Budowanie świadomości marki dzięki kampanii wideo w Google Ads

0 napisany przez Natalia Dziubek, 18 grudnia 2020

Znasz to uczucie, gdy siadasz w fotelu z kubkiem gorącej herbaty, włączasz YouTube i w trakcie oglądania interesującego Cię filmu pojawiają się one – reklamy. Pewnie większość spotów reklamowych Cię nie urzeknie, ale pojawiają się też takie, które zwróciły Twoją uwagę i których nie pominąłeś. W dzisiejszym artykule przedstawię, w jaki sposób za pomocą kampanii wideo można spełnić wyznaczone cele marketingowe.

Kampanie wideo w Google Ads

Kampanie wideo od podszewki

Stworzenie interesującej reklamy wideo, która w dodatku spełni Twoje cele biznesowe, nie jest proste. Być może trudność w zwiększeniu sprzedaży w sklepie czy dostarczeniu odpowiedniej ilości zapytań ofertowych nie leży po stronie kreacji wideo, ale dotyczy skierowania Twoich reklam do nieodpowiedniej grupy odbiorców? Przyczyną również mogą być oba powody. Aby reklamy przyniosły oczekiwany rezultat, powinieneś dobrze przemyśleć strategię – od A do Z.

Youtube to narzędzie, które umożliwia realizację wielu wyznaczonych celów marketingowych. W dzisiejszym artykule zaprezentuję, w jaki sposób zadbać o wzrost rozpoznawalności produktów i marki dzięki formatom reklam wideo, oferowanym przez Google.

Budowanie świadomości i zasięgu marki

Zadbaj o wizerunek Twojej marki! Video marketing jest świetnym narzędziem do budowania świadomości marki. Pozwala on na dotarcie do szerszego grona odbiorców, ponieważ chętniej sięgają oni po marki/produkty, które widzą i “słyszą”.

Budowanie marki polega na tworzeniu jej świadomości, czyli zaprezentowaniu odbiorcy walorów czy wartości, które są eksponowane w komunikacji. Kolejnym etapem jest określenie, czym Twoja marka konkretnie się zajmuje. Działania powinny być prowadzone w taki sposób, aby wzbudzić sympatię wśród odbiorców, dzięki czemu zbudujesz przewagę nad konkurencją.

W jaki sposób przebić się przez konkurencję?

1. Budowanie preferencji – pokazanie, że posiadasz coś wartościowego, co tylko Ty możesz zaoferować klientowi.
2. Wprowadzenie strategii dominacji promocyjnej – polega na wyszczególnieniu w komunikacji, że w danej dziedzinie czy jakości usług Twoja marka jest jedyna na rynku.
3. Interesująca reklama, która zaciekawi potencjalnych klientów i wyróżni Cię spośród setek tradycyjnych reklam.

W celu budowania świadomości produktów i marki, w przypadku sklepów internetowych można skorzystać z następujących podtypów kampanii:

– Możliwe do pominięcia reklamy In-Stream: Dzięki możliwym do pominięcia reklamom In-Stream zyskasz efektywne wyświetlenia i wzrost zasięgu. Dobrze przygotowana 30 sekundowa reklama wideo powinna zainteresować oglądającego już na samym początku spotu. Pierwsze 5 sekund wideo jest kluczem do sukcesu. Jeśli w tym czasie zainteresujesz widza i zachęcisz do obejrzenia całości reklamy, to zostanie ona przez niego zapamiętana. Samo obejrzenie reklamy przez użytkownika nie jest równoznaczne z dokonaniem przez niego zakupów w sklepie. Jest to jednak pierwszy krok, który spowoduje, że potencjalny klient w razie potrzeby rozważy zakup produktu Twojej marki.

– Reklama In-Stream niemożliwa do pominięcia: pomaga docierać do widzów z pełnym przekazem w niemożliwych do pominięcia reklamach In-Stream. Format reklam stosowany szczególnie wtedy, gdy kluczowe jest, aby użytkownik obejrzał cała reklamę. Maksymalny czas trwania wideo to 15 sekund. Materiał można wyświetlać przed filmami na YouTube, w trakcie i po nich oraz w witrynach i aplikacjach należących do partnerów wideo Google.

– Bumper: pomaga docierać do widzów za pomocą bumperów reklamowych, zoptymalizowanych pod kątem skutecznych wyświetleń. Krótkie, chwytliwe materiały wideo trwające maksymalnie 6 sekund, które zapadają w pamięć odbiorcy. Reklam tego typu nie można pominąć. Stosuje się je w celu dotarcia do większej ilości klientów i zwiększenia świadomości marki. Materiały tego typu można wyświetlić przed, w trakcie i po wideo na YouTube oraz w witrynach i aplikacjach należących do sieci partnerów Google.

– Out-Stream: ułatwia zainteresowanie marką większej liczby odbiorców dzięki reklamom zaprojektowanym tak, by docierać do użytkowników korzystających z komórek i tabletów. Typ reklam przeznaczony wyłącznie na urządzenia mobilne, niedostępny na YouTube. Reklamy wideo pojawiają się w internecie mobilnym na banerach, natomiast w aplikacjach mobilnych na banerach, w reklamach pełnoekranowych, In-Feed i natywnych. Stosujemy je, gdy chcemy dotrzeć do większej liczby użytkowników przy niskim koszcie, oraz jeśli potrzebujemy zwiększyć zasięgi na urządzeniach mobilnych. Reklamy te charakteryzują się tym, że na początku odtwarzane są bez dźwięku – dopiero widz może włączyć dźwięk, klikając w odpowiedni przycisk.

– Sekwencja reklamy: pomaga opowiadać historię produktu lub marki poprzez pokazywanie użytkownikom serii reklam w określonej kolejności. Kampania, z której można skorzystać tylko na YouTube. Używa się jej głównie w celu zwiększenia rozpoznawalności produktów. Sekwencja reklam polega na przedstawieniu serii filmów w określonej kolejności. Kampanie tego typu składają się z pewnej liczby kroków, a każdy z nich zawiera grupę reklam i reklamę wideo. W zależności od wybranych ustawień, postęp w procesie przedstawiania kolejnych kroków sekwencji zależy od liczby wyświetleń, obejrzeń lub pominięć. Formaty reklam, z których można skorzystać to: reklamy in-stream możliwe do pominięcia, reklamy in-stream niemożliwe do pominięcia, reklamy w przerywniku oraz kombinacja powyższych. To, które zostaną ostatecznie użyte, uzależnione jest od wybranej strategii ustalania stawek.

Kampanie wideo Google Ads na YouTube

Wideo dla sklepu internetowego

Jako przykład odpowiedniego wykorzystania filmów reklamowych, budujących świadomość marki lub produkt, przedstawię krótki case działań dla jednego z naszych klientów. Kampania wideo dla sklepu internetowego pomogła Nam zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym z ekskluzywnymi produktami. Dzięki zwiększeniu rozpoznawalności produktu oraz marki pozyskaliśmy nowych użytkowników, a część z nich w następnym kroku dokonała zakupów w sklepie.

Fakt:

Sklep, który niedawno rozpoczął działania online, posiada w swoim asortymencie produkty premium. Marka nie jest znana wśród klientów, co przekłada się na niewielkie zainteresowanie drogimi produktami. Ponadto firmy konkurencyjne posiadają wachlarz podobnych produktów o niższych cenach. Niemniej jednak naszą firmę wyróżnia wysoka jakość oferowanych artykułów, o czym potencjalni klienci nie mają pojęcia.

Wyzwanie/cel

1. Przygotowanie strategii, dzięki której zadbamy o wizerunek i rozpoznawalność marki, by nie zniknąć pośród konkurencji.
2. Edukacja użytkowników o prestiżowym produkcie wysokiej jakości, co w konsekwencji spowoduje zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym.

Rozwiązania

– Uruchomienie reklam w sieci reklamowej w formie banerów graficznych, które będą podążać za użytkownikami zainteresowanymi produktami klienta.

– Uruchomienie kampanii wideo w formie 30 sekundowego spotu reklamowego, który dotrze do internautów wykazujących intencje zakupowe, jak i zainteresowanie produktem.

Rezultat

Dzięki kilkumiesięcznej strategii budowania świadomości marki za pomocą reklam wideo, sprzedaż produktów uległa znacznej poprawie. Odnotowaliśmy 450% wzrost przychodu ze sklepu internetowego. Jest to rezultat edukacji potencjalnych klientów o jakości produktu oraz wzbudzenia zaufania do marki. Jest to dobry przykład, jak we właściwy sposób korzystać z kampanii wideo w Google Ads, skoncentrowanej na budowaniu rozpoznawalności marki czy produktu.

Przygotuję
darmową wycenę
wraz z propozycją strategii

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez 4PEOPLE Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach moich danych osobowych w celu:

* Pola wymagane

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

O autorze:

Natalia Dziubek

W 4PEOPLE zajmuje się prowadzeniem kampanii Google Ads. Chętnie analizuje dane i raportuje bieżące projekty. Zwraca szczególną uwagę na optymalizację kampanii, dzięki czemu wyniki szybują w górę. Udziela się w wielu wydarzeniach m.in. w Projekcie Google, jako Ekspert Internetowych Rewolucji, gdzie prowadziła indywidualne szkolenia dla przedstawicieli MŚP w zakresie skutecznego wykorzystania Internetu w biznesie. W tej samej formie wzięła udział w Kongresie MŚP w Katowicach oraz VII Konferencji Sieci Przedsiębiorczych Kobiet w Warszawie. Specjalistka z inteligentnego określania stawek, czego dowodem jest uzyskany w 2020 roku certyfikat Digital Champions od Google.

Komentarze

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!