Jak Google podbiło Kijów? Relacja z CEE Agency Summit 2019

0 napisany przez Aleksandra Bortel, 18 września 2019

Po raz siódmy Google zaprosiło na szczyt swoich partnerów – najlepsze agencje z Europy Środkowo-Wschodniej. Po Warszawie, Pradze, Budapeszcie, Atenach i Rydze przyszedł czas na Kijów! To coroczne wydarzenie ma na celu zintegrowanie liderów marketingu w bardzo inspirujący sposób oraz przybliżenie planów rozwoju usług Google.

CEE Agency Summit 2019 Kijów

Co to było za wydarzenie! Do tej pory nie ochłonęłam jeszcze z emocji i pragnę podzielić się z Wami na gorąco.

Pierwszy dzień CEE Agency Summit 2019

Po przylocie do Kijowa i zakwaterowaniu w hotelu zostaliśmy zabrani na kolację inauguracyjną, która odbyła się na wyspie na Dnieprze z cudownym widokiem na Kijów. Nie obyło się bez technologicznych gadżetów, takich jak okulary VR, zdjęcia 360 stopni i innych, występów artystycznych czy muzyki na żywo. Impreza świetnie rozpoczęła integrację uczestników z przeróżnych krajów Europy.

Dmytro Sholomko

11 września o 10 Dmytro Sholomko rozpoczął konferencję od zaprezentowania, jak ogromny potencjał drzemie w rozwoju digitalizacji usług w Europie Środkowo-Wschodniej oraz życzył uczestnikom fantastycznego pobytu w Kijowie.

Thomas Bartha

Na początku Thomas Bartha zaprezentował swoje 12 sił Lidera Marketingu. W swoim wystąpieniu wskazał co najbardziej wpływa na odniesienie biznesowego sukcesu w marketingu – gotowość do zmiany umiejętności przywódczych Lidera!

cechy lidera Thomas Bartha

Następnie zaczęła się moim zdaniem najbardziej interesująca część konferencji poświęcona automatyzacji procesów.

Artur Mosiak i Anna Kovalenko, odpowiedzialni za inteligentne kampanie w EMEA (tzn. w Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce) Google, na przykładzie dwóch typów klientów zaprezentowali, jak można kontrolować drogę klienta do konwersji dzięki kampaniom inteligentnym. Wskazali również top 3 właściwych postępowań przy uczeniu maszynowym, w którym znalazły się następujące działania:

 – dostosowanie uczenia maszynowego do osiągania realnych celów biznesowych takich jak np. zwrot z inwestycji, wielkość sprzedaży, kontrola budżetu,
 – dostarczenie odpowiedniej ilości danych, aby przyspieszyć uczenie maszynowe,
 – szersze spojrzenie na całość działań – zaleca się odchodzenie od atrybucji ostatniego kliknięcia, aby w pełni ocenić wpływ inteligentnych kampanii na inne kanały.

Nie zabrakło również przestrogi czego NIE robić, aby osiągnąć sukces dzięki kampaniom inteligentnym:

 – ustalanie nierealnych celów,
 – analizowanie rezultatów zbyt wcześnie – tu warto się zatrzymać. Uczenie maszynowe potrzebuje czasu. Musimy dać szansę algorytmowi zbadania tak wielu danych, jak to możliwe,
 – nieuwzględnienie opóźnienia konwersji,
 – analizowanie niewłaściwych wskaźników,
 – ciągłe zmienianie ustawień kampanii – częste zmienianie strategii zmusza kampanię do powrotu do uczenia się nowych okoliczności.

W tym wystąpieniu nie zabrakło również zapowiedzi nadchodzących funkcji narzędzi Google, jak choćby kreatora wideo w panelu reklam display’owych.

Artur Mosiak i Anna Kovalenko

Na poparcie tego, co zostało przedstawione przez Annę i Artura, na uczestników czekało ciekawe case study na przykładzie firmy Fisher Booker. Przedstawił je Peter Mitrovic, będący Head of Paid Marketing w tej firmie. Fisher Booker to przykład firmy, która po nieudanych próbach wprowadzenia automatyzacji w swoich kampaniach w 2015 roku, przełamała bariery nieufności do uczenia maszynowego i w 2019 roku spróbowała raz jeszcze, zaliczając przy tym 30% wzrost konwersji w pierwszym miesiącu zautomatyzowania części kampanii.

Fisher Booker Peter Mitrovic

Kolejna część wystąpień poświęcona była sprzedaży. Michał Protasiuk, który jest Research Managerem w Google, przedstawił wyniki przeprowadzonych badań w Europie na pięciu najpopularniejszych branżach w kampaniach zakupowych: elektronika, dom i ogród, moda, zabawki oraz dobra kulturalne (książki, płyty, ebooki etc.). 

Michał Protasiuk

Anastasia Golovanova udowodniła, dlaczego kampanie typu Smart Shopping to nasza przyszłość. Anastasia zapowiedziała również kolejne przełomowe rozwiązania w kampaniach. Jedyne co mogę zdradzić to, że niektóre z nich pozwolą nam na wyjście ze strefy online do offline ;)

Anastasia Golovanova

Jako ostatni w tej części wystąpili Istvan Balint oraz Balazs Gyongyosi z agencji Mito z Budapesztu. Panowie opowiedzieli, jak wprowadzenie pełnej automatyzacji kampanii zakupowych przyniosło ich agencji sukces.

Po krótkiej przerwie, poświęconej na zwiedzanie specjalnie przygotowanych kiosków tematycznych, uzupełnienie poziomu kofeiny we krwi i networking rozpoczęła się następna część konferencji.

atrakcje CEE Agency Summit 2019

Na scenie ponownie pojawił się Michał Protasiuk, który w towarzystwie Karoliny Kraszewskiej w bardzo ciekawy sposób wskazał, z jakimi szansami i zagrożeniami zmagać się musi firma chcąca przenieść swój biznes na poziom globalny. Dowiedzieliśmy się także jak my, agencje, możemy pomóc w tym naszym klientom.

Michał Protasiuk i Karolina Kraszewska

Stepan Tomicek z czeskiej agencji H1 przedstawił case České Dráhy i wprowadzenie ich usług do krajów ościennych takich jak Polska, Niemcy, Szwajcaria, Węgry. 

Ostatnią produktową część rozpoczęła Alice Frantz – specjalistka od YouTube w Google. Alice na bazie twardych danych wskazała najskuteczniejsze praktyki stosowane w kampaniach na YouTube, które doprowadzają do osiągnięcia celów biznesowych, a Marek Dobry z agencji Heureka zaprezentował, jak zdobyć uwagę swoich odbiorców kreacją na YouTube.

Alice Frantz
Na koniec o strachu przed zmianami i jak się go pozbyć mówił Christoph Magnussen

Krótko podsumowując konferencję, mogę stwierdzić, że w całości była poświęcona automatyzacji :) Na każdej z przedstawionych płaszczyzn uczenie maszynowe osiąga coraz lepsze wyniki i ten trend będzie się utrzymywał. Kampanie inteligentne to nie obraz jutra, to obraz teraźniejszości, która już przynosi wysokie wyniki wszystkim tym, którzy w mądry sposób są w stanie je zaimplementować.  Dla uspokojenia powiem tylko tyle, że czynnik ludzki wciąż jest potrzebny i tak szybko pracy nie stracimy ;) ale dzięki automatyzacji naszych działań będziemy mogli skupić się na innych, bardziej kreatywnych sprawach niż np. ręczne ustawianie odpowiedniego CPC!

CEE Agency Summit w Kijowie to bez wątpienia najlepsza impreza branżowa na jakiejkolwiek kiedyś byłam! Piękny Kijów, inspirujący ludzie i dużo, dużo wiedzy, aż chce się tam wrócić!

Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.

Aleksandra Bortel Kijów CEE Agency Summit

5/5 - (3 votes)

Historie sukcesu naszych klientów:

  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji

O autorze:

Aleksandra Bortel

W 4PEOPLE jako Account Manager odpowiada za budowanie długotrwałych relacji z klientami. Rozumie ich potrzeby i rekomenduje najlepsze rozwiązania, które pomagają w osiąganiu celów biznesowych. Wykorzystując narzędzia marketing automation, nie zapomina, że najważniejsza jest relacja człowiek-człowiek. Inspirują ją podróże, dobra kuchnia... i jej kot :)

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

5/5 - (3 votes)
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!