Jak usunąć sekcję „recenzje” na Facebooku?

51 napisany przez Magdalena Krempel, 26 lutego 2016

Tego artykułu pewnie by nie było, gdyby nie fakt, że w ostatnim tygodniu to pytanie zadało mi naprawdę spore grono osób. Początkowo bagatelizowałam temat, ale po czasie stwierdziłam – nie mogę przejść obok tego obojętnie! Zainteresowani tematem? Zapraszam do eksploracji artykułu!


Recenzje na Facebooku pojawiły się bardzo dawno temu. Początkowo wiele marek i użytkowników reagowało na nie pozytywnie. Wszak zawsze warto pochwalić Panią Jadzię, że jest świetną fryzjerką lub zganić Pana Heńka za nieprofesjonalną naprawę kranu. Coraz częściej pojawiają się także komentarze powiązane ze składem poszczególnych produktów np. ciastek czy deserów.

Zadowolony klient – lubimy to!

Któż z nas nie lubi pochwał i komplementów? Być może znajdzie się taka osoba, ale wyjątek potwierdza tylko regułę. Na profilach wielu znanych marek możemy przeczytać pozytywne recenzje powiązane np. z obsługą klienta, szybką wysyłką zakupionego towaru lub też poleceniem produktu/usługi. Czy jednak Twoi klienci naprawdę zwracają uwagę na te pochwały, które często giną w gąszczu negatywnych opinii? Wszystko zależy od odbiorcy. Marketing rekomendacji działa zazwyczaj w przypadku tzw. poczty pantoflowej, ale w przypadku „poczty internetowej” nie zawsze się sprawdza. Sprytny i uważny obserwator Twojego fanpage’a może zauważyć, że Twoi znajomi lub fejkowe konta dodają pozytywne recenzje i oceniają Twoją firmę na 5 gwiazdek. Czy jest to dla nich wiarygodne? Z pewnością nie. Prowadzi to raczej do spadku zaufania i porzucenia decyzji o zakupie produktu lub usługi właśnie od Ciebie.

Wartościowa opinia to ta, którą pozostawi Twój klient po dokonaniu transakcji lub realizacji usługi. To nieprawda, że ludzie nie lubią pisać pozytywnych komentarzy. Wielu chętnie wraca, wystawia 5 gwiazdek i pisze (często naprawdę obszerne!) opinie. W ten sposób Ty zyskujesz informację, że klient jest zadowolony i na pewno poleci Cię znajomym lub rodzinie. W takim przypadku warto zareagować, podziękować za dobre słowo i zaprosić do ponownego skorzystania z usług firmy. Wierz mi, taka osoba na pewno do Ciebie wróci!

Gdy przestaje być miło…

Twoje recenzje do tej pory były zadowalające, klienci nie skarżyli się na żadne niedogodności. Firma się rozwija, poszerza zakres swoich usług, wprowadza promocje, organizuje konkursy – pozornie wszystko jest w porządku, ale… Nagle okazuje się, że kod rabatowy w sklepie nie działa, promocja okazała się nie taka jak obiecywałeś, nie doprecyzowałeś regulaminu konkursu, a Twoi fani masowo zaczynają pisać negatywne recenzje. Ze średniej 4,5-5 gwiazdek, robi się średnia 2,5. Co wtedy robisz?

Wielkie brandy dbają o to, by na recenzje te reagować. Warto zacząć na pewno od przeproszenia zawiedzionych odbiorców, wszak każdemu zdarzają się potknięcia. A co potem? Pamiętaj o zasadzie 5P.

  1. Przeproś.
  2. Przygotuj się.
  3. Przeciwdziałaj.
  4. Popraw się.
  5. Powetuj.

To Twoje 5 kluczy do sukcesu i załatania nadszarpniętego wizerunku. Uspokojenie odbiorców, zaopiekowanie się nimi, to oznaki, że Ci na nich zależy i że nie miałeś złych intencji. Ludzie myślą prosto: „zrobili tak, bo chcieli mnie oszukać, zarobić na promocji lub nagrodzić w konkursie swoich znajomych, a nie prawdziwych uczestników”. Nie walcz z tym, spróbuj zrozumieć – empatia naprawdę pomaga!

Piszą źle, więc niech nie piszą wcale!

Kryzysy zdarzają się w przypadku praktycznie każdego brandu – wielkiego, średniego czy małego. I kolejny raz powtórzę, że niekoniecznie kryzysy te wybuchają w weekendy (pozdrawiam z tego miejsca Monikę Czaplicką!). Stało się, pojawili się niezadowoleni klienci. W tym momencie wiele marek dopytuje o możliwość usunięcia niepochlebnych recenzji lub ukrycia całej sekcji z opiniami. Nie rekomenduję tego działania. Dlaczego? W mediach społecznościowych chodzi o dialog na linii marka-klient. Zamykanie się na rozmowę, zamykamy kolejne drzwi do sukcesu sprzedażowego i wizerunkowego. Jeśli niezadowolona osoba zauważyć, że jej recenzja zniknęła, na pewno powróci z negatywnym komentarzem. Jeśli zauważy usunięty komentarz, przeniesie swoje działania na fora internetowe. Ukrycie recenzji często jest przyczyną powstawania zwielokrotnionego kryzysu. Ukrywasz recenzje, opinie i komentarze – na pewno masz coś na sumieniu, nie jesteś fair, nie chcesz wyjaśnić sytuacji. Tak odbierają Cię fani. Być może niektórzy nie zauważą zniknięcia recenzji, ale warto pamiętać o tych, którzy będą ich pilnowali niczym oczka w głowie!

Wspomniałam o kryzysie – warto się na niego przygotować! Podczas tworzenia strategii obecności marki w internecie czy ściślej w social mediach, pomyśl o zarządzaniu kryzysowym. Przygotuj się na sytuacje, w których może znaleźć się Twój klient – np. nie udało mu się dodać kodu promocyjnego, otrzymał nie ten produkt, który zamówił, został źle potraktowany przez obsługę w restauracji etc. Jeśli wyszczególnisz te potencjalne „kryzysy”, będzie Ci łatwiej opracować reakcję na nie. Możesz przygotować sobie zarys odpowiedzi – oczywiście nie działaj na zasadzie kopiuj/wklej, to też potrafi zdenerwować odbiorcę. Nie czuje się on wtedy potraktowany indywidualnie, ma wrażenie, że jego sprawa została zbagatelizowana i ograniczyła się do grzecznościowej formułki, za którą nic nie stoi. Pamiętaj, by nie dać się ponieść emocjom – nawet jeśli musisz przyjąć gorzkie słowa!

  1. Podziękuj za opinię.
  2. Przeproś.
  3. Dopytaj o sytuację, w której znalazł się Twój klient.
  4. Podejmij próbę zaradzenia, wyjaśnienia.
  5. Daj coś od siebie!

Uwierz, dialog łagodzi obyczaje! Znacznie bardziej niż milczenie lub przysłowiowe „zamiatanie sprawy pod dywan”.

Haters gonna hate

Konkurencja, trolle internetowe, złośliwi użytkownicy – to osoby, które mogą przyczyniać się do powstawania kryzysów. Popularni hejterzy są wszędzie. Znajdziemy ich zarówno w social mediach, jak i na forach internetowych. Pozostawiają negatywne opinie, psują statystyki recenzji na Facebooku, namawiają znajomych do podobnego działania. Bywają ogromnym problemem, ale i z nimi można skutecznie walczyć.

Oprócz tej grupy wyróżnić można także osoby, które są niezadowolone z usług i organizują swoich znajomych, rodzinę oraz tworzą fejkowe konta, by zepsuć Twój wizerunek. Działanie umyślne i publikowanie nieprawdziwych informacji oczywiście szkodzi. Warto wtedy podjąć próbę „pokojowego” rozwiązania sprawy, a jeśli to nie pomoże, powziąć odpowiednie kroki prawne. Rozpowszechnianie krzywdzących opinii ma także swoje granice.

Recenzje, które nie mają żadnych podstaw i szkalują Twoją firmę możesz zgłosić do Facebooka. Rozpatrzy on Twoje zgłoszenie i jeśli uzna za zasadne – usunie opinię. Nie zawsze jednak to, co Tobie wydaje się krokiem za daleko, zostanie uznane przez Facebook za niezgodne.

Trudno nie wierzyć

Zdarza Ci się robić zakupy na Allegro? Jeśli tak, to odpowiedz na dwa krótkie pytania:

  • czy sprawdzasz opinie o sprzedającym?
  • na jakie opinie zwracasz lub zwróciłbyś uwagę?

Na przykładzie swoim i wielu znajomych mogę powiedzieć, że sprawdzamy i czytamy zazwyczaj te negatywne. Wydają się nam one bardziej wiarygodne aniżeli te pozytywne. Dlaczego? W wielu z nas tkwi przekonanie, że dobre recenzje są „nabijane” sztucznie, by „zbić” te negatywne. Poza tym, jak bumerang, ZAWSZE wraca do nas niezadowolony klient, a zadowolony tylko niekiedy. Niekoniecznie jest niezadowolony z Twojej winy. Wielu nie doczytuje szczegółów np. opisu produktu czy szczegółów regulaminu. Powiesz, że czytasz zawsze i nie zdarzyło Ci się zaznaczyć „ptaszka” w okienku, przy którym napisano „Oświadczam, że zapoznałem się i akceptuję treść Regulaminu/Warunków Umowy”. Jeśli faktycznie tak jest, szacunek! Większość zaznacza i nie zwraca uwagi na poszczególne zapisy. To jest też powodem ich późniejszych frustracji. Informuj, edukuj, rozmawiaj!

To jak usunąć te recenzje na Facebooku?

Jeszcze do niedawna prostej opcji ukrycia recenzji na Facebooku nie było. Wtedy trzeba było się nieco nagimnastykować, by ukryć sekcję. Należało zmienić kategorię fan page’a (np. ze sklep internetowy na produkt/usługa), usunąć dane adresowe (usunąć mapkę poprzez edycję tej sekcji) i gotowe. Sekcja recenzji jest bowiem przypisana do określonych kategorii.

Obecnie Facebook przywrócił opcję, w której to Administrator profilu może zadecydować czy sekcja będzie widoczna czy nie. Wchodzimy na prowadzony przez nas fan page, a następnie klikamy w Ustawienia. Stąd przechodzimy do Edytuj stronę. Sprawdźcie poniżej:

Screen z lipca 2017 r.

Screen z lipca 2017 r.

 Gotowe! 

O autorze:

Magdalena Krempel

Content & Social Media Manager w 4People. Lubi łączyć przyjemne z pożytecznym, dlatego wybrała pracę w branży, którą uwielbia ponad wszystko. Wychodzi z założenia, że jeśli można rozwijać swoje pasje i łączyć to z pracą zawodową... trzeba to robić! Dla klientów tworzy zintegrowane strategie obecności marek w social media. Jest odpowiedzialna za to, co pojawia się w poszczególnych kanałach komunikacji i z powodzeniem zwiększa konwersje z kampanii reklamowych. Z wykształcenia socjolog i politolog.

Komentarze

  • Lech Madej

    Dodam, że ostatnio zauważyłem, że z tymi reckami dzieje się coś dziwnego. Podam na przykładzie opinii, jaką wystawiłem: https://www.facebook.com/Gabinet-Weterynaryjny-Mokry-Nosek-655095404524503/. Jest ona niepochlebna, choć i tak wyraziłem się zbyt łagodnie, opisując co tam się dzieje. Bo skala patologii jest duża, od tworzenia fejkowych kont do lajkowania postów ich, przez mobing pracowników, kończąc na szkodzeniu zwierzakom. Mimo to, wszedłem po paru miesiącach, by sprawdzić czy opinia dalej tam jest i ciekawe zjawisko. Ze swojego profilu ją widzę, jednak nie zawsze. Kiedy kliknę na tabelkę z gwiazdkami po jednej stronie, by obejrzeć tylko te z jedną gwiazdką, to już jej nie widać. Moi znajomi też nie widzą tej opinii. Natomiast osoby, co nie są moimi znajomymi, już tę opinię widzą. Czary? czy jakiś nowy algorytm fejsa?
    Poza tym Pani artykuł mi się podoba, też jako administrator na profilu naszej firmy jestem za dialogiem i konstruktywnym kontaktem z niezadowoloną osobą, która wystawia niepochlebne komentarze. Dialog w takich momentach to podstawa, i tak, empatia jest ważna. Pozdrawiam.

    • Magdalena Krempel

      Dziękuję za komentarz! Sprawdziłam jak się ma sytuacja na profilu, który został podlinkowany. Osobiście widzę Pana recenzję. Początkowo myślałam, że mógł Pan zostań zablokowany przez profil, jednak jeśli nadal Pan go widzi i może komentować to na pewno to się nie stało. Być może jest to bug Facebooka. Na pewno nie jest to powiązane z algorytmem Facebooka, bo to jest osobna kwestia.

      Dialog przede wszystkim. Konstruktywne komentarze z krytyką powinny doczekać się reakcji. Tym bardziej, że np. Pana komentarz jest kulturalny i pisany w zamyśle dbałości o zwierzęta. Temat mi bliski, więc tym bardziej rozumiem.

      Pozdrawiam i będę obserwowała profil, bo może stać się przykładem do sprawdzenia, w jaki sposób ta „branża” reaguje lub nie reaguje na wpisy.

      • Lech Madej

        Ok, możliwe, że to bug, chodź podobne widzę też na innych profilach. Co do tej specyficznej sprawy, to właścicielka tej kliniki chce mnie pozwać za ten komentarz. Nawet już jakąś kancelarię wynajęła, która pisma do mnie wysyła. Niestety nie zdążyłem odebrać, a jak poprosiłem ich mailowo, by wysłali ponownie, to powiedzieli, że na maile nie odpowiadają :) Ot, właśnie konstruktywny dialog. Po pewnych ludziach od razu widać, że mają za uszami. Pozdrawiam i życzę powodzenia w rozwoju.

  • Patryk

    Problem w tym, że nie da się zgłaszać recenzji, które nie zawierają treści a jedynie 1 gwiazdkę. W tym wypadku konkurencja może hejtować ile chce.

    • Magdalena Krempel

      Jasne, dla wielu to dość duże ograniczenie. Wszystko uzależnione jest do jakiego klienta/odbiorcy trafiamy. Jeśli do świadomego, on kieruje się treścią, a nie liczbą gwiazdek.

      Niemniej jednak, sytuacja z przyznawaniem jednej gwiazdki świetnie widoczna jest na przykładzie restauracji, w których p. Magda Gessler prowadziła swoje „Kuchenne rewolucje”.

      Sytuacja taka prowadzi zazwyczaj do ukrywania sekcji z opiniami.

      Swoją drogą, jeśli konkurencja posuwa się do takich czynów to prędzej czy później przysłowiowa karma do niej wróci.

  • Iza.

    Właśnie dostałam 1 gwiazdkę od jakiegoś człowieka, który nigdy nie był moim Klientem. jestem fotografem i zależy mi na opiniach… ale to jest ewidentna pomyłka… czy mogę coś z tym zrobić???

    • Magdalena Krempel

      Napisz do tej osoby z pytaniem o wspomnianą jedną gwiazdkę. Być może ktoś faktycznie się pomylił. Jeśli to pomyłka, łatwo użytkownik, który napisał recenzję może ją usunąć lub edytować.

      • Izabela Kmita

        napisałam do tego człowieka, ale niestety sprawa pozostała bez reakcji i 1* jest w dalszym ciągu widoczna na moim profilu… co robić???

        • Magdalena Krempel

          Rozumiem, że osoba nie zareagowała lub nie zgodziła się na usunięcie recenzji. W takim razie najlepiej skomentować taką recenzję i dopytać o powody tej oceny. Nie można pozostawić tego bez odpowiedzi, bo zapewne osoby przeglądające profil, zwrócą uwagę na ten „negatyw”.

          • Izabela Kmita

            Napisalam pod tym komentarzem swoją odpowiedz… ze nigdy nie robilam temu czlowiekowi sesji i prosze zeby recenzje usunal, ale on milczy… myślę że to jest zlosliwe dzialanie…moze to konkurencja? Nie da sie takiego wpisu po prostu usunac?

          • Magdalena Krempel

            No niestety w przypadku recenzji nie opcji usunięcia ich w taki sam sposób, w jaki można usunąć komentarze. Ostateczność to usunięcie sekcji recenzje, ale podejrzewam, że one są akurat w przypadku Pani działalności ważne.

  • Domek2015

    Witam
    Pani Magdo proszę o pomoc. W dniu wczorajszym na naszej stronie w portalu fb otrzymaliśmy negatywną i obrażającą nas recenzję. Oczywiście z 1 gwiazdką. Jest to ewidentna złośliwość (może zazdrość) byłej dziewczyny mojego brata. Z mężem prosiliśmy o usunięcie nieprawdziwej recenzji, ona twierdząc że komentarz został usunięty tylko zablokowała go do naszego wglądu. Dla wszystkich innych osób jest on widoczny. Dopiero jesteśmy na etapie promowania i rozwijania naszego małego biznesu i zależy nam na każdej opinii. Nawet dzień wcześniej wykupiliśmy reklame na fb.

    Dodam że ta Pani była u nas na etapie budowy domku, nigdy tam nie nocowała. Zgłosiłam to do administratora ale jak czytam prawdopodobnie nic to nie da. W związku z tym że nasze konta zostały zablokowane nie możemy nawet odpowiedzieć na przesłaną recenzję, ponieważ jej nie widzimy. Bardzo proszę o poradę czy można coś z robić w tym kierunku?

    • Magdalena Krempel

      Dzień dobry,
      z takim zachowaniem, które Pani opisała spotykam się w swojej pracy bardzo często. Prosiłabym o przesłanie mi adresu profilu na mail: m.krempel@4people.pl, postaram się pomóc :)

  • Krzysztof

    Hejtem nie jestem i rzadko komentuję artykuły – tym razem nie mogłem się powstrzymać.
    Gdybym mógł ocenić to by nie była dobra ocena :)
    Czytam i czytam, całość niczym wstęp i liczę, że chociaż na końcu będzie odpowiedź na pytanie zawarte w temacie „Jak usunąć sekcję „recenzje” na Facebooku?” …. a tu lipa.
    Dowiadujemy się że „kiedyś było można usunąć a teraz jest nieco trudniej” :)
    Gratuluję wartościowego artykułu :)

    • Magdalena Krempel

      Panie Krzysztofie, gdyby doczytał Pan do samego końca artykuł, dowiedziałby się Pan, że sekcję recenzje można włączyć lub wyłączyć poprzez ustawienia na fan page’u. Dziękuję jednak za komentarz!

      • Radek

        Człowiek ma rację. Szukamy informacji, jak to zrobić, chociaż żeby ścieżkę znaleźć, a tu same mądrości i do tego jeszcze „merytoryczne” uzasadnienie. Gdyby było to to, co w leadzie, nie trzeba by nikomu tłumaczyć, co autor miał na myśli. A tak – lipa.

        • Magdalena Krempel

          Zawsze można dopytać, jesteśmy otwarci na dialog. Dodatkowo, by Panom ułatwić odnalezienie potrzebnych informacji, dodałam screen. Zawsze można zrobić coś lepiej – dziękuję za Panów komentarze. Mam nadzieję, że teraz łatwo znajdą Panowie potrzebne informacje. W razie potrzeby, proszę pisać. Chętnie służę pomocą.

      • Krzysztof

        Widzę, że nie jestem wyjątkiem.
        Proponuję ponownie edytować post i dodać choć jakąś wskazówkę „wejdź tu, kliknij tam” aby czytelnik mógł odnaleźć informację której szuka. Myślę, że po uzupełnieniu o ten szczegół współczynnik odrzuceń na Pani stronie znacznie się zmniejszy :)

  • Selena

    Witam serdecznie piszę oczywiście z bardzo podobnym tematem lecz nie wiem jak sobie z nim poradzić. Z firmy została zwolniona młoda osoba z jej winy co było bardzo nieprzyjemne. Salon jest od prawie 5 lat i przez 5 lat miał tylko jedną złą recenzje, a reszta same 5*. Po zwolnieniu tej osoby pojawiają się przykre i bardzo złe recenzje szczegółowe, nie mam dowodów, że te osoby są nasłane akurat przez byłą pracownicę natomiast zdradzają ją szczegóły w opisach i fakt, że takich klientek nigdy nie było u nas w salonie ponieważ prowadzimy bardzo drobiazgowo bazę naszych klientów. Profile tych osób są dla mnie niewidoczne. Nie chce pisać i się prosić o wycofanie bo jest to ewidentna złośliwość. Natomiast byt ciężko było pracowane na dobre opinie żeby je wszystkie wyłączyć, a zgłoszenia do fb nic nie dają, czy można coś z tym zrobić?

    • Magdalena Krempel

      Dzień dobry,
      profile są dla Pani niewidoczne najprawdopodobniej dlatego, że została Pani prewencyjnie zablokowana przez użytkowników. Sytuacje konfliktów lub zwolnień, często wzmagają negatywne recenzje, szczególnie jeśli pracownik nie może pogodzić się ze zwolnieniem.
      Pani podejrzenia oczywiście mogą być słuszne, skoro w opisach podawane są szczegóły.

      Niemniej jednak jest tylko kilka dróg do rozwiązania tej sytuacji:

      1. prośba o usunięcie negatywnych recenzji powołując się na to, że osoby te nigdy nie były Pani klientkami,
      2. skomentowanie wszystkich negatywnych recenzji wraz ze wzmianką, że te osoby działają na Pani szkodę i przedstawiają nieprawdziwe informacje, ponieważ nigdy nie skorzystały z Pani usług,
      3. zgłaszanie recenzji do Facebooka, co zazwyczaj kończy się niepowodzeniem,
      4. ukrycie sekcji, jednak to skutkuje ukryciem także tych pozytywnych recenzji.

      Obecnie innej drogi rozwiązania nie ma. Oczywiście pozostają kwestie prawne, ale trzeba byłoby oczywiście udowodnić działanie na szkodę.

      • Selena

        Dziękuję za odpowiedź. Oczywiście skomentowałam pierwszą recenzję podając fakt iż taka osoba nigdy u nas nie była i jest to złośliwe oczernianie itd i spotkało się to z jeszcze gorszym komentarzem w odpowiedzi także już dalej nie chciałam rozdrapywać. Wyłączenie recenzji jest opcją, ale jedynie na przeczekanie złośliwości, natomiast 90% osób korzysta z opinii biorąc pod uwagę taki salon. FB oczywiście nie reaguje i nie widzę innej drogi dotarcia do Administratorów, aby opisać im problem, a automatyczne podpowiedzi nie są trafne. Czyli takie osoby mogą sobie działać na niekorzyść firmy i nic praktycznie nie można z tym zrobić :/ :(

  • Aleksandra Krajka

    Witam, a co zrobić kiedy nie mozna zablokować użytkownika ? Pewnie zablokował mnie wczesniej ? Wypisuje na profilu gabinetu same obraźliwe rzeczy ale takie naprawde bardzo wulgarne, ocenił na jeden wiec ukryłam recenzje. ( jak to zrobić zeby je teraz wrócić tak wogole ?) mimo zablokowania dalej pisze komentarze…

    • Magdalena Krempel

      Witam serdecznie,
      w kwestii włączenia recenzji:
      Ustawienia -> Recenzje -> Edytuj -> Włącz.
      Jeśli zablokowała Pani użytkownika jako strona (fan page) to nie jest możliwe, by ta osoba pisała dalej komentarze mimo zablokowania. Schemat blokowania użytkownika:
      Ustawienia -> Użytkownicy i inne strony -> pojawi się lista, na liście należy znaleźć wybraną osobę, następnie zaznaczyć ją w kwadracie po lewej stronie, kliknąć na koło zębate i wybrać opcję „Zablokuj na stronie”.
      Jeśli są to treści wulgarne naruszające Pani dobre imię oraz renomę gabinetu, rekomendowałabym także konsultację z prawnikiem. Na Facebooku nie jesteśmy anonimowi i o ile złośliwość w postaci 1 gwiazdki można przemilczeć, o tyle szkalowanie opinii i podawanie nieprawdziwych informacji, ma już swoje paragrafy.

  • Selena

    Dobry wieczór, a mam jeszcze pytanie ponieważ pisze Pani o zablokowaniu osoby na fan page, ale czy można zablokować tę osobę jeśli ona nie polubiła strony co jest oczywiste skoro wypisuje takie okropności? Bo nie mogę jej wyszukać pokazują się tylko ludzie, którzy polubili bądź obserwują stronę.

    • Magdalena Krempel

      Można taką osobę zablokować jeśli pisze komentarze. Przy komentarzu zaznaczamy opcję „Ukryj komentarz”. Pokaże nam się wtedy opcja zablokowania użytkownika. Wystarczy ją kliknąć.

  • Patryk

    Witam, po wejściu na fanpage pojawiają się recenzje, które nie są najnowsze i w dodatku negatywne. Czy można to jakoś zmienić trochę dziwne to jest, że jako pierwsze wyświetlają się stare negatywne opinie. Z góry dziękuję za pomoc

  • Grzesiek

    A jak dokładnie działa włączanie i wyłączenie recenzji? Czy po wyłączeniu, a następnie ponownym włączeniu recenzji, stare opinie zostają usunięte, czy pojawią się znowu? Zakładam, że to drugie, ale chciałbym się upewnić

    • Magdalena Krempel

      Wyłączenie recenzji i ich ponowne włączenie nie działa jak reset. Pozostawione opinie pojawią się ponownie po włączeniu.

      • Grzesiek

        Dziękuję za odpowiedź. W między czasie przetestowałem – faktycznie tak to działa, co mnie bardzo cieszy :)

      • ARKO69

        Witam u mnie po wejsciu w ustawienia nie wyswietla sie recenzja – https://image.prntscr.com/image/3e3ct_vWRtqLrTwiAF2BJg.png . Prosze o pomoc i wyjasnienia jak mozna te recenzje usunac lub nie ktore teksty zlosliwych uzytkownikow

  • KasiaTapenda

    Pani Magdo, świetny artykuł. Moją uwagę zwróciła Pani uprzejmość w stosunku do komentujących. Jest Pani jak lekarz :D
    Pozdrawiam serdecznie Kasia

    • Magdalena Krempel

      Dziękuję bardzo! Zachęcam do lektury kolejnych artykułów. :)

  • Gość

    Witam. A jak usunąc stronę, która podszywa się pod moją firmę, pisze bzdurne, fałszywe, upokarzające komentarze? Nie jestem jej użytkownikiem…

  • Gość

    Prosimy o informację na e-maila.

  • Zakrza

    A jak zgłosić recenzje, która zaniża ocenę? W centrum pomocy Facebooka piszą o opcji „zgłoś post”, ale ja jej nie mam.

    • Magdalena Krempel

      Wystarczy przy tej recenzji, z prawej strony, rozwinąć opcje. Załączam screen. https://uploads.disquscdn.com/images/8084f61704a7bce55f69d9522df8c30024b9ebcbbb50aec3dcde79f6860282f0.png

      • Zakrza
        • Magdalena Krempel

          Tak jak wspomniałam, jeśli jest recenzja w postaci tylko gwiazdek, nie ma możliwości jej zgłoszenia.

          • Zakrza

            To do dupy. Obniżają mi ocenę bez powodu, a ja nie mogę tego zgłosić? Bezsens.

          • Magdalena Krempel

            Zgłosić nie, ale napisać do tej oceny komentarz z zapytaniem skąd się taka, a nie inna ocena wzięła, jak najbardziej. Poza tym, tutaj są 4 gwiazdki, a niektórym masowo dodaje się 1. Także skala problemu jest dość szeroka.

          • Zakrza

            Dałem komentarz, ale nie doczekałem się odpowiedzi.

            Jakie 4 gwiazdki? Dostałem ostatnio cztery jedynki bez powodu.

          • Magdalena Krempel

            A przepraszam, była tutaj dziewczyna Zołza, która pisała o 4* i mi się pomieszało. Niemniej jednak to zapewne celowe działanie np. konkurencji.

          • Zakrza

            A zatem nic nie można z tym zrobić?teraz mam średnią 3,5, więc tragedii nie ma. Ale jak będą dalej obniżać to pozostanie wyłączenie komentarzy?

  • I ja mam problem z recenzją: mimo, że sam lokal jeszcze nie funkcjonuje, bo jest w fazie remontu, ostatnio na profilu lokalu dostałam już recenzję 4 *. Próbowałam post zgłosić – jednak nie mam takiej funkcji. Co w tym wypadku zrobić…?

    • Magdalena Krempel

      Jeśli jest tylko ocena (gwiazdki), zgłosić nie można takiej recenzji, bo w sumie trudno też ją nazwać recenzją. W tym przypadku warto dodać komentarz pod tą oceną i dopytać skąd taka ocena skoro lokal nie funkcjonuje.

  • Magdalena Lena

    Pani Magdaleno proszę o pomoc! NIe wiem jak i dlaczego ale zniknęły mi wszystkie recenzje z FB., Miałam 35 recenzji , każda 5* i nie wiem co się stało, ale w moim panelu zarządzania ich nie widać. Szukałam już wszędzie i nic. Napisałam post na profilu FB Biznes w dziale pomoc ale też nic, Chciałam odpowiedzieć na jeden z pozytywnych komentarzy, kliknęłam przypadkowo jakiś zielony znaczek :GOTOWE” i wszystko mi zniknęło. Czy wiem Pani co mogło się stać? Będę wdzięczna za jakąkolwiek radę! Magdalena

    • Magdalena Krempel

      Dzień dobry! To zapewne dlatego, że ma Pani nowy widok powiadomień i wiadomości. Na pewno nie mogły one zniknąć całkowicie z Pani strony, tylko w widoku powiadomień ich nie widać. Proszę wejść na fanpage i sprawdzić czy się normalnie wyświetlają.

      Ewentualnie, proszę wejść w „Skrzynka odbiorcza” na profilu, kliknąć znak zapytania i na wyskakującym okienku zaznaczyć „Użyj poprzedniej wersji”, powiadomienia powinny się pojawić.

      Proszę dać znać, czy się udało!

  • anet TA

    Magdalena, a co mam zrobić jak pomimo posiadania karty „recenzje” od jakiegoś czasu zginęła opcja dodawania opinii? :-(

  • Tajneprze10

    Jak uzyskać dane właściciela bloga ( brak informacji o nim, nie odpowiada na wiadomości ). Posługuje się kłamstwem i oczernia inną działalność.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Trzymaj rękę na e-pulsie!
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Otrzymuj najświeższe newsy!
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Trzymaj rękę na e-pulsie!
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie
otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
Marketing dla ludzi
Trzymaj rękę na
Zapisz się do newslettera, a co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją
skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!
e-pulsie!