Jak pozyskiwać klientów na Facebooku? Przegląd kampanii Facebook Ads

0 napisany przez Katarzyna Palka, 23 maja 2022

W dużej mierze pozyskanie klientów opiera się na określeniu, kto rzeczywiście jest Twoim klientem. Kto kupuje Twoje produkty? Jak długo trwa cykl zakupowy? Kto korzysta z usług, jakie oferujesz? W jakim przedziale wiekowym są użytkownicy i czym się interesują? Odpowiedź na te i inne pytania pozwoli Ci przede wszystkim określić, czy Twoja grupa docelowa jest na Facebooku i czy w związku z tym i Ty powinieneś przenieść zasoby i środki reklamowe do tego kanału.

Jak pozyskiwać klientów na Facebooku? Przegląd kampanii Facebook Ads

Pozyskiwanie klientów na Facebooku – Facebook Ads

Pozyskanie klientów na Facebooku powinno zostać poprzedzone analizą ich obecności w tym kanale, weryfikacją działań konkurencji i opracowaniem strategii Twoich działań.

Faktem jednak pozostaje, że Facebook to niezmiennie doskonałe źródło pozyskiwania klientów w przypadku wielu branż. Zgodnie z raportem Digital 2022 tylko na początku tego roku na Facebooku pozostawało aktywnych 17,65 mln użytkowników.

53,1% odbiorców reklam w Polsce stanowiły kobiety, zatem mężczyźni 46,9%.
Co równie istotne z uwagi na ostatnie zmiany w lokalizacjach konwersji, reklamy wyświetlane w Messengerze dotarły, zgodnie z tym samym raportem, aż do 15,8 mln użytkowników na początku 2022 r.

Cel: rozpoznawalność, ruch, aktywność

Facebook stale wprowadza zmiany w swoim systemie, co przekłada się równie często na modyfikację widoków dostępnych w panelu.

W zależności od tego, czy Twoje konto reklamowe zostało już objęte nowymi ustawieniami, zobaczysz jeden z widoków przed rozpoczęciem konfiguracji swojej kampanii:

lub

Najnowsze zmiany w obrębie panelu reklamowego Facebooka mają doprowadzić do możliwości wyboru spośród 6 dostępnych celów marketingowych:

– rozpoznawalność,
– ruch,
– aktywność,
– kontakty,
– promocja aplikacji,
– sprzedaż.

Te z kolei mają ułatwić realizację Twoich celów biznesowych. Większość celów będzie teraz wymagać określenia lokalizacji, nie wszystkie jednak wymagać będą określenia zdarzenia konwersji.
Więcej o lokalizacjach celów i zdarzeniach konwersji przeczytasz w notatce Facebooka.

Sprawdź, które cele reklamowe Facebooka przybliżą Cię do realizacji celu, jakim jest pozyskiwanie klientów dla Twojego biznesu.

Rozpoznawalność marki

Wybór tego celu wiąże się z docieraniem z przekazem reklamowym do osób, które z największym prawdopodobieństwem go zapamiętają. Zdecyduj się na tę kampanię, jeśli zależy Ci na dotarciu do szerokiego grona odbiorców, pracy nad rozpoznawalnością swojej marki bądź wyświetleniu filmu. Pamiętaj, by na podstawie aktywności użytkowników skonfigurować również grupę odbiorców niestandardowych, o których nieco więcej przeczytasz niżej.

Ruch

Kampania, której celem jest wygenerowanie ruchu, to jeden z częstszych wyborów reklamodawców. Intuicyjna w konfiguracji pozwala jednocześnie budować ruch na stronie i generować konwersje, jeśli strona spełnia oczekiwania użytkowników docelowych.

Skieruj ruch do witryny internetowej, aplikacji, messenger, WhatsApp lub wygeneruj połączenia telefoniczne, by od razu skontaktować się z potencjalnym klientem.

Aktywność

Kampania z celem aktywność może nie przełożyć się bezpośrednio na pozyskanie klientów, ale pozwoli dotrzeć szeroko z opublikowaną treścią na Facebooku, wygenerować polubienia strony czy wywołać reakcje na wydarzenie. Docelowo ma dać możliwość również wyświetlania komunikatów reklamowych na WhatsApp.

Kontakty

Jeśli zależy Ci na szybkim pozyskaniu klientów dla swojej firmy, rozważ wdrożenie kampanii z celem Kontakty, w ramach której możesz skorzystać z formularzy błyskawicznych, możliwości wygenerowania połączeń telefonicznych czy komunikacji w obrębie messengera (tutaj rekomendujemy wdrożenie chatbota).

Promocja aplikacji

Ten typ kampanii pozwoli dotrzeć Ci do osób, które z największym prawdopodobieństwem zainstalują Twoją aplikację. Możesz skorzystać z zautomatyzowanych reklam aplikacji bądź ręcznej konfiguracji reklam.

Sprzedaż

Kampania mająca na celu sprzedaż to również jeden z typów kampanii, które – jeśli odpowiednio skonfigurujesz reklamy i ustalisz grupę docelową – pozwoli Ci zwiększyć sprzedaż produktów i usług.

Grupy lookalike

Grupy odbiorców podobnych i niestandardowych to duży ukłon w stronę reklamodawców. Możemy nie tylko konfigurować grupy w oparciu o ich styczność z naszymi produktami czy usługami, ale również tworzyć grupy odbiorców do nich podobnych. Ale po kolei.

Grupa odbiorców niestandardowych umożliwia kontakt z osobami, które już wykazały zainteresowanie Twoimi produktami bądź usługą.

By utworzyć grupę, możesz wybierać spośród dostępnych opcji:

– witryna – wybór ten umożliwia Ci stworzenie grupy, która była już na Twojej stronie internetowej,
– aktywność w aplikacji – możesz utworzyć grupę osób, które korzystały z Twojej aplikacji bądź gry,
– katalog – dotyczy bezpośrednio interakcji z produktami z Twojego katalogu,
– lista klientów – to kodowana lista klientów, którzy weszli w interakcję z Twoją firmą, wprost idealna do działań remarketingowych,
– aktywność offline.

Dodatkowo mamy też możliwość utworzenia grupy odbiorców z wykorzystaniem danych na temat interakcji, jakie podjęli z publikowanymi materiałami:

– filmem,
– formularzem kontaktowym,
– materiałem błyskawicznym,
– produktami w sklepie na Facebooku bądź Instagramie,
– materiałami opublikowanymi na Instagramie,
wydarzeniami,
– czy samą stroną na Facebooku i ogłoszenia w jej obrębie opublikowanymi.

Grupy odbiorców niestandardowych warto wykorzystywać w remarketingu i retargetingu.

Grupy odbiorców podobnych to z kolei grupy tworzone na bazie podobieństwa do wcześniej skonfigurowanych grup. Korzystanie z nich w kampaniach Facebook Ads pozwala dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

Warto jednak rozdzielać zestawy kierowane do grup odbiorców podobnych od pozostałych, by weryfikować ich skuteczność w odniesieniu do kampanii behawioralnych czy skonfigurowanych z wykorzystaniem grup odbiorców niestandardowych.

Podsumowanie

Nie ma jednej uniwersalnej porady dotyczącej reklam na Facebooku. Przetestuj kampanie, dostępne formaty i treści, by sprawdzić, które najlepiej sprawdzają się w przypadku Twojego biznesu. Kampanie Facebook Ads to ciągła optymalizacja i testowanie.

Pamiętaj o wdrażaniu wykluczeń i zawężeń, jeśli pojawia się taka potrzeba. Buduj swoją przewagę konkurencyjną zarówno w oparciu o analizę działań konkurencji, dane, jak umiejętne zaprezentowanie atutów Twojej oferty.

Jesteś otwarty na wdrożenie webinarów do sposobów pozyskiwania klientów? Pamiętaj, że zapisy na to wydarzenie również możesz zbierać za pośrednictwem kampanii Facebook Ads. Na bazie testów rekomendujemy wstępnie formaty lead ads oraz website clicks.

Chcesz wiedzieć więcej o promocji webinarów? Śledź naszego bloga!

Potrzebujesz nowych klientów? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez 4PEOPLE Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach moich danych osobowych w celu:

    * Pola wymagane

    Rate this post

    O autorze:

    Katarzyna Palka

    Senior Social Media Specialist w 4PEOPLE. Kilka ostatnich lat spędziła na planowaniu i wdrażaniu strategii marketingowych dla projektów z branży finansowej. Specjalistka w zarządzaniu wielokanałową komunikacją targetowaną i pozyskiwaniu online tysięcy zainteresowanych klientów. Wierzy, że research, analiza danych, dobór kanałów oraz zaprojektowanie komunikacji i ścieżek klientów przekuwają się w skuteczną realizację celów firm.

    Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

    Rate this post
    Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

    Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

    Jeśli potrzebujesz wsparcia marketingowego to:

    Marketing dla ludzi
    Zapisz się do newslettera!
    Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
    ...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!