Reklamy graficzne AdWords z przyciskiem do bezpośredniej nawigacji
Masz biuro, sklep, warsztat lub inny lokal usługowy? Zależy Ci na zwiększeniu liczby klientów odwiedzających Twoją firmę? Chcesz dotrzeć do lokalnej społeczności i zwrócić uwagę potencjalnych klientów, kiedy ci znajdują się w pobliżu Twojego zakładu? Jeśli tak, to warto przyjrzeć się możliwości tworzenia reklam graficznych z bezpośrednim odnośnikiem do nawigacji.
Reklamy AdWords lokalizują internautów coraz dokładniej. Dzięki temu możemy skierować reklamę z zaproszeniem do odwiedzenia firmy także na bardzo ograniczony, bliski nam obszar. Możemy zaprojektować takie działania zarówno w przypadku posiadania pojedynczej lokalizacji, jak i w przypadku, kiedy dysponujemy całą siecią oddziałów. Reklama taka różni się od zwykłego baneru tym, że pokazuje naszą lokalizację na mapie, a jednym dotknięciem pozwala przejść do nawigacji, która wyświetli automatycznie drogę dojazdu/dojścia do celu (naszego punktu). Gotowa reklama może wyglądać przykładowo tak:
Zaprojektowanie i uruchomienie tego typu reklamy jest bardzo proste. Wystarczy w kampanii kierowanej na sieć reklamową utworzyć nową kreację dostępną w szablonach “Galerii reklam”. Trzy kolejne kroki tworzenia reklamy zostały zaprezentowane na poniższych screenach:
Po wykonaniu tych trzech kroków zobaczymy obszar roboczy reklamy, w którym pozostaje nam uzupełnienie wymaganych przez Google zasobów. Do dyspozycji mamy treść w nagłówku (25 znaków) oraz miejsce na tekst o maksymalnej objętości 90 znaków. Przestrzeni do zagospodarowania nie ma więc przesadnie dużo, ale krótki przekaz w tej formie reklamy będzie zupełnie wystarczający. Wszak najważniejszym jej walorem jest nie treść, a funkcja nawigacji.
Następnie uzupełniamy nazwę firmy, podajemy adres docelowy i wyświetlany reklamy oraz wgrywamy grafiki. Konieczne jest dodanie logo oraz przynajmniej jednego obrazu dodatkowego, który również pojawi się w reklamie. Standardowo zaleca się wykorzystanie grafik dobrej jakości dostosowanej do wymogów Google (waga, rozdzielczość, proporcje boków) i dodanie ich we właściwych polach.
Aby reklama mogła wyświetlać się prawidłowo, trzeba jeszcze odpowiednio skonfigurować rozszerzenie lokalizacji na koncie. Przed rozpoczęciem tworzenia kreacji polecam więc upewnienie się, czy opcja lokalizacji działa w naszym przypadku poprawnie.
Finalnie otrzymamy do dyspozycji reklamy graficzne w następujących rozmiarach: 320×50; 300×250; 336×280; 320×480.
Tak prezentuje się przykładowa reklama z widocznym dodatkowym plikiem graficznym:
Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.
AdWords to mnogość możliwości, które można dostosować do potrzeb swojej promocji. Narzędzia te pozwalają się wyróżnić się z tłumu innych marek i zwrócić uwagę naszej grupy docelowej. Zaprezentowane dziś rozwiązanie to kolejny przykład funkcjonalności, którą warto wdrożyć i przetestować, szczególnie w przypadku biznesów z siedzibą w konkurencyjnych lokalizacjach i nastawionych na pozyskiwanie fizycznych klientów.