Nowe funkcjonalności na koncie AdWords, lepsza kontrola kampanii

0 napisany przez Wojtek Calow, , 16 września 2013

Dzięki trzem nowym funkcjonalnościom dostępnym na koncie Google AdWords możemy porównywać wyniki z różnych przedziałów czasowych i efektywniej optymalizować kampanię. Co to za funkcjonalności?

reklama adwords

Google wprowadza nowe funkcjonalności na kontach kampanii AdWords. Trzy z nich to prawdziwe ułatwienie dla tych, którzy chcą wiedzieć, co robią. Bo chociaż wszystko można pewnie policzyć na piechotę, zawsze lepiej ułatwić sobie robotę.

Funkcjonalność #1: Zmiany parametrów kampanii widoczne w widoku Porównanie dat

Jak wiadomo, dobrze jest porównać efektywność prowadzonych działań w czasie. Do tej pory funkcjonalność pozwalającą na taką operację miał tylko Google Analytics. Od niedawna również na koncie AdWords możemy sprawdzić tego rodzaju informacje.

Jak to zrobić?

Należy wybrać dwa zakresy dat, a następnie kliknąć przycisk „+” przy wybranych parametrach.. Otrzymamy wówczas procentowe informacje na temat zmian podstawowych parametrów kampanii.

grafika do informacji o procentowej zmianie parametrów

Do czego mogą się przydać takie dane?

Najważniejszą korzyścią jest możliwość dokładniejszej, bardziej efektywnej optymalizacji kampanii. Przykładowo, jeśli wprowadzaliśmy zmiany, możemy zobaczyć, jak konkretnie zmieniały się pod ich wpływem wybrane przez nas parametry.

Funkcjonalności #2: Informacje o udziale w wyświetleniach dla słów kluczowych

Ta funkcja może być niektórym znana – była do tej pory dostępna dla grupy reklam. Teraz możemy sprawdzić, jaki jest udział wyświetleń konkretnej frazy. To ważne, jeśli mamy wybrane dopasowanie przybliżone – możemy zobaczyć, jak często reklama pojawiała się, gdy wyszukiwana była jedna z wykorzystanych fraz.

Jak to zrobić?

Informacja po prostu pojawia się przy wybranej frazie (w ostatniej kolumnie). Jeśli dodatkowo z menu „Segment” znajdującego się nad wykresem na koncie AdWords dodatkowo wybierzemy informację „Typ dopasowania wyszukiwanych haseł” uzyskamy dostęp do informacji z rozbiciem na typ dopasowania – będziemy wiedzieć w ilu przypadkach i w jakim stopniu słowo kluczowe wpisane w oknie wyszukiwarki pokrywało się z frazą aktywną w kampanii.

grafika do raportu z informacją o typach dopasowań

Do czego takie dane mogą służyć?

Wiedząc, jaki udział w wyświetleniach mają poszczególne słowa kluczowe możemy efektywniej optymalizować kampanię, skupiając się na poprawie parametrów wartościowych fraz.

Funkcjonalności #3: Raport Największe zmiany

Na karcie „Wymiary” pojawił się raport informujący o najważniejszych zmianach na koncie naszej kampanii. Raport analizuje nie tylko zmiany poszczególnych parametrów ale pokazuje możliwe przyczyny spadków bądź wzrostów np. zmiany w liście słów, czy też wysokości budżetu i umożliwia szybkie przejście na kartę z historią zmian celem dokładniejszej weryfikacji problemu.

Jak to zrobić?

Należy wejść na kartę „Wymiary” a następnie wybrać opcję „Największe zmiany” z kolumny po prawej stronie.

grafika do raportu z informacją o najważniejszych zmianach

Do czego to może służyć?

Wiedząc, w przypadku których grup reklam nastąpiły największe zmiany, możemy zidentyfikować te, które z jakiegoś powodu (przykładowo) mają znacząco niższe konwersje. Narzędzie sugeruje nam także możliwe przyczyny takiego stanu rzeczy. Dzięki temu możemy zareagować odpowiednio szybko i oszczędzić sobie kłopotów.

Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.

Zbierając dane, analizując je i wykorzystując narzędzia udostępniane przez Google możemy na bieżąco optymalizować prowadzone kampanie. To ważne, ponieważ dzięki temu obniżamy ich koszty, zwiększamy efektywność lub ratujemy przed rujnującymi wydarzeniami. Trzeba tylko wiedzieć, co i jak.

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!