Inteligentne kampanie produktowe w Google Ads

0 napisany przez Natalia Cygnar, 24 lipca 2019

W dzisiejszym artykule przedstawię działanie inteligentnych kampanii produktowych. Poprowadzę Was krok po kroku jak stworzyć taki typ kampanii oraz dowiecie się, jakie przynosi ona korzyści.

Inteligentne kampanie produktowe w Google Ads

Czym jest i jak działa inteligentna kampania produktowa?

Inteligentna kampania produktowa (ang. Smart Shopping Campaigns, SSC) to połączenie standardowych kampanii produktowych z kampaniami remarketingowymi w sieci reklamowej. Dlaczego inteligentna? Działanie inteligentnych kampanii produktowych bazuje na uczeniu maszynowym. Czym natomiast jest i jak działa uczenie maszynowe? Jest to system uczący się, który na podstawie zdobytego doświadczenia (danych) udoskonala kolejne procesy swojego działania. W inteligentnych kampaniach produktowych system automatycznie określa stawki oraz wyświetla reklamy naszych produktów w sieci wyszukiwania Google i sieci reklamowej, w tym w Gmailu oraz YouTubie. Algorytm na podstawie pliku danych o produktach (z Merchants Center, o którym więcej przeczytasz w tym tekście) sprawdzi, która z kombinacji reklam okażę się najtrafniejsza. W celu uzyskania jak najwyższej ilości transakcji z kampanii Google Ads automatycznie dopasuje stawkę i wyświetli reklame na stronie internetowej.

Jakie warunki należy spełnić, aby uruchomić inteligentną kampanię produktową?

1. Poprawna konfiguracja śledzenia konwertywności strony internetowej, czyli zaimplementowanie do niej 2 fragmentów kodu, tj.:

 – globalny tag witryny, który musi występować na każdej stronie witryny internetowej i odpowiada m.in. za dodawanie użytkowników do list remarketingowych,

 – fragment kodu zdarzenia, czyli kod śledzący konkretne zachowanie użytkownika na stronie internetowej, które jest liczone jako zrealizowana transakcja.

2. Aktywna lista remarketingowa – musisz posiadać na koncie Google Ads listę remarketingową, na której znajduję się co najmniej 100 aktywnych użytkowników.

3. Szczegółowe wymagania dotyczące kampanii produktowych:

 – zabronione treści,
 – zabronione praktyki,
 – treści podlegające ograniczeniom,
 – wymagania redakcyjne i jakościowe.

Szczegóły na temat tych wymagań znajdziecie w supporcie Google. Przygotowując kampanię reklamową w Google Ads trzeba być uczciwym wobec odbiorcy. Google nie akceptuje żadnych nadużyć i stara się blokować niedozwolone praktyki.

Tworzenie inteligentnej kampanii produktowej

Stworzenie inteligentnej kampanii produktowej za pośrednictwem Google Ads – krok po kroku.

1. Po zalogowaniu do panelu Google Ads wybieramy +. Do wyboru mamy dodanie nowej kampanii lub wczytanie ustawień istniejącej kampanii. Wybieramy Nowa kampania.

2. Za cel do osiągnięcia sukcesu wybrałam Sprzedaż. Wybór celu powinien być adekwatny do celu biznesowego klienta.

inteligentne kampanie produktowe

Uwaga! Możemy pominąć wybór celu. Dostępna opcja istnieje, aby wesprzeć użytkownika z odpowiednim doborem ustawień kampanii w odniesieniu do celu biznesowego klienta. Z mojego doświadczenia wybór celu ułatwia pracę, ponieważ podpowiada funkcje, dzięki którym kampanie osiągają lepszy wynik. Nie jest to jednak powszechna praktyka.

3. Następnie wybieramy typ kampanii Produktowa.

typ kampanii

4. Kolejnym krokiem jest wybór konta Google Merchants Center oraz kraj, w którym będziemy sprzedawać produkty. Jest to krok uzupełniony automatycznie na podstawie danych, które pobierane są z połączonego z kontem Google Ads konta Google Merchants Center.

5. Następnie wybieramy podtyp kampanii produktowej: Inteligenta kampania produktowa.

inteligentna kampania produktowa opcje

Po wyborze powyższych ustawień zatwierdzamy je przyciskiem Dalej.

W kolejnym etapie przechodzimy do ustawień inteligentnej kampanii produktowej oraz ustawień określania stawek wraz z określeniem rozpoczęcia i zakończenia kampanii.

1. Pierwszym krokiem, który wykonujemy w kolejnym etapie, to nadanie nazwy dla kampanii.

2. Kolejny dodatkowy krok to Włączenie reklamy produktów sprzedawanych w lokalnych sklepach. Gdy posiadamy produkty promowane lokalnie, możemy zaznaczyć wymienioną opcję.

3. Następnie wyznaczamy kwotę dzienną, którą chcemy przeznaczyć na kampanię. Kwota nie powinna ograniczać kampanii, aby algorytm mógł swobodnie się uczyć.

4. Krok kolejny: określanie stawek. W tym punkcie warto zwrócić uwagę na docelowy ROAS. Google sugeruje, aby początkowo nie ograniczać algorytmu docelowym ROASem. Uważam jednak, że określenie tej wartości pomaga algorytmowi dążyć do minimum, jakie powinniśmy osiągać w kampaniach.

okreslenie stawek kampanii

5. Ustawienie rozpoczęcia i zakończenia kampanii.

ograniczenie czasowe kampanii

6. Ostatnim krokiem w tym etapie tworzenia inteligentnej kampanii produktowej jest zapisanie zmian za pomocą przycisku zapisz i kontynuuj.

Kolejnym etapem jest wskazanie grupy produktów, które ma obejmować kampania w ramach promocji oraz przygotowanie zasobów reklamy.

1. Przyciskamy Wybierz grupę produktów i wybieramy np. producenta No name.

nazwa produktu

Po prawej stronie na podglądzie wczytają nam się produkty z wybranej przez nas grupy.

2. Ostatnim krokiem, jaki wykonujemy, jest przygotowanie reklamy elastycznej wyświetlanej w sieci reklamowej, w tym też w YouTube. Uzupełniamy wymagane dane, tj. plik graficzny, krótki oraz długi nagłówek, tekst reklamy i końcowy adres URL.

ostatni krok

Uwaga! W ramach jednego konta inteligentne kampanie produktowe są wyświetlane przed standardowymi kampaniami produktowymi oraz kampaniami remarketingowymi w sieci reklamowej. Dzieje się tak z uwagi na ich wyższy priorytet. Z mojego doświadczenia rekomenduje wstrzymanie zwykłych kampanii produktowych, w których wykorzystywane są te same produkty. Dzięki takiemu zabiegowi umożliwimy algorytmom inteligentnych kampanii produktowych naukę bez zakłóceń. Skutkiem tego efekty naszej kampanii będą lepsze.

Podnieś skuteczność swoich kampanii reklamowych z certyfikowanym partnerem Google Premium.

Podsumowanie

Inteligentne kampanie produktowe opierają się na uczeniu maszynowym. Z tego powodu czas nauki systemu wynosi co najmniej 15 dni od rozpoczęcia kampanii. Ważne, aby w tym czasie nie dokonywać żadnych zmian w ustawieniach kampanii. W przeciwnym razie algorytm rozpocznie naukę na nowo. Aby uzyskać pełne dane oraz ocenić efektywność kampanii należy poczekać ok. 2 – 3 tygodni od zakończenia nauki. Z mojej perspektywy inteligentne kampanie produktowe działają skutecznie, jeżeli przeznaczymy na nie odpowiednie środki. Ten typ kampanii usprawnia i przyspiesza pracę, dlatego polecam ich przetestowanie i wyrobienie sobie własnej opinii. 

5/5 - (2 votes)

Historie sukcesu naszych klientów:

  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji

O autorze:

Natalia Cygnar

W 4PEOPLE zajmuje się prowadzeniem kampanii Google Ads. Chętnie analizuje dane i raportuje bieżące projekty. Zwraca szczególną uwagę na optymalizację kampanii, dzięki czemu wyniki szybują w górę. Udziela się w wielu wydarzeniach m.in. w Projekcie Google, jako Ekspert Internetowych Rewolucji, gdzie prowadziła indywidualne szkolenia dla przedstawicieli MŚP w zakresie skutecznego wykorzystania Internetu w biznesie. W tej samej formie wzięła udział w Kongresie MŚP w Katowicach oraz VII Konferencji Sieci Przedsiębiorczych Kobiet w Warszawie. Specjalistka z inteligentnego określania stawek, czego dowodem jest uzyskany w 2020 roku certyfikat Digital Champions od Google.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

5/5 - (2 votes)
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!