Jak skutecznie pozycjonować stronę internetową kliniki medycyny estetycznej?

0 napisany przez Marta Smuga, 19 lutego 2020

Kliniki medycyny estetycznej mogą w teorii korzystać ze sporego spektrum działań w ramach marketingu internetowego. Jednak niektóre z możliwości, np. gdy klinika oferuje zabiegi z użyciem botoksu, mogą zostać dość mocno ograniczone, a nawet niemożliwe do prowadzenia, jak w przypadku Google Ads. Google zabrania stosowania reklamy środków medycznych, a za takowy uznaje botoks, czyli toksynę botulinową. Mimo że klinika tego środka nie sprzedaje, to gdy posiada w ofercie i ma opisane na stronie www zabiegi z jego użyciem, korzystanie z Google Ads może okazać się niemożliwe. 

medycyna estetyczna pozycjonowanie

Czego dowiesz się z artykułu Marty? 
1. Jakie możliwości reklamy w internecie ma klinika medycyny estetycznej
2. Co jest najistotniejsze podczas tworzenia strategii pozycjonowania dla tej branży

Facebook również dość mocno weryfikuje reklamy z branży beauty, szczególnie te związane z “naprawianiem urody”, typu kliniki medycyny estetycznej czy biznes związany z odchudzaniem. W przypadku Facebooka reklama raczej będzie możliwa, ale będziemy się musieli sporo nagimnastykować przy tworzeniu kreacji reklamowej i wziąć pod uwagę fakt, że będziemy musieli przygotować kilka kreacji, zanim jedna z nich zostanie zaakceptowana.

Co wówczas możemy robić? Najbezpieczniejszą i jedną z najskuteczniejszych form reklamy on line dla kliniki medycyny estetycznej jest pozycjonowanie organiczne.

via GIPHY

Właściwy dobór słów kluczowych dla kliniki medycyny estetycznej

Jak w przypadku każdego biznesu, właściwy dobór fraz kluczowych będzie dobrym punktem wyjścia podczas tworzenia strategii pozycjonowania. Klinika medycyny estetycznej to zwykle biznes lokalny, powinniśmy zatem określić, z jakiego obszaru są nasi klienci. Czy będzie to tylko obszar naszego miasta, czy mamy również klientów z miast ościennych? W przypadku klinik medycyny estetycznej, gdzie zabiegi są dość drogie, uznani lekarze potrafią przyciągać jak magnes potencjalnych pacjentów. Skutkiem tego często zdarza się, że kliniki krakowskie i katowickie walczą o klientów z tego samego obszaru, podobnie jest w Trójmieście. Oczywiście nasze główne frazy kluczowe będą zawierać raczej nazwę naszego miasta, ale sprytne podejście pozwoli nam zaistnieć w wynikach wyszukiwania również dla fraz z innymi miastami. Nie mamy jednak co liczyć na to, że przebijemy dobrze zoptymalizowane witryny miejscowych klinik.

Pomyślmy, jakie przykładowe frazy główne dobrać dla kliniki znajdującej się np. w Krakowie? 

Poniżej przedstawiam przykłady fraz ogólnych z największą liczbą wyszukań:

klinika medycyny estetycznej kraków
medycyna estetyczna kraków
chirurgia kraków
dermatologia estetyczna kraków
gabinet medycyny estetycznej kraków
kraków medycyna estetyczna 
chirurgia estetyczna kraków
klinika urody kraków

Oprócz fraz związanych z samym przedmiotem działalności nie możemy zapomnieć również o bardziej doprecyzowanych frazach związanych z oferowanymi przez naszą klinikę zabiegami. 

Pozostając przy przykładzie krakowskiej kliniki, mogłyby to być następujące frazy:

botoks kraków
liposukcja kraków
powiększanie piersi kraków
implanty piersi kraków
mikrodermabrazja kraków 
powiększanie ust kraków
endermologia kraków
oczyszczanie twarzy kraków
operacja nosa kraków
karboksyterapia kraków
zamykanie naczynek kraków
laser frakcyjny kraków

via GIPHY

Audyt SEO i optymalizacja techniczna serwisu

To dwa niezbędne filary naszej strategii pozycjonowania. Przebiegają one podobnie jak w przypadku każdej innej strony www. Podczas optymalizacji technicznej strony kliniki medycyny estetycznej szczególnie warto zwrócić uwagę na oznaczenie autorów na blogu za pomocą schema.org. Pomoże nam to zbudować wiarygodność w oczach wyszukiwarki i odpowiedzieć na wymogi medical update’u.

Optymalizacja treści na stronie 

Oprócz wybrania skutecznych fraz kluczowych kolejnym bardzo ważnym i wymagającym dogłębnego przemyślenia działaniem będzie dopasowanie fraz kluczowych do odpowiednich podstron lub wręcz nawet stworzenie podstron pod ważne frazy kluczowe. 

Pamiętajmy o tym, że dany url ma szansę dobrze rankować tylko na kilka fraz kluczowych. Jeśli na jednej podstronie będziemy chcieli umieścić ich zbyt wiele, nie osiągniemy zamierzonego rezultatu. 

I tak dobra struktura menu powinna obejmować najpierw grupy zabiegów: podzielone na przykład w zależności od części ciała lub grupy problemów, na które zabiegi odpowiadają. Konkretne zabiegi powinniśmy umieścić w menu jako kategorie drugiego rzędu. 

Tym sposobem będziemy mieli możliwość dokładnego dopasowania słów kluczowych do odpowiednich podstron w optymalnej ilości. 

Ważną kwestią jest również przygotowanie podstron dla konkretnych lekarzy w kontekście pozycjonowania fraz typu chirurg plastyczny kraków, najlepszy dermatolog kraków, lekarz medycyny estetycznej kraków. Zadbajmy o to, aby podstrony lekarzy były uzupełnione informacjami o ich dokonaniach, dyplomach, certyfikatach, doświadczeniu i latach praktyki. 

Musimy mieć na uwadze przygotowanie unikalnej, ciekawej i użytecznej treści na wszystkie podstrony, odpowiednio nasyconej frazami kluczowymi.

Blog na stronie kliniki medycyny estetycznej

Strony www klinik medycyny estetycznych to witryny, na których z reguły nie przybywa zbyt wiele treści. Pojawiają się wprawdzie nowe zabiegi i usługi – natomiast z reguły w niezbyt dużych ilościach. Google docenia strony www, które się rozwijają, na których pojawiają się nowe użyteczne informacje. Doskonałym pomysłem na dostarczenie robotom Google unikalnej, ciekawej i użytecznej treści jest prowadzenie bloga firmowego

Ważne, aby blog znajdował się w obrębie domeny, wtedy przyniesie największe korzyści pod kątem pozycjonowania. Tematy powinniśmy dobierać opierając się na narzędziach typu Senuto czy Semstorm, które dostarczą nam informacji na temat tego, jakie zapytania wpisują w wyszukiwarkę użytkownicy. Warto do tych zapytań dopasować tytuły i treści artykułów. Mogą one brzmieć następująco: Jak wybrać dobrą klinikę medycyny estetycznej?, 5 top zabiegów medycyny estetycznej na zmarszczki, Jak przeciwdziałać starzeniu się skóry? Pamiętajmy również o dopasowaniu fraz kluczowych do artykułów i ich optymalizacji. 

Bardzo istotnym elementem jest oczywiście pisanie fachowych i rozbudowanych artykułów, które pozwolą nam zbudować wizerunek eksperta. Najlepiej, gdyby artykuły były pisane przez lekarzy i podpisane ich nazwiskiem. 

Ciekawym pomysłem na wpisy blogowe może też być dział: “Lekarz odpowiada”, który będzie przedstawiał pytania, z jakimi najczęściej zwracają się pacjenci wraz z odpowiedzią lekarza.

Dlaczego artykuły pisane przez lekarzy i nakreślenie ich sylwetek jako ekspertów jest tak ważne? Przekonacie się w kolejnym akapicie.

via GIPHY

Medical update i EAT

Mianem medical update została nazwana aktualizacja algorytmu Google, która miała miejsce w sierpniu 2018 roku. Nazwa wzięła się z faktu, że największe przetasowania w widoczności zaobserwowano na stronach o tematyce medycznej.

Skrót EAT pochodzi od słów expertise, authoritativeness i trustworthiness. Według zasady EAT lepiej rankować będa strony z treściami napisanymi przez ekspertów w danej dziedzinie, ich autorzy powinni posiadać autorytet, a sama witryna powinna być godna zaufania. I właśnie przez przemyślaną strategię blogową i bogate w wiedzę merytoryczną artykuły możemy wpasować się w postulat EAT. 

EAT dotyczy stron z kategorii oznaczonej YMYL “your money or your life”, w skład której wchodzą strony z treściami dotyczącymi zdrowia i życia, pieniędzy i nauki. Wobec tych stron Google zdecydował się szczególnie weryfikować treści i premiować te pisane przez ekspertów. Jest to reakcja na zalew sieci przez treści pseudospecjalistów oraz blogi prowadzone przez nieznanych autorów, a także tzw. fake newsy. I to właśnie takie błędne czy fałszywe treści z dziedziny zdrowia, finansów i nauki mogą mieć potencjalnie największe negatywne skutki dla użytkownika wyszukiwarki.

Ciekawym pomysłem w kontekście EAT i branży medycznej będzie również odwoływanie się w przypisach do artykułu do zewnętrznych źródeł o wysokiej wiarygodności, np. do opracowań naukowych czy badań. 

Podsumowanie 

Oprócz powyższych wskazówek nie możemy zapomnieć również o pozyskiwaniu wartościowych linków przychodzących do domeny. Tworząc wartościowy content oprócz budowania wizerunku eksperta mamy szansę na pozyskanie wartościowych odnośników do naszej witryny w sposób naturalny. Im ciekawszy i lepszy artykuł, tym więcej stron będzie chciało do niego linkować, a użytkownicy będą sobie go wzajemnie przesyłać. 

Jeśli jesteście ciekawi, jakie efekty osiągnęliśmy dla jednego z naszych klientów z branży medycyny estetycznej, koniecznie sprawdźcie nasze case study.

Przygotujemy darmową wycenę wraz z propozycją strategii

*Powyższe dane zostaną użyte wyłącznie do obsługi Twojego zapytania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych znajdziesz tutaj.

* Pola wymagane

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

O autorze:

Marta Smuga

W 4PEOPLE odpowiedzialna za kontakt z nowymi potencjalnymi Klientami oraz opiekę nad prowadzeniem działań dla obecnych Klientów. Doradza w doborze najlepszych rozwiązań marketingu internetowego. Szczególnie zainteresowana analityką i doradztwem działań dla obszaru e-commerce oraz rozwiązaniami poprawiającymi UX witryn internetowych.

Komentarze

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Trzymaj rękę na e-pulsie!
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Otrzymuj najświeższe newsy!
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Trzymaj rękę na e-pulsie!
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie
otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Trzymaj rękę na
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją
skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
e-pulsie!

Szukasz skutecznego marketingu internetowego?
Oferujemy bezpłatne konsultacje!

Dzięki nim dowiesz się:

Co wybrać? Google czy Facebook a może LinkedIn? Które z tych lub wielu innych narzędzi warto zastosować w przypadku twojej firmy.

Na jakie koszty musisz się przygotować i na jakie korzyści możesz liczyć.

Jak Twoja firma wypada na tle konkurencji i o jakie elementy warto zadbać na stronie internetowej

Umów się na bezpłatną konsultację!

Katarzyna Rożek

Katarzyna Rożek

Account Manager