Jakie wskaźniki zmienią się na Facebooku od 30 kwietnia?

0 napisany przez Magdalena Tomaszewska, 29 kwietnia 2019

30 kwietnia Facebook w ramach udoskonalania swoich systemów reklamowych usunie niektóre wskaźniki pomiaru i zastąpi je innymi. Platforma robi to po to, abyśmy my jako reklamodawca, a ostatecznie – Ty jako nasz klient – mógł jeszcze lepiej zrozumieć swoją grupę docelową i zoptymalizować kampanie. Dzięki tym zmianom social media marketing będzie jeszcze bardziej skuteczny.

zmiany w reklamie na fb 30 kwietnia

30 kwietnia system reklamowy Facebooka przechodzi zmiany – a mianowicie, znikną niektóre wskaźniki pomiaru efektywności reklamy. Nowe wskaźniki wdrażane są już od marca 2019 r.

Zmiany na Facebooku od 30 kwietnia przedstawiają się następująco:

Zamiast wskaźnika trafności pojawią się trzy nowe wskaźniki:

– ranking jakości – postrzeganie jakości reklamy w porównaniu z reklamami konkurującymi o tych samych odbiorców,
ranking wskaźnika aktywności – oczekiwany wskaźnik aktywności reklamy w porównaniu z reklamami konkurującymi o tych samych odbiorców,
– ranking współczynnika konwersji – oczekiwany współczynnik konwersji w porównaniu z reklamami z tym samym celem optymalizacji, i konkurującymi o tych samych odbiorców.*

Zamiast wskaźników ROAS poszczególnych kanałów, które pozwalają pozwalają przeanalizować zwrot z wydatków na reklamy, powstanie jeden wskaźnik ROAS zakupu – w związku z tym, że ścieżka zakupu często obejmuje wiele kanałów, wg Facebooka należy je mierzyć wspólnie.

Zamiast licznika odpowiedzi na wiadomość oraz koszt odpowiedzi na wiadomość, w konwersacjach które zawarły się dzięki reklamie (np. dzięki reklamie z przekierowaniem na Messenger) pojawią się takie współczynniki jak:

nowe kontakty z komunikatora reklamodawcy zwracali uwagę, że bardziej niż rozmowy kontynuowane w krótkim odstępie czasu, interesują ich pozyskane nowe kontakty, dlatego system będzie taki pomiar uwzględniał,
rozpoczęte konwersacje poprzez wiadomości – w uwagach na temat wskaźników, marketerzy wskazali, że interesują ich też konwersacje wznowione po dłuższej przerwie, stąd wskaźnik który służy do pomiaru liczby zdarzeń rozpoczęcia (po co najmniej 7-dniowym braku aktywności) konwersacji z firmą.

Zamiast licznika zapisane oferty oraz koszt zapisanych ofert, które pokazują ile osób kliknęło Zapisz przy reklamach zawierających specjalny format OFERTĘ pojawi się wskaźnik zapisanie posta, który obejmuje nie tylko reklamy promujące oferty, ale również inne formaty.

Także jeśli w raportach znajdziesz nowe wskaźniki (które i tak Ci wytłumaczymy, ale zawsze możesz być do przodu, prawda?) – będziesz wiedział co i jak!

Dowiedz się, jak prowadzić kanały w Social Media i pozyskaj zaangażowanych odbiorców.

*źrodło: Facebook

5/5 - (1 vote)

Historie sukcesu naszych klientów:

  • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
  • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
  • 46,85% współczynnika wypełnień formularza
  • 3,88 EUR koszt potencjalnego klienta
  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1483 899 zasięgu strony na Facebooku
  • 22 035 odwiedzin strony na Facebooku
  • 19 657 nowych polubień strony na Facebooku
   

O autorze:

Magdalena Tomaszewska

Z zawodu negocjator kryzysowy, co się przydaje, bo jak wiadomo, kryzysy w social media wybuchają w weekendy. Z mediami i szeroko pojętym marketingiem jest związana od 2014 roku. Dobrze czuje się zarówno w pracy z klientem B2C jak i B2B. Prowadzi profile oraz kampanie reklamowe na Facebooku i Instagramie zarówno dla biznesów lokalnych, jak i dużych firm farmaceutycznych i deweloperów budowlanych. W wolnym czasie koneserka popołudniowych drzemek i miziania pieska. Sympatyczka płatków z mlekiem. Entuzjastka seriali.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

5/5 - (1 vote)
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!