Konwersje telefoniczne z numerem przekierowania Google

6 napisany przez Patrycja Niedziela, , 15 września 2015

Prowadząc różnego rodzaju działania reklamowe, warto na bieżąco sprawdzać ich efektywność oraz zwracać szczególną uwagę na to, jak przekładają się one na cele biznesowe firmy.


Mierzenie konwersji towarzyszy nam od dawna. Dzięki temu m.in. analizujemy ilość wysłanych formularzy, zapis do newslettera, rejestracje w serwisie i zakupy w serwisie (e-commerce). Do tej pory, analiza działań była ograniczona w zakresie mierzenia połączeń telefonicznych.

Dzięki wprowadzeniu przez Google numerów przekierowań telefonicznych z reklam, od maja 2015 r., istnieje możliwość mierzenia konwersji z numerem przekierowania Google.

Czym tak naprawdę jest numer przekierowania Google?

Numer przekierowania Google, to „standardowy” numer telefonu, który zastępuje oryginalny numer kontaktowy w „locie”, tymczasowym i bezpłatnym dynamicznym numerem 800-XXX-XXX.

Ważne:
Dynamiczny numer telefonu oznacza, że danej firmie nie jest przydzielony odgórnie stały numer telefonu. Nie wyświetla się on zawsze przy komunikatach reklamowych czy też na witrynie.

art1

Dzięki zastosowaniu numeru przekierowania Google w reklamie, czy też na serwisie www, system Google rejestruje połączanie telefoniczne internauty i umożliwia podgląd następujących danych/metryk na koncie AdWords:

1. Czas rozpoczęcia / zakończenia / trwania rozmowy;
2. Numer kierunkowy / prefix sieci osoby dzwoniącej.

art2

Jak można zauważyć powyżej, na koncie AdWords można użyć segmentacji danych. Dzięki niej, możemy przeanalizować połączenia telefoniczne z podziałem na kampanie i grupy reklam. Dane te będą na pewno pomocne przy optymalizacji naszych działań. Dowiemy się tutaj, które działania reklamowe (kampanie, grupy reklam) na naszym koncie generują największą liczbę połączeń z naszą firmą.

Dodatkowo, na koncie kampanii po wprowadzeniu odpowiednich kolumn, możemy podejrzeć komplet metryk opisujących skuteczność połączeń telefonicznych dla poszczególnych typów kampanii i grup reklamowych.

Współczynnik połączeń PTR (Phone Through Rate) to iloraz otrzymanych połączeń telefonicznych i liczby wyświetleń numeru telefonu.

art3

Ważne:
Korzystając z numeru przekierowania Google, nie poniesiemy żadnych dodatkowych opłat!

art4

Połączenia telefoniczne jako konwersje

W celu mierzenia konwersji z połączeń telefonicznych na serwisie, mamy do wyboru dwie opcje:

I. Konwersje telefoniczne z reklam z wykorzystaniem rozszerzeń połączeń „tylko połączenie”

Ten rodzaj konwersji telefonicznej występuje w momencie gdy internauta wybierze numer przekierowania Google, który wyświetli się mu przy reklamie, bądź kliknie w przycisk ”zadzwoń” na urządzeniu mobilnym.

art5

Jak to skonfigurować?

W celu mierzenia tego typu konwersji telefonicznej, należy skonfigurować na koncie kampanii AdWords rozszerzenie połączeń wraz z opcją: „Pokaż moją reklamę z: Numer Google do przekazywania połączeń – korzystaj z raportu połączeń”.

art6

II. Konwersje telefoniczne ze strony www

Druga opcją mierzenia konwersji telefonicznej z numerem przekierowania jest mierzenie połączeń z witryny. W tym modelu, użytkownik wprowadza numer ręcznie, bądź generuje połączenie klikając w numer telefonu na urządzeniu mobilnym. Wymagane jest tutaj umieszczenie kodu śledzenia konwersji telefonicznej na witrynie oraz kawałka kodu JavaScript w celu wywołania tymczasowego numeru.

Jak to skonfigurować?

W celu mierzenia tego typu konwersji telefonicznej należy przeprowadzić dwa etapy konfiguracji konwersji. Pierwsza część polega na wejściu w „narzędzia” (nagłówek), a następnie w „konwersje”, w której należy wybrać „Połączenie telefoniczne → połączenie telefoniczne na numer telefonu w Twojej witrynie”.

art7

Po wprowadzeniu podstawowych informacji i zapisie konwersji telefonicznej z witryny, zostanie utworzony Tag śledzenia konwersji z połączeń telefonicznych.

Przykład tagu:

<script type=”text/javascript”>

(function(a,e,c,f,g,b,d){var h={ak:”962453279″,cl:”G3_KCPys4V8Qn773ygM”};a[c]=a[c]||function(){(a[c].q=a[c].q||[]).push(arguments)};a[f]||(a[f]=h.ak);b=e.createElement(g);b.async=1;b.src=”//www.gstatic.com/wcm/loader.js”;d=e.getElementsByTagName(g)[0];d.parentNode.insertBefore(b,d);a._googWcmGet=function(b,d,e){a[c](2,b,h,d,null,new Date,e)}})(window,document,”_googWcmImpl”,”_googWcmAk”,”script”);

</script>

Tag konwersji telefonicznej, należy umieścić w sekcji na stronie witryny, na której wyświetla się numer telefonu., który ma ulec podmianie.

Druga część wdrażania konwersji telefonicznej z numerem przekierowania Google na witrynie, polega na modyfikacji kodu strony, w taki sposób aby po wejściu na witrynę została wywołana funkcja _googWcmGet(cel, numer_firmy, opcje).

Po konfiguracji powyższych kroków, należy postąpić w taki sam sposób, jak w przypadku konwersji telefonicznych z reklam z numerem rozszerzeń połączeń „tylko połączenie”.

Trzeba w ten sam sposób przejść do rozszerzeń reklam, a dokładnie połączeń telefonicznych i edytować numer telefonu. W tym celu trzeba edytować dany numer telefonu, który chcemy mierzyć i skonfigurować opcję: „Pokaż moją reklamę z: Numer Google do przekazywania połączeń – korzystaj z raportu połączeń”.

Instrukcję do każdego z kroków znajdziecie tutaj: Śledzenie połączeń z numerem Google do przekazywania połączeń w witrynie.

Konwersje z połączeń telefonicznych na tle pozostałych celów biznesowych

Mierzenie konwersji, które pochodzą z połączeń telefonicznych z reklam, bądź z witryny internetowej, to dobry sposób monitorowania skuteczności promocji z kampanii AdWords. Dzięki mierzeniu standardowych celów biznesowych takich jak np. wysłanie formularza, rejestracja na serwisie, uzyskamy informacje nt. kontaktu jaki użytkownik podjął z reklamodawcą, a dane te mogą być zaskakujące!

Prowadząc działania promocyjne dla serwisu „X”, opieramy się na mierzeniu ilości wysłanych formularzy i połączeniach telefonicznych. Jak można zauważyć poniżej, realizacja wysłanych formularzy w okresie jednego miesiąca (sierpień 2015r.), nie była zbyt wysoka. Łączna liczba wysłanych formularzy, wyniosła 6 (dane te są sumą wyników organicznych i kampanii AdWords).

art8

Gdybyśmy opierali się jedynie na powyższych danych, moglibyśmy dojść do wniosku, że promocja serwisu nie przekłada się na wysoką realizację celów biznesowych klienta. Dlatego też w tym przypadku nieodzowne stają się połączenia telefoniczne z numerem przekierowania Google.

art9

Jak można zauważyć powyżej, połączenia telefoniczne w tym przypadku są dominujące i w głównej mierze przyczyniają się do realizacji zamierzeń biznesowych klienta. Jeśli weźmiemy pod uwagę kolumnę „Źródło połączenia” to zauważymy, że dominują tutaj połączenia z witryny.

Użytkownicy, wchodzą na serwis celem zapoznania się z ofertą, następnie podejmują kontakt telefoniczny z serwisu, by uzyskać dodatkowe informacje o ofercie. Warto tutaj zaznaczyć, że gdybyśmy nie zastosowali numeru przekierowania numeru telefonu na witrynie, a wykorzystywalibyśmy jednie typ połączenia z reklam, to dane nt. konwersji telefonicznych byłby niepełne i uzyskalibyśmy jedynie informację o dwóch połączeniach telefonicznych.

Wykorzystując w niniejszym artykule powyższe dane, uważam, że warto przetestować rozwiązanie jakie przygotowało dla nas Google. Uzyskamy dzięki temu wiele cennych informacji – chociażby o preferowanej formie kontaktu z naszą firmą/branżą. Dzięki danym, które znajdują się w wymiarach na koncie kampanii, będziemy mogli zestawić połączenia telefoniczne z użytkownikiem, który się z nami się skontaktował i przeprowadzając wewnętrzną analizę, uzyskamy informacje o opłacalności naszych działań promocyjnych.

Prowadząc analizę celów na witrynie (mierzenie konwersji), warto zapamiętać, że:

1. Numer przekierowania Google, który jest wyświetlany w reklamach, może wraz z reklamą wyświetlać się internaucie za każdym razem, gdy rozszerzenie połączeń telefonicznych jest aktywne i pojawi się ono przy danej reklamie. Z kolei numer przekierowania Google na serwisie internetowym nie jest wyświetlany internaucie za każdym razem, gdy użytkownik wszedł na serwis po kliknięciu w komunikat reklamowy.

2. W chwili obecnej możemy zastąpić tylko jeden numer przekierowania Google na serwisie, co niestety uniemożliwia nam mierzenie pozostałych numerów telefonu. Sądzę, że tych połączeń byłoby na pewno więcej.

3. Dostępność wolnej linii telefonicznej, uprzejmość i przede wszystkim kompetencje osoby obsługującej aparat telefoniczny są w tym przypadku istotne. To od nich tak naprawdę zależy odbiór firmy oraz to czy cel biznesowy zostanie osiągnięty.

Zapamiętaj!
Punkt 3 jest najważniejszy!

I na koniec – ściągawka!

W jakich branżach warto przetestować numer przekierowania Google?
– usługi lokalne (hydraulik, elektryk);
– opieka zdrowotna (dentyści, lekarze);
– finanse (bankowość, ubezpieczenia);
– turystyka (biura podroży, hotele).

Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.

Powodzenia!

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!