurencji na rynku, postawmy sobie jedno zasadnicze pytanie: jak sprowadzić użytkownika w momencie, kiedy jest gotowy do dokonania zakupu? Z odpowiedzią na to pytanie przychodzą listy RLSA, które od niedawna możemy również wykorzystać w kampaniach produktowych AdWords.
RLSA to remarketing, który do tej pory mogliśmy wykorzystywać jedynie w kampaniach kierowanych na wyszukiwarkę Google (komunikaty reklamowe). Teraz listy te są dostępne także w kampaniach produktowych.
Po utworzeniu list remarketingowych na koncie AdWords, możemy ponownie trafić do osób, które były wcześniej na serwisie i dokonały w późniejszym czasie kolejnych wyszukiwań w Google.
Dzięki wykorzystaniu tych list w kampaniach produktowych, możemy ponownie trafić z ofertą produktową do wyselekcjonowanej grupy użytkowników i przyciągnąć ich ponownie na serwis. Mogą to być osoby, które przeglądały ofertę, były bliskie dokonania transakcji itd.
RLSA w kampanii produktowej
Po włączeniu wcześniej zdefiniowanych list remarketingowych na koncie w kampanii produktowej, uzyskaliśmy następujące dane:
RLSA w kampanii produktowej na tle pozostałych kampanii
Kampania wykorzystująca listy użytkowników (RLSA w PLA), wygenerowała jak do tej pory drugą co do wielkości liczbę transakcji w serwisie i na tle remarketingu dynamicznego zdecydowanie wychodzi na prowadzenie.
Testujemy i analizujemy
W dalszym ciągu analizujemy ten nowy rodzaj kampanii celem uzyskania jak największej liczby danych i wniosków. Wykorzystując listy RLSA w kampaniach remarketingowych w wyszukiwarce i w kampaniach produktowych, w pierwszym etapie działań, należy skupić się na celu jaki chcemy osiągnąć wykorzystując to nowe rozwiązanie.
Kluczem do sukcesu wykorzystania RLSA w kampaniach jest zaplanowanie etapów i wdrażanie poszczególnych strategii, a następnie ich weryfikacja.
Chcesz więcej?
Zacznij już dziś korzystać z RLSA w nowym typie kampanii produktowych i daj sobie drugą szansę!
Jeżeli zaciekawił Cię temat RLSA, to zachęcam do obejrzenia filmiku omawiającego implementację i najlepsze praktyki w RLSA (filmik z 2013 r.).
Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.