Jak uzyskać efekt synergii w branży hotelarskiej?

0 napisany przez Marta Łukaszewicz, 08 września 2015

Każdy z Was słyszał zapewne o efekcie synergii, czyli uzyskaniu zwielokrotnionych korzyści. Termin ten, choć jest pojęciem ogólnym, ma swoje zastosowanie w wielu różnych dziedzinach, m.in w ekonomii i biznesie. Dlatego też, nie powinno być zaskoczeniem że rewelacyjnie sprawdza się w realizacji spełnienia celów biznesowych stawianych przez klientów hoteli pobytowych, jak i miejskich.


Całkowicie zgadzam się z wypowiedziami, że działania promocyjne to nie tylko sama wyszukiwarka tekstowa. Tak naprawdę, wyszukiwarka stanowi zaledwie kroplę w morzu różnego rodzaju działań. Pamiętajmy jednak, że to właśnie “kropla drąży skałę”.

Rozpoczynając działania od Google AdWords na wyszukiwarce tekstowej, jestem w stanie skutecznie przechodzić przez kolejne etapy drogi, której metą są efektywne działania.

Tak to się robi!

Jeżeli przez pewien czas, np.: trzy, cztery miesiące, widoczna jest powtarzalność fraz przekładających się na konwersję dla hoteli w postaci: telefonów, rezerwacji on-line, czy też nadesłanych maili, wtedy mogę rekomendować je do pozycjonowania na frazy.

W chwili uzyskania pozycji, doprowadzam do efektu SURROUND (połączenie działań PPC+SEO) na te same frazy. Gwarantują one wzrost wejść na stronę i przede wszystkim wzrost konwersji nawet o 50% w stosunku do sytuacji, gdy działania są prowadzone osobno lub w jednej formie.

Moje doświadczenie pokazuje, że większość użytkowników (gości), którzy w kilku miejscach widzą tę samą stronę docelową, uważają ją za bardziej wiarygodną. Tym samym mają poczucie, że strona jest dopasowana do ich potrzeb, a sam hotel godny zaufania. Dodatkowo dotyczy to również sytuacji, kiedy mamy brand hotelu w wynikach organicznych i dodatkowo zastosujemy to w kampanii PPC – wyniki będą wtedy jak najbardziej zadowalające.

Absolutnie nie zgodzę się z często stawianymi obiekcjami, że w tym przypadku niepotrzebnie wydawane są pieniądze i dochodzi do kanibalizacji ruchu. Jeżeli mamy hotel pobytowy, nastawiony na gości długoterminowych, którym chcemy zaproponować np.: pakiet dla rodzin, dla młodych małżeństw – kierujemy ich na dedykowaną zakładkę. Dzięki temu, możemy podążać za nimi poprzez działania remarketingowe wraz z personalizowanym komunikatem “Drogi kliencie…”.

W przypadku hotelu biznesowego, który nastawiony jest na konferencje oraz wesela, również rekomenduję wdrożenie powyższego rozwiązania. W przypadku wesel, warto ustawić wyświetlanie się jednemu użytkownikowi reklamy przez tydzień. Dodatkowo warto postawić na remarketing wraz z interesującymi banerami skierowanymi do odbiorców po upływie 90 dni. Dzięki tej opcji zwiększamy współczynnik konwersji średnio o 25% – jest to najbardziej rentowna forma promocji.

Pamiętajmy jednak, że każdy przypadek należy traktować indywidualnie, a powyższe parametry testować w celu wybrania tych najefektywniejszych.

Sieć kontekstowa

Jeżeli chodzi o kolejne, efektywne źródło promocji dla hotelu miejskiego, to jest to z pewnością prowadzenie sieci kontekstowej – dedykowanej i emitowanej w miejscach odwiedzanych przez grupy zawodowe takie jak: asystentka dyrektora, sekretarka. Dzięki temu posunięciu wzmacniam brand oraz wplatam sprzedaż konferencji. Dwie pieczenie na jednym ogniu! Wzrost współczynnika konwersji średnio od 10% do 15%, w zależności od lokalizacji hotelu oraz atrakcji jakimi dysponuje.

Monitoring marki

Kolejny istotny element, o którym muszę pamiętać to marka hotelu, a co za tym idzie – jej monitoring. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że jeżeli mamy spędzić miło czas z rodziną, partnerem lub współpracownikami to musimy liczyć się z kosztami. Nie lubimy płacić “w ciemno”, dlatego często sprawdzamy opinię o danym miejscu, obiekcie. Utwierdzamy się w przekonaniu, czy nasz wybór jest dobry, czy inni użytkownicy zarekomendowaliby to miejsce.

Oczywiście ile ludzi, tyle opinii – zarówno pozytywnych, jak i krytycznych. Ważne jest to, by każdy z nich był potraktowany z uwagą, poprzez poświęcenie mu czasu, zrozumienie sytuacji, a nawet rekompensatę, przyznanie się do błędu. Z tego typu miejsc korzystają nowi, ale i stali goście, więc warto. Tym bardziej, że z tych miejsc, średnia ilość konwersji ok. 8%.

Buzz marketing

Również cenioną formą w tym naszym torcie (który kroimy na kawałki) jest buzz marketing. Jak wiecie, dzieli się na wiele form. Rekomenduję w branży hotelarskiej wywoływanie dyskusji, dołączanie do tych, które już się toczą oraz product seeding, który łączę (choć może być kontrowersyjne) z Facebookiem.

W przypadku Facebooka, najważniejsze jest przedstawienie przede wszystkim zespołu ludzi, dzięki którym ten obiekt jest wyjątkowy. Główną rolę odgrywa pokazanie pasji, zaangażowania, osiągnięć, znanych osobistości, które odwiedziły hotel, istotnych wydarzeń w hotelu i dla hotelu.

  • Średnia konwersja przy działaniach z zakresu buzz marketingu – 5 %
  • Średnia konwersja przy działaniach na Facebooku – od 12% do 18%

Podsumowanie

Tak przedstawia się kawałek po kawałku mój tort, czyli strategia, dzięki której współpraca to nie obawy i strach, a radość, że działania przełożą się na wspólny sukces! Nie pozostaje mi nic innego, jak tylko życzyć smacznego i zaprosić do kontaktu.

O autorze:

Marta Łukaszewicz

W 4people jest specjalistą zajmującym się zarówno pozyskiwaniem nowych klientów oraz kontaktem z obecnymi klientami. Planuje rozwiązania i dba o to, by prowadzone działania przynosiły oczekiwane rezultaty. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu potrafi szybko reagować na kryzysowe sytuacje oraz wykazywać się dużą dozą empatii w swojej pracy. Na co dzień kieruje się dewizą “Wyróżnij się, albo zgiń”.

Komentarze

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Trzymaj rękę na e-pulsie!
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Otrzymuj najświeższe newsy!
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Trzymaj rękę na e-pulsie!
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie
otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Trzymaj rękę na
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją
skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
e-pulsie!