Remarketing dynamiczny nie tylko dla e-commerce
Czym jest remarketing wie chyba każdy, kto zajmuje się Google Ads. Jeśli nie wiesz, musisz nadrobić zaległości. Jednak remarketing dynamiczny już nie jest tak oczywistym elementem, który wykorzystujemy w kampaniach.
Dzięki takiej kampanii możemy dostosowywać reklamy do zachowań użytkownika i wyświetlać im banery zawierające produkty lub usługi, które użytkownik oglądał na naszej stronie.
Remarketing dynamiczny najczęściej wykorzystywany jest w kampaniach sklepów internetowych, jednak można go używać w kampaniach hoteli, lotów, ofert pracy, nieruchomości czy ofert biur podróży.
Największa zaletą takiej kampanii jest oczywiście dostosowywanie się reklam do produktów lub usług – o czym już wcześniej wspomniałem. Oprócz tego, zaletą może być też dynamiczne, zoptymalizowane przez system układy reklam, tak aby jak najlepiej dostosowywały się one do miejsca docelowego.
Wadą takiego rozwiązania może być problem z kontrolowaniem wyglądu oraz “zawartości” reklam. System automatycznie dobiera produkty do wyświetlenia, a co za tym idzie zdjęcia, tekst itd. Jako reklamodawcy, często chcemy – przynajmniej w pewnym – stopniu panować nad kreacjami, jakie wyświetlamy użytkownikowi.
Aby utworzyć remerketing dynamiczny potrzebne są trzy elementy:
1. Plik danych, na podstawie którego system będzie identyfikował elementy, jakie odwiedził użytkownik i wyświetlał mu odpowiednie reklamy. W kampaniach na przykład hotelu taki plik możemy przygotować ręcznie. Jednak w sytuacji lotów lub ofert pracy będzie potrzebować wsparcia wtyczki lub API. Fizycznie nie będziemy w stanie aktualizować danych. W pliku, muszą między innymi znajdować się takie dane jak: unikalny identyfikator produktu lub usługi, cena, zdjęcie, link do podstrony itd.
2. Niestandardowy tag z odpowiednimi parametrami. Tag musi zostać dodany do wszystkich podstron na twojej stronie, oraz musi posiadać niestandardowe parametry do śledzenia zachowań użytkownika.
3. Reklama elastyczna, dostosowuje się ona do różnych rozmiarów, formatów na stronach internetowych.
Plik danych powinien być przygotowany w formacie .csv, .tsv, .xls lub .xlsx. Jest podobny do pliku, który jest przesyłany do Merchant Center na potrzeby kampanii w Google Zakupy. Zawiera on kolumny, aby sprawnie identyfikować produkty lub usługi. Atrybuty w pliku są nazywane po angielsku i nie możemy ich tłumaczyć na żaden inny język, zmiana spowoduje, że remarketing nie będzie działał jak należy. Każdy taki plik posiada zestaw parametrów, które muszą się w nim znaleźć, zestaw ten może się różnić w zależności od branży dla jakiej jest przygotowywany. Przykład pliku, który powinien zostać przygotowany dla odpowiedniej branży jest dostępny na stronach pomocy Google. W sytuacji, kiedy prowadzimy działania na różne kraje, plik musimy przygotować dla poszczególnego kraju.
Plik musimy przesłać do Google Ads. Miejscem, gdzie go dodajemy jest “Firmowe bazy danych”, które znajdziemy po kliknięciu w “narzędzia”.
Warto przy tym pamiętać, iż plik danych, tag i kampania nie mogą używać ani zbierać żadnych danych osobowych ani poufnych informacji o użytkownikach witryny czy aplikacji.
Zwiększ swoją sprzedaż dzięki odpowiednio dobranym kanałom marketingu internetowego.
Obecnie prawie wszyscy wykorzystują w swoich kampaniach klasyczny remarketing oparty na statycznych banerach lub reklamach elastycznych, jednak warto się zastanowić nad wprowadzeniem remarketingu dynamicznego. Oczywiście jeśli nasza oferta na to pozwala. Jest to stosunkowo prosty sposób aby wyróżnić się w sieci i zrobić coś innego niż konkurencja. Nasi klienci często przeglądają kilka stron, zanim dokonają zakupów, dlatego wyświetlając im reklamy które są spójne z ich potrzebami możemy uzyskać lepsze wyniki kampanii niż przy standardowych rozwiązaniach.
Polecamy również: