Mikroformaty i Rich Snippets

10 napisany przez Sławomir Borowy, 30 października 2012

Prezentacja nt. Mikroformatów i Rich Snippets z 8 spotkania SilesiaSEM:

Ważne linki z prezentacji:

Można zadawać pytania w komentarzach :)

O autorze:

Sławomir Borowy

Nie ma dla niego straconych tematów. Nawet, kiedy wszystko wskazuje na to, że strona przestanie być widoczna w wyszukiwarce, on znajduje sposób na odwrócenie trendu. To dlatego obsługuje najważniejszych klientów w agencji 4People. Na imprezach branżowych udowadnia, że o marketingu w wyszukiwarkach można mówić zajmująco, ale też z sensem. Jego wystąpienia mogli oglądać goście wydarzeń, m.in.: Silesia SEM, Festiwal SEO, czy Internetowe Rewolucje z Google. Angażuje się w działalność społeczną. W 2013 roku przez trzy tygodnie uczył kenijskich nauczycieli podstaw obsługi komputerów i internetu.

Komentarze

  • Klaudia

    Mam pytanie o rich snippety w postaci tekstu (przykładem z prezentacji była lista utworów czy wydarzenia), czy wpływają tak samo na CTR i czy są dostępne wtyczki do ich tworzenia? Czy są jakieś konkretne wytyczne Google co do takiego snippetu jak w przypadku zdjęć?

  • Cześć Sławku, zainstalowałem i mam ten sam błąd po instalacji na kilku stronach:
    Fatal error: Call to undefined function stan_checbox() in (ścieżka) grafiki-w-serpach/index.php on line 110

    Pozdrawiam

  • Bartosz Sikorski

    Z naszych testów wynika, że takie snippety jak np. wydarzenia też wpływają na CTR pozytywnie. Snippety wydarzeń i listy utworów obecnie pojawiają się dość rzadko, dlatego nie opatrzyły się pewnie jeszcze tak jak np. gwiazdki.

    Co do wytycznych odnośnie stosowania snippetu przepisów, to Google zaleca by stosować go tylko zgodnie ze swoim przeznaczeniem, dlatego istnieje możliwość że będą one usuwane ze stron nie poświęconych tematyce kulinarnej. Natomiast jak na razie nie spotkałem się z przypadkiem zablokowania tego snippetu.

  • Zajmujecie się wdrażaniem tego typu strategii z SERP na blogach czy to za proste i samodzielne :) ?

  • Bartosz Sikorski

    Kamil Kondel, nowa wersja z poprawkami dostępna jest pod adresem https://marketingdlaludzi.pl/do-pobrania/

    Marcin, jeśli korzystasz z WordPressa, a z tego co widzę to chyba tak, to tak jak zostało to przedstawione w prezentacji jest wiele gotowych wtyczek z których możesz skorzystać.

    • Kamil Kondel

      Dzięki Bartek, sam sobie poradziłem (było to dosłownie 3 linijki kodu do poprawki), ale jeszcze raz dziękuję.

  • Działają już jakieś „opisy wzbogacone”, które można zastosować do promocji stron firmowych ?

  • Bartosz Sikorski

    Nie spotkałem się jeszcze żeby były wyświetlane snippety np. z nazwą firmy, adresem i nr telefonu. Po części taką rolę spełniają obecnie mapki i Adwords, także raczej wątpię żeby wprowadzili obsługę tego rodzaju fragmentów rozszerzonych.

  • A ja się zapytam „Co sie stao” z wtyczką kk star ratings? Wcięło? autor usunął? Ma ktoś może jej kopię?

  • fajnie by bylo zobaczyc jakies video z konferencji bo prezentacja wydaje sie bardzo ciekawe

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Trzymaj rękę na e-pulsie!
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Otrzymuj najświeższe newsy!
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Trzymaj rękę na e-pulsie!
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie
otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Trzymaj rękę na
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją
skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
e-pulsie!