Jak uchronić się przed spadkami sprzedaży mieszkań w 2019 roku?

0 napisany przez Joanna Rechnio, 17 stycznia 2019

Początek roku to czas podsumowań. Już możemy znaleźć artykuły analizujące branżę deweloperską w 2018 roku i efekty sprzedaży inwestycji na wielu rynkach.

Dostępne są także wstępne prognozy mówiące o zbliżających się wyhamowaniu w zakupie nowych mieszkań. Wierzę w to, że skuteczny marketing oparty na twardych danych może uchronić przed tymi spadkami. W naszym zespole kierujemy się tym od lat. Dlatego zawsze podejmujemy decyzję w oparciu o analizę danych, aby poprawić skuteczność każdej kampanii.

W dzisiejszym artykule przekażę wam jak jeszcze dokładniej przeprowadzać analizy waszych działań, by decyzje w doborze narzędzi były właściwe. W pierwszej kolejności przyjrzałam się trendom na nadchodzące tygodnie. Możecie do tego użyć Google Trends. Prognozy wyszukiwań nowych mieszkań są obiecujące. Nie grozi wam więc drastyczny spadek klientów, którzy są zainteresowani kupnem mieszkania.

wykres google trends

W podsumowaniach działań marketingowych dla deweloperów za 2018 rok zaobserwowałam duży wzrost wejść przez urządzenia mobilne. Sprawdziłam na kilku rynkach, jak one się klarują, gdy marki korzystają z wyszukiwarki Google jako źródła ruchu dla ich inwestycji.

Jeszcze na początku 2017 roku średni udział wejść z reklam Google z urządzeń mobilnych był na poziomie 25%, a już pod koniec 2018 roku w ostatnim kwartale prawie 50%. Jest to dwukrotny wzrost. Wasi potencjalni klienci w dużej mierze szukają mieszkań przy użyciu smartfona. Są też takie rynki jak Gliwice, Poznań czy Opole, gdzie ten udział jest już na poziomie ponad 60%. Dlatego niezwykle ważne jest, jak wasza strona wygląda na tych urządzeniach. Spadła wam liczba zapytań czy współczynnik wysłanych formularzy w ogólnych wynikach za 2018 rok? Sprawdźcie jaki wygenerował się udział wejść z mobilnych urządzeń i jak ona dokładnie wygląda na tych urządzeniach. Popatrzcie na swoją stronę z perspektywy klienta, który chce kupić mieszkanie:

Czy wasza strona jest łatwa w nawigacji?

Czy klient może łatwo odnaleźć kontakt do was, gdy podczas zapoznawania się z ofertą pojawią się pytania, które chciałby zadać?

Czy przedstawiłeś najważniejsze korzyści – dlaczego warto kupić właśnie u was mieszkanie?

W dzisiejszym artykule skupię się tym, jak możecie wprowadzić zmiany, aby poprawić efektywność waszych kampanii. Patrząc nie tylko na konwersje bezpośrednią i wspomaganą innymi kanałami, ale także na przepływ użytkowników między urządzeniami.

Wygląd i użyteczność strony

Projektujecie od lat mieszkania. Spędzacie wiele godzin z architektami, aby każde z nich było komfortowe dla przyszłych mieszkańców. Każdy detal jest dla was ważny. Stosujecie już od lat karty mieszkań w 3d, aby nadać wyobrażeniu i marzeniu realny wygląd oraz kształt.

Ze stronami www jest podobnie. Już od kilku lat budujecie strony w technologii RWD (Responsive Web Design) aczkolwiek często spotykamy się z nieprawidłowymi widokami na smartfonach. Najczęściej są to takie błędy jak:

– zbyt mały rozmiar liter, co wpływa na dyskomfort czytania na małych ekranach,
– zdjęcia są nieskompresowane do wielkości ekranu, co utrudnia ich oglądanie,
– tabele z mieszkaniami również nie są dostosowane do tych małych rozdzielczości ekranów, wyświetlają więc wszystkie kolumny jak na desktopowych rozdzielczościach,
– brak widocznego numeru telefonu lub jest on nieklikalny, co utrudnia z wami kontakt,
– niepoprawne wyświetlanie się strony. Na niektórych przeglądarkach w statystykach Google Analytics możecie sprawdzić z jakich przeglądarek korzystają wasi potencjalni klienci.

Konwersja z mobilnych stron

Form kontaktu mamy 3: telefon, mail i wysłanie formularza kontaktowego. Niezależnie którą formę kontaktu preferuje wasz klient, ważne abyście je mierzyli, choćby dlatego, iż często dla każdej inwestycji czy lokalizacji klienci wybierają inaczej. Kolejne twarde dane ułatwią wam podjęcie decyzji optymalizacyjnych strony www. Użycie do tego Google Tag Managera i Google Analytics oraz Google Ads pozwoli na pomiar wszystkich tych elementów. Współczynnik realizacji danego celu (konwersji), a z waszej perspektywy formy kontaktu, pomoże precyzyjniej optymalizować kampanie.

Konwersja wspomagana na wielu urządzeniach

Dzięki nowej funkcjonalności w Google Analytics, jakim jest Google Signals, możecie poznać jaki jest przepływ użytkowników na waszych stronach po urządzeniach i ich kanałach. To wyższy poziom pomiaru efektywności działań marketingowych. Ponieważ mobilne odwiedziny już mają znaczący udział na waszej stronie, warto testować to nowe narzędzie analityczne.

Możemy czasem mieć pewne wrażenie, że mobilne wejścia nie konwertują. Dzieje się tak, ponieważ klient wstępnie poznał ofertę, a potem wraca na stronę z ekranu o większej rozdzielczości, aby wysłać zapytanie ofertowe. Dzięki tej funkcjonalności dowiecie się, jak jest w rzeczywistości.

Sprzedaż mieszkań widoczna w statystykach Google Ads

Zawsze mierzymy dla was konwersję w formie leadów. Możemy mierzyć 2 formy kontaktu: połączenia z reklam Google oraz wysłane formularze kontaktowe. Skuteczność kampanii możemy także mierzyć miarą zakupionego mieszkania. Wystarczy, że wasz system CRM będzie miał funkcjonalność gromadzenia identyfikatora GCLID. Importowanie tych danych do Google Ads daje pełniejszy obraz, które słowo kluczowe czy kampania GDN przyczyniła się do sprzedaży mieszkania.

Tradycyjny pomiar połączeń z reklam Google daje nam informacje o jej liczbie, gdy określimy czas trwania połączenia jako konwersję. Możemy także importować dane o tym, które z tych połączeń doprowadziło do sprzedaży mieszkania. Wystarczy, że pozyskanego leada telefonicznego dodasz do swojego pliku lub wasz CRM będzie mógł wygenerować raport do pliku arkusza kalkulacyjnego z parametrami: telefon, data oraz godzina kiedy klient zadzwonił. Przesłanie takiego pliku do Google Ads pokaże, które słowa kluczowe i kampanie doprowadziły do skutecznego połączenia (sprzedaży mieszkania).

Jeśli faktycznie potwierdzą się prognozy ekspertów o wyhamowaniu w zakupie mieszkań, tym bardziej analiza stanu aktualnego waszych działań marketingowych będzie kluczowa. Podejmujcie decyzje na bazie twardych danych, a nie przeczucia. Dlatego włączcie dokładniejsze pomiary efektów waszej pracy. Pokazałam wam, że jest to możliwe. Funkcjonalności Google Analytics, Google Ads, czy Google Tag Manager oraz umiejętność interpretacji danych są absolutnie niezbędne, jeśli chcecie prowadzić naprawdę skuteczny marketing w branży deweloperskiej.

O autorze:

Joanna Rechnio

Kampanie AdWords prowadzi od dekady. Wybiera taki sposób, który przynosi największe korzyści jej klientom. W grę wchodzi więc zarówno wyszukiwarka, jak i sieć reklamowa. Pracuje z największymi klientami 4People, takimi jak Cefarm24.pl, Nestle, Partner Capital Group, Centrum Nauki i Biznesu Żak oraz DPD Polska. Może poszczycić się licznymi certyfikatami. Najważniejszymi z nich są: Customer Centric Selling, Key Account Management, certyfikaty Google Partners. Chętnie dzieli się swoją wiedzą z innymi, o czym mogą się przekonać stali czytelnicy bloga Marketing dla ludzi.

Komentarze