Kiedy publikować na Facebooku?

0 napisany przez Michał Świech, , 12 marca 2013

W poniedziałek, czwarte i w niedzielę. Albo wtedy, kiedy uznamy to za stosowne. Czy dzień, w którym umieszczamy wpis na Facebooku ma znaczenie?

Niektórzy uważają, że wszystkie dni są równe. Inni są zdania, że niektóre są równiejsze niż inne. Przykładem tej ostatniej grupy są prowadzący profile na Facebooku. Ich zdaniem publikowanie wpisów w niektóre dni jest korzystniejsze niż taka sama działalność kiedy indziej.

A jak jest naprawdę?

Rzut oka na wyniki trzech wybranych przez nas profili pokazują, że rzeczywiście istnieje pewna zależność między dniem tygodnia, a liczbą unikalnych użytkowników, do których dotarła zawarta we wpisie informacja. W dwóch przypadkach najwięcej osób widziało wpis w poniedziałek, w jednym – we wtorek.

Czy jednak coś z tego wynika?

Otóż – niewiele. A to dlatego, że ten wskaźnik nie rozróżnia między tymi, którzy zobaczyli wpis w wynikach naturalnych, a tymi którzy mieli okazję obejrzeć go w postaci reklamy czy wpisu sponsorowanego. Słowem – jeśli wpisy z niektórych dni były promowane lub akurat wtedy włączona była kampania, wynik był lepszy.

Na szczęście można odfiltrować te osoby, które widziały wpis płatny. Co się okaże wówczas? Że najpopularniejszymi dniami są: poniedziałek, czwartek i niedziela. Znowu – nie ma prawidłowości.

Dlaczego?

Odpowiedź jest prosta: dzień tygodnia to nie wszystko. Liczy się także to, jaką informację przekazujemy. Jeśli jest interesująca, zostanie udostępniona przez większą liczbę osób. A więc statystyki będą lepsze.

Dowiedz się, jak prowadzić kanały w Social Media i pozyskaj zaangażowanych odbiorców.

Co więcej, nie każda popularność jest warta tyle samo. Dla przykładu, dane firmy sotrender pokazują, że najbardziej angażują użytkowników Facebooka strony takie, jak ta albo ta. To nie są strony, z którymi chciałaby się kojarzyć żadna marka, prawda?

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
  • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
  • 46,85% współczynnika wypełnień formularza
  • 3,88 EUR koszt potencjalnego klienta
  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1483 899 zasięgu strony na Facebooku
  • 22 035 odwiedzin strony na Facebooku
  • 19 657 nowych polubień strony na Facebooku
   
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!