Marketing bezpośredni – dobre praktyki
Narzędzia służące do prowadzenia działań marketingowych i biznesu za pośrednictwem Internetu, rozwijają się w bardzo szybkim tempie. Choć powstało już wiele artykułów na temat poszczególnych narzędzi, to jednemu z nich chciałabym dzisiaj poświęcić nieco więcej czasu. Sprawdźcie któremu!
E-mail marketing choć znany od wielu lat, wciąż nie jest wykorzystywany przez wiele marek w sposób efektywny. Kierując treści do subskrybentów, możesz ukształtować w nich swoich przyszłych klientów. Poniżej znajdziesz kilka cennych wskazówek, które pozwolą Ci to osiągnąć.
Budowanie listy mailingowej
Bazę odbiorców, która jest stale pozyskiwana tworzą osoby wyrażające chęć otrzymywania wiadomości za pośrednictwem poczty elektronicznej – zazwyczaj zapisu dokonują poprzez formularz zapisu. Dzięki temu, prawdopodobieństwo otworzenia newslettera przez taką osobę jest zdecydowanie większe. Segmentacja bazy umożliwi Ci dopasowanie treści do zainteresowań poszczególnych użytkowników.
Oczywiście, są także działania, których należy unikać. Wystrzegaj się kupowania listy adresów mailowych – jest to niezgodne z prawem!
Tworzenie interesujących treści do newslettera
Przygotowanie dobrego newslettera to podstawa. Jeśli będziesz dostarczał treści nieinteresujących i niczym się nie wyróżnisz – uwierz mi, nikt nie będzie ich czytał. W jaki sposób krok po kroku przygotować taki, który zaciekawi i wywinduje wskaźnik Open Rate.
1. Chwytliwy temat
Jeśli Twój odbiorca otworzy przesłany przez Ciebie newsletter, to już połowa sukcesu. Warto go do tej czynności zachęcać poprzez ograniczenie liczby znaków do minimum oraz użycie w komunikacie cech wyróżniających przesyłkę. Wszak musisz zmotywować go podjęcia działania!
2. Tworzenie newslettera
Projektując szablon pamiętaj o dopasowaniu się do bieżących trendów i zachowaniu układu poszczególnych elementów – musi tworzyć spójną całość.
Umiejscowienie grafiki oraz treści również wpływa na podjęcie interakcji przez użytkownika. Oddzielaj od siebie poszczególne informacje. W ten sposób Twój przekaz trafi do czytelnika i będzie dla niego zrozumiały. Najważniejsze informacje należy zamieszczać w górnej części strony – wtedy skupią uwagę adresata.
Nie zapominaj o tym, że tutaj liczą się konkrety – tekst, liczby i wypunktowania. Dodaj do newslettera także swoje dane kontaktowe i logotyp.
3. Używanie Call-To-Action
Newsletter to forma komunikacji, w której nacisk kładziony jest na bieżące informowanie subskrybentów o nowościach, promocjach lub wydarzeniach powiązanych z marką.
Przekierowanie na odpowiednią stronę internetową pozwoli Twojemu odbiorcy na zgłębienie informacji, które pojawiły się w wiadomości mailowej. Cel tego działania jest prosty – doprowadzenie do konwersji. W jaki sposób zadbać o to, by klikalność wzrastała? Postaw na duże buttony zachęcające do przejścia na stronę WWW. Wykorzystaj Call To Action, takie jak: sprawdź, dowiedz się więcej itp.
Niech Twój subskrybent zamieni się w klienta!
4. Wysyłka
Samo wysłanie jest proste, ale… Wykorzystaj w pełni potencjał swojego narzędzia i sprawdź dodatkowe opcje. Jedną z nich jest zaplanowanie wysyłki. Niektóre programy służące do obsługi mailingu umożliwiają skorzystanie z opcji Perfect Timing. Dzięki niej newsletter dociera do subskrybentów w najbardziej odpowiednim dla nich czasie, tzn. w momencie, gdy są oni skłonni zalogować się na swoją pocztę i odczytać e-mail. Narzędzie oblicza ten “najlepszy czas” wykorzystując dane historyczne.
Jak śledzić kampanie tego typu? Pakiet potrzebnych informacji znajdziecie tutaj >>> kliknij
Podsumowanie
Podczas tworzenia newslettera zastanów się nad własnymi oczekiwaniami – pomyśl na co Ty zwracasz uwagę i co Ciebie motywuje do otworzenia wiadomości. Treści dopasuj do grupy docelowej – zadbaj o odpowiedni język komunikatów. Nie bój się eksperymentować! Sprawdź ustawienia, które oferują producenci narzędzi do obsługi mailingu i śledź panujące trendy. Nie daj się wyprzedzić konkurencji i działaj tak, by Twoi subskrybenci dołączyli do listy klientów.
Zyskaj więcej klientów dzięki skutecznym działaniom marketingowym z certyfikowanym partnerem Google Premium.
Jeśli chcesz zlecić Agencji działania z zakresu e-mail marketingu, napisz do nas – pomożemy!
Polecamy również: