Koniec pozycjonowania? Reklamy AdWords wypierają całkowicie wyniki bezpłatne

4 napisany przez Monika Górska-Rejmandowska, , 01 kwietnia 2016

Tego nikt się nie spodziewał! Jeszcze nie ucichły echa ostatnich zmian wprowadzonych w minionym miesiącu, a już czeka nas następna niespodzianka. Z informacji, które uzyskaliśmy wynika, że 1 maja z pierwszej strony wyszukiwarki Google całkowicie znikną wyniki organiczne.

Sprawę wstępnie potwierdza jeden z założycieli giganta z Mountain View, Mark Googlenberg: Planujemy kolejne zmiany. Mają one na celu jak najlepsze dopasowanie wyników wyszukiwań do zapytań użytkowników. Wyniki naturalne niestety nie spełniały swojej funkcji, dlatego zostaną przesunięte na drugą stronę. Być może jeżeli opracujemy odpowiedni algorytm powrócą one częściowo na pierwszą stronę wyników wyszukiwania.
Nawet w najczarniejszych wizjach znawców tematu takiego scenariusza nie przewidywano.

Zmiany, zmiany…

Wydawałoby się, że ostatnie zmiany w Google były dość drastyczne i wywołały spore zamieszanie w obszarze reklamy internetowej. Dla przypomnienia: w zeszłym miesiącu zmianie uległ wygląd pierwszej strony wyników wyszukiwania. Zniknęły reklamy pojawiające się po prawej stronie, a zamiast trzech linków sponsorowanych u góry pojawiają się cztery, co zepchnęło niżej wyniki naturalne.

O temacie można przeczytać w artykule Patrycji.

Specjaliści prowadzący kampanie AdWords nie spali po nocach. Dwoili się i troili, badając, w jaki sposób zmiany wpłyną na efekty prowadzonych kampanii. Tysiące analiz, wniosków i artykułów okażą się wkrótce nieaktualne i konieczne będzie ponowne dostosowanie strategii do bieżącej sytuacji.

Drżą również (a może przede wszystkim) specjaliści zajmujący się pozycjonowaniem stron. Możemy uznać, że 1 maja to czarny dzień w całej historii pozycjonowania stron internetowych i wszystkie aktualizacje algorytmów to przysłowiowy “pikuś” w porównaniu z tym, co czeka nas wkrótce. Niegdyś dynamiczny sektor działań reklamowych jednego dnia stanie się zupełnie martwy, a szereg definicji związanych z tym obszarem zniknie w odmętach Internetu.

Jak to będzie wyglądało?

Na pierwszej stronie po wpisaniu słowa kluczowego pojawią się wyłącznie płatne wyniki z kampanii AdWords. Na następnych stronach wyników wyszukiwań będą dominowały wyniki organiczne.

Ponadto wprowadzona zostanie minimalna stawka za kliknięcie w kwocie 1,5 $, czyli przy obecnym kursie ok. 5,70 zł.

Rozszerzeniu ulegną również boksy reklamowe Google Zakupów, które były mało widoczne i osiągały słabe parametry. Dotychczas w tym miejscu pokazywało się maksymalnie 8 reklam produktów, teraz będzie ich nawet dwa razy więcej!

12910578_966486876753151_168407018_n

Powyższy screen pokazuje jak po 1 maja będzie wyglądała pierwsza strona z wynikami wyszukiwań. Na niektórych frazach Google pilotażowo wprowadził nowy układ, zatem już dziś można podejrzeć zmiany.

W kolejnych miesiącach ma również pojawić się opcja wybory koloru, w jakim reklama ma się wyświetlać. Ma to być krok w stronę indywidualizacji.

Co dalej?

Obserwując dotychczasową dynamikę zmian, na powyższe pytanie można odpowiedzieć, że tego nie wie nikt! Jedno jest pewne – nie tylko agencje, ale również przedsiębiorcy powinni się liczyć ze zmianami. Grunt to odpowiednio się do nich przygotować.

Na pewno konieczne będzie zarezerwowanie dodatkowego budżetu na AdWords. Prawdopodobnie jednak reklamy w wyszukiwarce Google staną się w krótkim czasie ekskluzywne i jedynie bardzo duże firmy będą mogły sobie pozwolić na taką formę promocji.

Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.

Zyskać na znaczeniu mogą również media społecznościowe, zwłaszcza Twitter, który wkrótce zostanie wykupiony przez Google. Warto również zwrócić uwagę na Pinterest, który szykuje w niedługim czasie wprowadzenie płatnych reklam.

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!