Jak uzyskać efekt synergii w branży hotelarskiej?

0 napisany przez Marta Łukaszewicz, 08 września 2015

Każdy z Was słyszał zapewne o efekcie synergii, czyli uzyskaniu zwielokrotnionych korzyści. Termin ten, choć jest pojęciem ogólnym, ma swoje zastosowanie w wielu różnych dziedzinach, m.in w ekonomii i biznesie. Dlatego też, nie powinno być zaskoczeniem że rewelacyjnie sprawdza się w realizacji spełnienia celów biznesowych stawianych przez klientów hoteli pobytowych, jak i miejskich.


Całkowicie zgadzam się z wypowiedziami, że działania promocyjne to nie tylko sama wyszukiwarka tekstowa. Tak naprawdę, wyszukiwarka stanowi zaledwie kroplę w morzu różnego rodzaju działań. Pamiętajmy jednak, że to właśnie “kropla drąży skałę”.

Rozpoczynając działania od Google AdWords na wyszukiwarce tekstowej, jestem w stanie skutecznie przechodzić przez kolejne etapy drogi, której metą są efektywne działania.

Tak to się robi!

Jeżeli przez pewien czas, np.: trzy, cztery miesiące, widoczna jest powtarzalność fraz przekładających się na konwersję dla hoteli w postaci: telefonów, rezerwacji on-line, czy też nadesłanych maili, wtedy mogę rekomendować je do pozycjonowania na frazy.

W chwili uzyskania pozycji, doprowadzam do efektu SURROUND (połączenie działań PPC+SEO) na te same frazy. Gwarantują one wzrost wejść na stronę i przede wszystkim wzrost konwersji nawet o 50% w stosunku do sytuacji, gdy działania są prowadzone osobno lub w jednej formie.

Moje doświadczenie pokazuje, że większość użytkowników (gości), którzy w kilku miejscach widzą tę samą stronę docelową, uważają ją za bardziej wiarygodną. Tym samym mają poczucie, że strona jest dopasowana do ich potrzeb, a sam hotel godny zaufania. Dodatkowo dotyczy to również sytuacji, kiedy mamy brand hotelu w wynikach organicznych i dodatkowo zastosujemy to w kampanii PPC – wyniki będą wtedy jak najbardziej zadowalające.

Absolutnie nie zgodzę się z często stawianymi obiekcjami, że w tym przypadku niepotrzebnie wydawane są pieniądze i dochodzi do kanibalizacji ruchu. Jeżeli mamy hotel pobytowy, nastawiony na gości długoterminowych, którym chcemy zaproponować np.: pakiet dla rodzin, dla młodych małżeństw – kierujemy ich na dedykowaną zakładkę. Dzięki temu, możemy podążać za nimi poprzez działania remarketingowe wraz z personalizowanym komunikatem “Drogi kliencie…”.

W przypadku hotelu biznesowego, który nastawiony jest na konferencje oraz wesela, również rekomenduję wdrożenie powyższego rozwiązania. W przypadku wesel, warto ustawić wyświetlanie się jednemu użytkownikowi reklamy przez tydzień. Dodatkowo warto postawić na remarketing wraz z interesującymi banerami skierowanymi do odbiorców po upływie 90 dni. Dzięki tej opcji zwiększamy współczynnik konwersji średnio o 25% – jest to najbardziej rentowna forma promocji.

Pamiętajmy jednak, że każdy przypadek należy traktować indywidualnie, a powyższe parametry testować w celu wybrania tych najefektywniejszych.

Sieć kontekstowa

Jeżeli chodzi o kolejne, efektywne źródło promocji dla hotelu miejskiego, to jest to z pewnością prowadzenie sieci kontekstowej – dedykowanej i emitowanej w miejscach odwiedzanych przez grupy zawodowe takie jak: asystentka dyrektora, sekretarka. Dzięki temu posunięciu wzmacniam brand oraz wplatam sprzedaż konferencji. Dwie pieczenie na jednym ogniu! Wzrost współczynnika konwersji średnio od 10% do 15%, w zależności od lokalizacji hotelu oraz atrakcji jakimi dysponuje.

Monitoring marki

Kolejny istotny element, o którym muszę pamiętać to marka hotelu, a co za tym idzie – jej monitoring. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że jeżeli mamy spędzić miło czas z rodziną, partnerem lub współpracownikami to musimy liczyć się z kosztami. Nie lubimy płacić “w ciemno”, dlatego często sprawdzamy opinię o danym miejscu, obiekcie. Utwierdzamy się w przekonaniu, czy nasz wybór jest dobry, czy inni użytkownicy zarekomendowaliby to miejsce.

Oczywiście ile ludzi, tyle opinii – zarówno pozytywnych, jak i krytycznych. Ważne jest to, by każdy z nich był potraktowany z uwagą, poprzez poświęcenie mu czasu, zrozumienie sytuacji, a nawet rekompensatę, przyznanie się do błędu. Z tego typu miejsc korzystają nowi, ale i stali goście, więc warto. Tym bardziej, że z tych miejsc, średnia ilość konwersji ok. 8%.

Buzz marketing

Również cenioną formą w tym naszym torcie (który kroimy na kawałki) jest buzz marketing. Jak wiecie, dzieli się na wiele form. Rekomenduję w branży hotelarskiej wywoływanie dyskusji, dołączanie do tych, które już się toczą oraz product seeding, który łączę (choć może być kontrowersyjne) z Facebookiem.

W przypadku Facebooka, najważniejsze jest przedstawienie przede wszystkim zespołu ludzi, dzięki którym ten obiekt jest wyjątkowy. Główną rolę odgrywa pokazanie pasji, zaangażowania, osiągnięć, znanych osobistości, które odwiedziły hotel, istotnych wydarzeń w hotelu i dla hotelu.

  • Średnia konwersja przy działaniach z zakresu buzz marketingu – 5 %
  • Średnia konwersja przy działaniach na Facebooku – od 12% do 18%

Podsumowanie

Tak przedstawia się kawałek po kawałku mój tort, czyli strategia, dzięki której współpraca to nie obawy i strach, a radość, że działania przełożą się na wspólny sukces! Nie pozostaje mi nic innego, jak tylko życzyć smacznego i zaprosić do kontaktu.

Komentarze