Na co zwrócić uwagę przy wyborze dobrej agencji Google Ads?

0 napisany przez Justyna Hanak, 17 maja 2022

Prowadzenie działań Google Ads na własną ręką jest bardzo czasochłonne, wymaga dużego nakładu pracy i ciągłego szkolenia się w tworzeniu kampanii płatnych. Właśnie dlatego wiele firm decyduje się powierzyć kampanie Google Ads agencjom marketingowym. Jeśli Twoja firma również zdecydowała się na outsourcing płatnych kampanii, to ten artykuł jest dla Ciebie. Sprawdź, na co zwrócić uwagę podczas wyboru swojego partnera.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze dobrej agencji Google Ads

Podczas tworzenia strategii marketingowej dla Twojej firmy podejmujesz decyzję – chcesz rozpocząć działania w Google Ads. Czeka na Ciebie teraz niełatwe zadanie – musisz wybrać odpowiednią agencję. “Odpowiednią”, czyli jaką? I po czym można to rozpoznać?

Przygotowaliśmy dla Was krótki poradnik, który pomoże Wam podjąć decyzję i pokaże, na jakie elementy powinniście zwrócić uwagę. Jak wybrać agencję Google Ads, która będzie najlepszym partnerem? Poniżej znajdziesz 7 czynników, które należy zweryfikować przed podjęciem współpracy.

Jak rozpoznać dobrą agencję Google Ads?

1. Doświadczenie

Byli i obecni klienci to zdecydowanie najważniejsze źródło informacji o doświadczeniu. Na podstawie dostępnych case studies, rekomendacji czy poleceń możesz sprawdzić, czy działania reklamowe wybranej agencji przełożyły się na realne wyniki innych firm.

Co więcej, brak jakichkolwiek rzetelnych opinii czy studium przypadków na stronie może być dla Ciebie pierwszą czerwoną flagą.

Ważnym elementem doświadczenia jest również staż agencji na rynku. Im dłużej istnieje agencja, tym lepiej. Będą za tym szły dobrze wypracowane procedury i schematy, które w znacznym stopniu ułatwią współpracę z agencją. Jeśli przez lata utrzymuje swoich klientów w tak dynamicznej branży, to z pewnością jest godna zaufania.

2. Status partnera Google

Status partnera Google jest podstawowym warunkiem, który powinna spełniać dobra agencja. Certyfikowany Partnerzy Google to firmy, których skuteczność i umiejętności Google weryfikuje konkretnymi wymogami. Należą do nich:

minimalny wynik optymalizacji kont reklamowych utrzymuje się na poziomie 70% – ten zapis oznacza, że firma stale monitoruje i optymalizuje wszystkie prowadzone kampanie,

minimalne wydatki na prowadzonych kontach osiągają wartość minimum 10 000 USD w ciągu 90 dni,
przynajmniej 50% zatrudnionych specjalistów Google Ads posiada aktualny certyfikat znajomości systemu Google Ads – takie certyfikaty należy odnawiać co roku, a zdanie egzaminu jest możliwe tylko w przypadku dobrej znajomości Google Ads.

Wybierając agencję o statusie Google Partner masz pewność, że za umiejętnościami tamtejszych specjalistów poręczył sam Google. Co więcej – taka współpraca niesie za sobą dodatkowe korzyści, jak np. okazjonalne kupony promocyjne o określonej kwocie, które możesz wydać na reklamy.

3. Przejrzyste warunki współpracy

Jasna i czytelna – dokładnie taka powinna być umowa zawierana z dobrą agencją Google Ads. Żadnych kruczków, żadnych gwiazdek, żadnych małych druczków. Zwróć szczególną uwagę na czas trwania umowy i możliwości wypowiedzenia. Jeśli agencja chce zawrzeć umowę na długi okres, a jej potencjalne rozwiązanie miałoby zakończyć się karą, to prawdopodobnie tamtejsi specjaliści nie potrafi zatrzymać klienta dostarczanymi wynikami.

Kolejnym ważnym aspektem umowy są dostępy. Twoja firma powinna mieć zapewnione więcej niż tylko wgląd do kont Google Ads i Google Analytics. Konta powinny należeć do Ciebie, nawet po rozwiązaniu umowy. Agencja nie powinna odmawiać Ci do nich dostępu i zasłaniać się swoim “know how”.

4. Łatwy kontakt

Już na etapie oferty możesz zweryfikować, jak wygląda komunikacja z agencją. Czy czas oczekiwania na odpowiedź nie jest zbyt długi? Czy agencja odpowiada wprost na zadane przez Ciebie pytania? Czy pracownicy sami zabiegają o kontakt i chcą dowiedzieć się jak najwięcej przed przygotowaniem propozycji działań dla Twojej firmy?

Odpowiedzi na te pytania będą rzutować na późniejszą współpracę. Bez względu na to, co sprzedaje Twoja firma, mogą wydarzyć się nieprzewidziane sytuacje, na które agencja będzie musiała jak najszybciej zareagować. Jeśli na odpowiedź musisz czekać przez tydzień, a specjaliści nie odpowiadają na Twoje telefony, to z dużym prawdopodobieństwem zawiodą w kryzysowej sytuacji.

Musisz czuć, że agencja naprawdę chce zrozumieć charakter Twojej działalności, a ustalanie strategii i przygotowywanie kreacji odbywa się bezproblemowo. Tylko wtedy masz pewność, że obie strony dostrzegają wyznaczone cele i kampanie Google są bezpośrednio ukierunkowane na ich realizację.

5. Strategia

Google Ads mogą być stratą pieniędzy tylko wtedy, kiedy podchodzi się do nich bez jasno ustalonej strategii działania. Musisz mieć pewność, że agencja nie prowadzi działań w Google Ads na oślep. Upewnij się, że przygotowanie kampanii odbywa się z Twoim udziałem i obie strony jasno rozumieją wyznaczone cele.

Do powstania dobrej strategii kluczowe jest:

– zrozumienie charakteru działalności firmy,

– zrozumienie celów biznesowych i marketingowych firmy,

– zrozumienie procesu zakupowego w danej branży,

– dogłębne poznanie grupy docelowej.

Dobra agencja Google Ads powinna także skonsultować z Tobą już przygotowaną koncepcję działań, utworzone kreacje tekstowe lub graficzne i przyjęte na start słowa kluczowe. Oczywiście warto zaufać zdaniu specjalistów, szczególnie jeśli sam nigdy nie miałeś do czynienia z Google Ads, a pozostałe aspekty współpracy wypadły pozytywnie. Powinieneś jednak upewnić się, że działania są ściśle związane z celami Twojej firmy. Jeśli masz jakieś wątpliwości – dopytaj lub poproś o konsultację. Dobrzy specjaliści z przyjemnością odpowiedzą na Twoje pytania.

6. Przygotowanie kont i wdrożenie analityki

Aby kampanie były skuteczne, ważne jest odpowiednie przygotowanie wszystkich narzędzi Google i konfiguracja analityki. Składa się na to kilka aspektów, m.in. na stronie powinien koniecznie znaleźć się Google Analytics, a konwersje powinny być poprawnie otagowane i zdefiniowane jako cele. Kampanie Google Ads nie powinny ruszyć bez odpowiedniego przygotowania strony i kont.

Musisz wiedzieć, że dobra agencja Google Ads zajmie się tym wszystkim za Ciebie. Zostaniesz jedynie poproszony o kontakt z osobą odpowiedzialną za stronę – o resztę nie powinieneś się martwić.

7. Raportowanie

Choć ten element szczególnie trudno będzie zweryfikować przed podpisaniem umowy, warto o nim pamiętać w kolejnych etapach współpracy. Dobra agencja Google Ads powinna rzetelnie i systematycznie raportować wyniki swoich działań. Co więcej – przedstawiane wyniki powinny być ściśle związane z celami ustalonymi na początku współpracy. To bardzo ważne, aby stale móc weryfikować, na co przekłada się wydawany przez Ciebie budżet i czy kampanie są efektywne.

Czy znalezienie agencji Google Ads, która spełnia wszystkie z powyższych wymogów jest trudne?

Zazwyczaj tak. Na rynku dostępne jest wiele firm, które oferują ten typ usług, jednak ich jakość może pozostawiać wiele do życzenia. Na szczęście trafiłeś tutaj i agencję spełniającą wszystkie z podanych wymagań masz już pod ręką. Zobacz nasze case studies, skontaktuj się z nami po darmową wycenę i przekonaj się sam!

Twoje kampanie nie przynoszą efektów? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez 4PEOPLE Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach moich danych osobowych w celu:

    * Pola wymagane

    Rate this post

    Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

    Rate this post

    O autorze:

    Justyna Hanak

    W 4PEOPLE zajmuje się prowadzeniem kampanii Google Ads. W codziennej pracy wykorzystuje swoje zainteresowanie neuromarketingiem i psychologią. Swoją edukację ukierunkowała w stronę branży reklamowej już w szkole średniej, którą ukończyła jako technik reklamy. Następnie wybrała studia na kierunku Marketing i Sprzedaż. Prywatnie zwolenniczka życia w ruchu - tańczy, biega, dźwiga ciężary, jeździ na snowboardzie i uprawia jogę. Poza pracą zajmuje się także projektowaniem graficznym.
    Sprawdź

    PODCAST: Podstrony produktów, których nie ma już w asortymencie

    Pokaż wszystkie
    Marketing dla ludzi
    Zapisz się do newslettera!
    Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
    ...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!