Reklamy AdWords na Gmailu
Dla niektórych z Was nie będzie to pewnie żadną nowością. Powiecie, że przecież reklamy na Gmailu funkcjonują od około dwóch lat! Zgadza się – z tym, że ich konfiguracją zajmowali się tylko nieliczni reklamodawcy.
Od 24 maja 2015 roku funkcja uruchamiania reklam AdWords na Gmailu jest dostępna dla wszystkich tworzących kampanie w sieci reklamowej Google.Google na swoim blogu podał w tym zakresie informację w dniu 1 września 2015 r. – reklamy na Gmailu.
Reklamy pojawiają się na karcie oferty w pierwszej kolejności w postaci tekstowej, która po kliknięciu rozwija się do widoku reklamy graficznej. Opłata za reklamę pobierana jest już w momencie kliknięcia w tekst. Późniejsze przeglądanie treści reklamy graficznej jest już darmowe.
Reklamę w postaci oferty możemy zapisać i przesłać dalej
Dobrze, ale jak mam skonfigurować ten rodzaj kampanii skoro nie pojawiła się w interfejsie AdWords nowa kategoria? Szkopuł w tym, że tworzymy po prostu kampanię kierowaną na sieć reklamową Google i na poziomie ustawień kierujemy ją na jedną z poniższych opcji:
- odbiorcy na rynku (zainteresowania);
- słowa kluczowe;
- tematy;
- listy remarkeringowe;
- miejsca docelowe;
Dopiero na etapie tworzenia reklamy musimy skorzystać z Galerii reklam, która posiada dodatkową opcję tworzenia reklam dedykowanych tylko i wyłącznie na Gmaila.
Reklamy te możemy opracować w oparciu o 4 szablony:
– niestandardowe przesyłanie – reklamy wyróżnione w Gmailu
Analizując skuteczność naszych działań promocyjnych na Gmailu, oprócz standardowych kolumn widniejących w interfejsie AdWords, mamy możliwość dodania 3 dotyczących statystyk Gmaila. Ich nazewnictwo samo wskazuje na typ działania:
Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.
Jeśli zatem natkniecie się na moje reklamy w swoich skrzynkach odbiorczych Gmaila, dajcie znać! Zachęcam przy okazji do konfigurowania tego typu reklam i… zapraszam na organizowane przez nas szkolenia AdWords.