Jak zwiększyć zasięg na Facebooku? Praktyczne wskazówki

0 napisany przez Sylwia Szmulik, 11 maja 2022

W ostatnim czasie w przestrzeni social media pojawiają się coraz częściej ankiety pt. „Czy widzisz ten post?”. Dzieje się tak, ponieważ nie na spadające gwiazdy, a na spadające zasięgi spoglądają influencerzy i wszyscy inni zaangażowani w aktywną komunikację w social mediach. Zaniepokojeni spadkiem zasięgu nie dowierzają i sprawdzają nieustępliwe statystki z bieżącymi reakcjami odbiorców. Generalnie, ratuj się, kto może! Czy Ty też? Przeczytaj artykuł, w którym zebrałam garść praktycznych wskazówek, jak zwiększyć zasięg na Facebooku i nie zniknąć z tablicy swojego fana.

jak zwiększyć zasięg na facebooku - praktyczne wskazówki

Liczy się zasięg! Czym jest zasięg na Facebooku i dlaczego jest tak pożądany?

Każdemu, kto zajmuje się profesjonalnie komunikacją push na Facebooku zależy na docieraniu do coraz szerszego grona odbiorców, należących do grupy docelowej. Nic więc dziwnego, że jednym z kluczowych i najbardziej pożądanych czynników sukcesu na Facebooku jest zasięg.

Miarą zasięgu na Facebooku jest liczba osób, które widziały dany post. Nie należy mylić zasięgu z wyświetleniem, ponieważ to inny parametr. Wyświetlenia strony dotyczy liczby wyświetleń profilu strony przez użytkowników.

Na zasięg wpływają m.in.: wirusowość (znaczne rozpowszechnianie Twojej treści), liczba wzmianek o marce, liczba pozyskanych fanów/subskrybentów, liczba i jakość interakcji pod postem, a nawet czas, jaki użytkownik spędza przy danej publikacji.

To tylko kilka z różnych ewentualności, dlatego musisz pamiętać o strategicznym podejściu do działania i wyborze konkretnych narzędzi pomiaru. Bez względu na to, które z narzędzi wybierzesz, algorytm Facebooka musi uznać Twoją treść za wartościową. Tym samym mamy pierwszą i rzekłabym najważniejszą odpowiedź na pytanie: Jak zwiększyć zasięg na Facebooku?

Jak tworzyć wartościowe treści, przeczytasz w tym artykule.

Niewątpliwe zasięg postów na fb wpływa na świadomość, widoczność marki, efektywność kampanii czy współczynnik interakcji. Niestety obecny szum informacyjny nie ułatwia sprawy i wykręcanie zadowalających zasięgów jest już nie lada wyzwaniem. Dowiedz się, co ucina zasięg na Facebooku i poznaj praktyczne wskazówki, jak zwiększyć zasięg na Facebooku!

Źródło: www.instagram.com/accounts/login/?next=/nomadmum81

Spadające zasięgi. Co ucina zasięg i jak zwiększyć zasięg organiczny na Facebooku?

Głowiąc się, jak zwiększyć zasięg na Facebooku i nie tylko, poszukaj przyczyny spadku zasięgu organicznego u samego źródła. Centrum pomocy dla firm w Meta jest bardzo pomocnym narzędziem, pełnym wielu przydatnych informacji.

Zasięg organiczny spada z dwóch głównych powodów.

Pierwszy powód możesz zauważyć na pierwszy rzut oka. Spójrz na swoją tablicę na Facebooku, czy Instagramie i zobacz jak wiele treści widzisz. Być może nawet nie wiesz, że po przejrzeniu wszystkich opublikowanych materiałów przez Twoich znajomych i obserwowane strony pojawi się w końcu komunikat Facebooka pt. „Jesteś na bieżąco!”.

Obecnie tworzonych postów jest znacznie więcej aniżeli kiedyś i tak zwane bycie na bieżąco jest praktycznie niemożliwe.

Facebook informuje, że średnio 1500 artykułów może pojawić się użytkownikowi w kanale aktualności za każdym nowym logowaniem się na Facebook. Osobom otaczającym się dużą społecznością na Facebooku (znajomi, polubienia stron) przy każdym logowaniu może pojawić się nawet 15 000 nowych wpisów. Nieustanny wzrost liczby stron lubianych przez przeciętnego użytkownika Facebooka nie ułatwia sprawy, ponieważ z każdym nowym polubieniem strony konkurencyjność na News Feedzie rośnie. W takim natłoku informacji użytkownik często pomija posty będące na szczycie tablicy, a na zapoznanie się z nimi ma tyle czasu, ile trwa ich emisja.

Facebook musi ”pracować” znacznie ciężej, aby wyświetlić odpowiednie i przydatne treści dla danego odbiorcy. Stąd sposób działania News Feedu – kanału aktualności może również wpływać na spadek zasięgu. News Feed działa w systemie rankingowym. Oznacza to, że spośród tych 1500 nowych wpisów Facebook pokazuje Ci tak mniej więcej tylko 300. Zdaniem Facebooka to lepsze rozwiązanie niż pokazywanie użytkownikom wszystkich treści w czasie rzeczywistym i pozwolenie im samodzielnie decydować, którym chcą poświęcić swoją uwagę. Dlaczego? Patrz poniższy gif ;)

Double Tap Reaction GIF by Klarna - Find & Share on GIPHY

Selekcja treści przez Facebooka polega na doborze treści, które zechce ci wyświetlić. Na pytanie, co Facebook bierze pod uwagę dobierając te treści dla Ciebie możesz przeczytać odpowiedź: ”patrzymy na tysiące czynników odnoszących się do każdego wpisu z osobna”. Celem takiego rozwiązania jest przede wszystkim oferowanie użytkownikom lepszych i bardziej angażujących treści dla nich samych, a biorąc pod uwagę ilość tychże treści Facebook zoptymalizuje twój czas i za ciebie nada priorytet tym najlepszym.

Czy powyższe oznacza, że organicznie nie jesteśmy w stanie przebić się przez szum informacyjny i dobić się do naszych fanów? Nie! Facebook nieustannie przekonuje:

Jak zwiększyć zasięg strony na Facebooku? Reklamą z celem na zasięg

Gorzką prawdą jest, że Facebook jest znacznie skuteczniejszy, gdy do realizacji swoich celów korzystasz z płatnych form promocji. Płatne działania pozwalają markom dotrzeć do szerszej publiczności z większą dokładnością niż te, które nie inwestują w kampanie. Jednak i tutaj zasięg może nie zadowalać, ponieważ wszystkie reklamy biorą udział w aukcji, w której konkurują one nie dość, że same ze sobą to jeszcze z materiałami reklamowymi innych reklamodawców.

Pay Me Kim Kardashian GIF by GQ - Find & Share on GIPHY

Pod pojęciem oferty rozumie się kwotę, jaką reklamodawca płaci za pożądany efekt, jakim może być wzrost zasięgu marki. Jest wiele strategii składania ofert. Informacje o strategiach składania ofert znajdziesz w Centrum pomocy dla firm Meta.

Problemem związanym z ograniczonymi zasięgami płatnymi jest często zbyt precyzyjne targetowanie, a inaczej zbyt wąska grupa odbiorców albo… nakładanie się grup odbiorców, co oznacza, że kilka reklam może brać udział w tej samej aukcji reklamowej.

Pytanie tylko, czy zwiększanie grupy odbiorców faktycznie ma sens. Jeśli zależy Ci na wysoce jakościowych leadach to raczej nie, ale jeśli zależy Ci na budowaniu świadomości o marce oraz rozgłosie, to jak najbardziej tak.

Jak zwiększyć zasięg na Facebooku? 5 praktycznych wskazówek

Inwestycja w reklamy na Facebooku może być opłacalna jeśli tylko w działaniach uwzględnimy poniższe praktyczne wskazówki, jak zwiększyć zasięg na Facebooku.

1. Nie wszystko można kupić, a na pewno nie kupisz uwagi fana na Facebooku. Facebook to inteligentna bestia i potrafi rozpoznać aktywność, za którą specjalnie zapłaciłaś/-eś od szczerej aktywności odbiorcy, który przypadkiem wpadł na Twoją treść. Zasięg będzie wzrastał tylko wtedy, gdy algorytm Facebooka uzna Twoją treść za atrakcyjną, a przede wszystkim za zajmującą odbiorcę – w końcu chce, by ten spędził na platformie jak najwięcej czasu.

2. Content polubi się z algorytmem Facebooka wówczas gdy wywoła reakcje u odbiorców, które to przelicza i wartościuje. Nie zapomnij zatem dodać do treści skutecznego wezwania do działania (CTA) nakłaniającego odbiorcę do interakcji z marką.

3. Najbardziej wartościowe dla osiągnięcia wysokich zasięgów z punktu widzenia algorytmu Facebooka jest udostępnianie postów. Posty udostępniane przez odbiorców uchodzą za najbardziej pożądane.

4. Unikaj linków w poście. Facebook chce zatrzymać uwagę użytkownika na jak dłużej, a kliknięcie linku jest równoznaczne z przekierowaniem użytkownika na inną stronę.

5. Kiedy istotne jest zwiększenie zasięgu warto pomyśleć o współpracy z influencerem, którego content jest spójny z estetyką Twojej marki. Kampania z influencerem pomoże rozpowszechnić Twoją markę na rynku masowym skutkiem czego poszerzysz bazę potencjalnych klientów. Dla odbiorców najważniejsza jest autentyczność influencera dlatego dobór odpowiedniego nie jest najłatwiejszą sprawą. Przed podjęciem współpracy należy sprawdzić zasięg organiczny na Facebooku influencera.

Kiedy zasięg to nie wszystko, czyli sięgaj tam, gdzie zasięg nie sięga!

Żadna z powyższych metod nie jest remedium na całe zło algorytmu Facebooka, gdyż algorytmem Facebooka rządzi sam Facebook i tak zapewne pozostanie. Prawd o działaniu algorytmu Facebooka jest wiele, my możemy tylko testować wiele przeróżnych metod czy też sprawdzać wiele przeróżnych porad od wszelakich znawców marketingu. Jak zwiększyć zasięg na Facebooku?

Uważam, że nie istnieje jedna najlepsza metoda na powiększenie zasięgu oraz jedna przyczyna, z powodu której zasięg z dnia na dzień drastycznie spada.

Markę należy rozwijać na wielu polach i nie mam na myśli, tylko Facebooka, na którym zresztą także należy się rozwijać na wielu polach (pamiętaj o dywersyfikacji treści – nie przynudzaj potencjalnego klienta).

Tylko zakorzeniona w umysłach zadowolonych klientów marka nie straci się z pola widzenia użytkowników na Facebooku, bowiem to zaangażowani fani wykręcą marce najlepszy zasięg na świecie, wyczekując i wyszukując samodzielnie jej kolejnej aktywności. Twoim zadaniem (tylko albo aż) będzie utrzymanie cennych kontaktów i pielęgnowanie więzi z klientem.

Porozmawiajmy o zasięgu Twojej marki! Sięgniemy tam, gdzie sam/a nie sięgasz. [Formularz kontaktowy]

Dowiedz się, jak prowadzić kanały w Social Media i pozyskaj zaangażowanych odbiorców.

*Artykuł powstał na podstawie opublikowanych materiałów przez Centrum pomocy dla firm w Meta.

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
  • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
  • 46,85% współczynnika wypełnień formularza
  • 3,88 EUR koszt potencjalnego klienta
  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1483 899 zasięgu strony na Facebooku
  • 22 035 odwiedzin strony na Facebooku
  • 19 657 nowych polubień strony na Facebooku
   

O autorze:

Sylwia Szmulik

Pierwszą definicję marketingu poznała na studiach licencjackich o specjalności Reklama i PR. W tamtym momencie poczuła, że marketing to jest to, co chce robić w życiu. Przez 6 lat kształciła się w tym obszarze, zawężając spectrum zainteresowań do odłamu digital marketing. Z teorii postanowiła przejść do praktyki, dlatego swoją marketingową przygodę rozpoczęła od zbudowania trafnej strategii dla szkoły jazdy. Na początku wspierała dział social media na stażu w agencji 4PEOPLE, a dziś tworzy komunikację dla marek w różnych obszarach działalności. Po pracy najlepiej relaksują ją cisza i spokój. Spaceruje z psem, słucha jazzu i ogląda filmy francuskie. Marzy o ponownej podróży na wyspę Bali, gdzie pokochała tamtejszą kulturę i jogę.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

Rate this post
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!