Kampanie AdWords dla deweloperów, cz.2

0 napisany przez Joanna Rechnio, 02 października 2017

W pierwszej części mojego artykułu opisałam sposób, w jaki należy zbudować oraz zaplanować kampanie AdWords, aby przyczyniły się one do realizacji planu sprzedaży mieszkań. Odpowiednie kierowanie reklam, budżet czy też struktura konta to istotne elementy, które wpływają na efektywność działań. Następnym krokiem są komunikaty reklamowe, którym dedykowany jest artykuł.

Kampanie AdWords dla deweloperów

Analizuj, bo konkurencja nie śpi!

Bez zagłębienia się w oferty konkurencji ani rusz! Dlatego też rozpocznij od analizy oraz porównania takich elementów jak:

– na jakim etapie budowy są pozostałe inwestycje,
– jakie mieszkania znajdują się w ofercie,
– jak kształtują się ceny mieszkań,
– do kogo kierują skierowana jest oferta,
– jaki atutami lokalizacji komunikują,
– jakie udogodnienia gwarantują,
– czy mają oferty specjalne.

Rezultatem analizy będzie wyselekcjonowanie Twoich najmocniejszych, unikalnych cech oferty – możesz skorzystać z analizy SWOT. To, co Cię wyróżnia, będzie w stanie zwrócić uwagę potencjalnego klienta, a to bezcenne!

Jeśli już poznasz swoje najmocniejsze strony, powinny się one znaleźć w tekstach reklamowych, ale także w treściach znajdujących się na stronie internetowej, na którą kierujesz użytkowników. W tym przypadku także warto trzymać rękę na pulsie i monitorować elementy, które wykorzystywane są już przez konkurencję.

Rys. 1 Analiza SWOT

Przygotowanie pełnej analizy SWOT pomoże Ci w przygotowaniu komunikatów reklamowych dopasowanych do oferty i takich, które będą kluczem do pozyskiwania zapytań ofertowych.

Podstawowe elementy reklamy

Kampanie Google AdWords dają nam wiele możliwości prezentacji oferty i jej unikalnych cech, jednak wciąż są wykorzystywane tylko sporadycznie w przypadku deweloperów.

Zacznijmy jednak od początku, czyli od podstawowego tekstu reklamy, który musimy przygotować.

Rys. 2 Przykładowa reklama

Struktura podstawowego tekstu reklamy to 3 elementy:

1. Tytuł (nagłówek) reklamy – 60 znaków

W tytule nie zapomnij o dynamicznej pierwszej części – chodzi tutaj o sytuację, w której wpisane słowo kluczowe w oknie wyszukiwarki Google, pojawi nam się właśnie w tytule reklamy. Ten prosty zabieg zwiększa o parę punktów wynik jakości reklamy, a to z kolei wpływa na jej ranking.

W drugiej części nagłówka powinny znaleźć się informacje tzw. główny przekaz, który pojawia się we wszystkich mediach. Zazwyczaj jest to hasło wykorzystywane na stronie WWW i kreacjach online i offline.

2. Adres wyświetlany

W adresie wyświetlanym pamiętaj o dodaniu słów kluczowych, które używane są w danej grupie reklam, to także ma wpływ na wynik jakości.

3. Opis reklamy – 80 znaków

W części opisowej wykorzystuję kontynuację do przewodniego hasła w nagłówku lub np. skupiam się na zaprezentowaniu najważniejszego atutu lokalizacji. Oczywiście nie możesz zapominać też o CTA.Wszystkie powyższe aspekty są istotne i mają wpływ na liczbę napływających zapytań ofertowych.

Na przykładzie najlepiej, dlatego zobacz na reklamę, którą znalazłam.

Jestem bardzo ciekawa współczynnika konwersji tej reklamy. Dlaczego? Brakuje w niej wszystkich podstawowych elementów. Zwłaszcza w części adresu wyświetlanego i opisu reklamy.

To oczywiście nie koniec możliwości, jakie daje nam kampania Google AdWords. Warto wykorzystać także rozszerzenia, dzięki którym przekażesz dodatkowe atuty inwestycji.

4. Rozszerzenia objaśnień
5. Rozszerzenia informacji w witrynie
6. Rozszerzenia linków do podstron
7. Rozszerzenia lokalizacji

W ten sposób możesz wyróżnić się na tle konkurencji i zająć większą część powierzchni reklamowej w wynikach wyszukiwań. To z kolei wpływa na zwiększenie współczynników: CTR i konwersji.

8. Rozszerzenie cen

Dodatkowym rozszerzeniem, aktywnym od bieżącego roku, jest możliwość prezentacji cen. Jeśli Twoja polityka sprzedaży koncentruje się na mieszkaniach wykończonych pod klucz, jest to doskonałe narzędzie, by pokazać pakiety oraz ich ceny.

Jeśli Twoja oferta cenowa jest mocno konkurencyjna, możesz zaprezentować przykładowe ceny trzech mieszkań.

Dowiedz się, jak promować swoją inwestycję, by skutecznie sprzedawać mieszkania.

Podsumowanie

Obecnie teksty reklam AdWords dają naprawdę wiele możliwości, by prezentować oferty mieszkań. Z doświadczenia wiem, że dzięki nim, współczynnik konwersji może wzrosnąć nawet pięciokrotnie. Wybierz najistotniejsze informacje dla klienta: atuty lokalizacji, dostępne rodzaje mieszkań oraz udogodnienia i… działaj!

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
  • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji

O autorze:

Joanna Rechnio

Planuje, rekomenduje, analizuje, organizuje, nadzoruje i radzi. W Agencji obecna od 2007 roku. Obecnie obsługuje kluczowych klientów. Posiadaczka wielu certyfikatów, w tym: Customer Centric Selling, Key Account Management oraz certyfikatów Google Partners. W pracy uwielbia wcielać w życie 7 nawyków skutecznego działania S.R. Coveya. Kiedy nie pracuje i nie myśli o pracy, czyta kryminały. Poza tym jeździ na łyżwach i nartach oraz pływa (kiedyś zawodowo).

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

Rate this post
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!