Ile kosztuje reklama w internecie?

0 napisany przez Arkadiusz Słowik, 13 czerwca 2022

To zależy. A tak na serio – pojęcie reklama w marketingu internetowym jest bardzo pojemne. W zależności od celu, który chcesz osiągnąć koszt “reklamy w internecie” może zawierać się w przedziale od kilkuset złotych do kilkudziesięciu tysięcy. Z czego to wynika? Co wpływa na tę kwoty? Dowiesz się z poniższego artykułu.

ile kosztuje reklama w internecie?

Ile kosztuje pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron, SEO (Search Engine Optimization) – to jeden z elementów reklamy w internecie, wykorzystujący głównie wyszukiwarkę Google. Ile kosztuje. Na bazie mojego doświadczenia rozpiętość cenowa jest od ok. 700 zł / msc do kilkudziesięciu tysięcy złoty. Co na to wpływa? Jeżeli zależy Ci na pozycjonowaniu wizytówki w Google, taka usługa jest stosunkowo tania, ze względu na swój niezbyt rozbudowany charakter.

Przechodząc do droższych wariantów – pozycjonowanie lokalne – zależy często od konkurencji. Są nisze, gdzie konkurencja ma dużo treści, sporo linków – wtedy też nakłady finansowe i czasowe, które musi ponieść agencja są spore – co powoduje wzrost ceny. SEO lokalne zazwyczaj zawiera się w widełkach 700-2000 zł.

Przechodząc do kolejnego progu, mamy pozycjonowanie na cały kraj – ecommercy lub strony leadowe. W tym zakresie występują największe rozbieżności – stawki pozycjonowania wahają się od 2000 zł do kilkudziesięciu tysięcy złotych. 

Co jeszcze wpływa na cenę pozycjonowania?

Przed rozpoczęciem działań, w wielu agencjach, w tym oczywiście w 4PEOPLE dokonujemy audytu strony i optymalizujemy ją. Kwota takiego audytu i wdrożenia zmian to zazwyczaj koszt kilku tysięcy złotych. Często jest to niezbędne do skutecznego pozycjonowania strony. 

Czy zawsze to tyle kosztuje? Czy audyt jest obowiązkowy?

W 4PEOPLE audyt jest konieczny przed startem pozycjonowania, natomiast na podstawie audytu jesteśmy w stanie ocenić zakres niezbędnych prac i ich wycenę. To tak, jak z remontem, Niektóre strony – nieruchomości wymagają odświeżenia, inne gruntownego remontu.

Podsumowując, dla większości stron można przyjąć koszt pozycjonowania na poziomie 2000 – 6000 zł miesięcznie. Dlatego sporo agencji wycenia indywidualnie, uwzględniając dobro klienta i realne szanse osiągnięcia wyników.

A ile kosztuje reklama płatna – Google, Facebook, LinkedIn Ads

Na koszt reklamy na popularnych platformach składają się zazwyczaj 2 elementy. 

Budżet – jest on płatny bezpośrednio do Facebooka, Google, LinkedIna

Obsługa – kwota wynagrodzenia agencji.

WAŻNE – model rozliczenia! 

Część agencji nie daje dostępu do konta reklamowego klientowi, klient dostaje jedną fakturę od agencji – takie rozwiązanie może być potencjalnie niebezpieczne.

Po pierwsze – nie widzisz tego, ile realnie agencja przeznacza pieniędzy na kampanie z Twojego budżetu (brak transparentności).

Po drugie – wydajesz co miesiąc budżet, można powiedzieć – kupujesz informacje o odbiorcach, słowach kluczowych w przypadku Google Ads) i po roku współpracy z kampanią – zostajesz z niczym. To nie jest fair.

Jeżeli nie płacisz tylko za leady, czy za pozyskane transakcje – polecam gorąco pracować z agencjami na Twoim koncie reklamowym.

Koszt reklamy w internecie – Google Ads

Obsługa zazwyczaj waha się od 800 –  2500 zł – w zależności od ilości kampanii, stopnia rozbudowania konta, co często jest skorelowane z budżetem na kampanie. Jeżeli miesięcznie będziesz wydawać 50 000 zł to taka kampania wymaga o wiele więcej pracy.

Po prostu generuje się więcej danych. Reklama Google to nie tylko reklama w sieci wyszukiwania, ale również reklama graficzna m.in. kampanie banerowe w Google Display Network.

W przypadku sklepów internetowych często dochodzą dodatkowe koszty np. automatyczne oprogramowanie do zarządzania feedem produktowym – co pozytywnie wpływa na kampanie produktowe i wyniki przez nie osiągane.

Na co warto zwrócić uwagę? Na to, czy cena obsługi obejmuje przygotowanie grafik. Startując z reklamą w Google, warto mieć na “podorędziu” kilka grafik do wykorzystania. W Google Adwords, bo tak się kiedyś nazywał system Google Ads, płacimy za każde kliknięcie (cost per click)

Podsumowując obsługa Google Ads zazwyczaj waha się w przedziale 800 – 2 500 zł. Budżet zależy od celu kampanii i niszy, widełki, które możesz przyjąć – 1000 zł – 10 000 zł / miesięcznie.

Warto również mieć na uwadze, że jakość strony docelowej wpływa znacząco na koszty reklamy. Dzieje się tak, ponieważ Google ocenia zgodność słowa kluczowego ze stroną docelową, podając współczynnik jako trafność reklamy.

Koszt reklamy w internecie – Facebook Ads

Kampanie na Facebooku kosztują zazwyczaj trochę więcej niż w Google. Obsługa zaczyna się od ok. 1200 zł, a dochodzą do  2 500 zł. Związane jest to z faktem, że wymagają więcej pracy w zakresie przygotowania materiałów takich jak m.in. grafiki.

Budżet na Faceboku zależy od celu, zasięgu oraz czasu trwania kampanii. Można przyjąć widełki podobne do Google – 1000 zł – 10 000 zł / miesięcznie

Koszt reklamy w internecie – LinkedIn Ads

LinkedIn to obecnie jedno z “droższych social mediów”. Budżet reklamowy szacujemy w zakresie 1 500 – 10 000 zł / miesięcznie.

Wyższe koszty rekompensuje Ci możliwość dokładnego wybrania grupy docelowej, bazując na stanowiskach danej branży. Na LinkedIn stosunkowo łatwo o zdobycie potencjalnych klientów, jeżeli wiesz, na jakim stanowisku pracują Twoi klienci.

Obsługa kampanii LI jest zazwyczaj droższa niż Facebookowych czy Google Adsowych. Kwoty zawierają się w widełkach. 1 200 zł – 6 000 zł.

Ile kosztuje reklama w internecie – podsumowanie

Zatem jak widzisz odpowiedź na pytanie, ile kosztuje reklama w internecie nie jest jednoznaczna. Jeśli zsumujesz ceny w poszczególnych kanałach otrzymasz sporą kwotę, dlatego warto na samym początku przed wyborem agencji określić sobie budżet, który jesteś w stanie przeznaczyć co miesiąc na kampanię.

Dodatkowo warto ustalić cel,  docelowy koszt pozyskania leada czy pozyskania transakcji. Dzięki temu podczas współpracy z agencją będziesz wiedział, czy “biznes Ci się spina” i nie przepalasz pieniędzy.

Dodatkowo ta wiedza pozwoli Ci na etapie wyboru agencji określić, jakie masz oczekiwania, a agencja powinna oszacować, w jakim czasie powinieneś zobaczyć rezultaty. 

Jazda bez celu (czyt. prowadzenie kampanii bez celu) nie jest dla nikogo dobra. Ty nie wiesz, czy zarabiasz na kampaniach, a agencja nie wie, czy dobrze wykonuje swoją robotę. 

Potrzebujesz nowych klientów? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez 4PEOPLE Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach moich danych osobowych w celu:

    * Pola wymagane

    Rate this post

    O autorze:

    Arkadiusz Słowik

    W 4PEOPLE odpowiedzialny za współpracę i budowanie relacji z obecnymi oraz potencjalnymi klientami - wspólnie z nimi wyznacza i osiąga cele marketingowe. Wieloletnie doświadczenie w sprzedaży i obsłudze klienta zdobywał w takich branżach jak telekomunikacja czy IT, a także w znanej warszawskiej agencji marketingu online. Fan jedzenia na mieście, zarówno burgerów jak i sushi. Namiętny użytkownik Apple. Minimalista. W codziennej pracy napędza go realizacja celów, skreślanie tasków i osiąganie wyników. Jeżeli literatura - to tylko poradniki i biografie. Miłośnik wskaźników i szukania sposobów na lepszy wynik. Jeżeli chodzi o wyniki - nigdy nie ma "enough". Zawsze chce więcej.

    Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

    Rate this post
    Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

    Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

    Jeśli potrzebujesz wsparcia marketingowego to:

    Marketing dla ludzi
    Zapisz się do newslettera!
    Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
    ...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!