Ile kosztuje reklama na TikToku?

0 napisany przez Paulina Rapacz, 07 października 2022

Opracowując strategię marketingową często pojawia się pytanie „Ile kosztują TikTok Ads?”. Odpowiedź jest niejednoznaczna przez fakt, że reklama na TikTok jest zależna od wielu czynników. Warto dokładnie przeanalizować wszystkie, aby móc odpowiednio zaplanować działania zgodne ze strategią swojej marki.

Minimalne koszty reklamy

Optymalny budżet jest zależny od założonych celów, lecz sama platforma posiada kwotę minimalną, od której można prowadzić kampanię reklamową. Przypada on na jeden zestaw reklamowy, czyli jedną grupę targetową i wynosi 80 zł. Tym samym należy przyjąć, że minimalny budżet na miesięczną kampanię na TikToku powinien wynieść minimum 2500 zł.

Uwzględniając w swojej strategii wskazany budżet warto mieć na uwadze, że jedna grupa reklam może zawierać maksymalnie 20 reklam.

Wybór celu kampanii

Istotnym czynnikiem wpływającym na koszt jest wybór samego celu kampanii, czyli interakcji, której oczekujemy od użytkownika. Obecnie mamy możliwość wyboru 7 celów kampanii podzielonych według 3 grup zbieżnych z etapami lejka: świadomość, rozważenie oraz konwersja.

Wybór grupy targetowej

Wybór grupy odbiorców będzie pełnił kluczową rolę w samej kampanii i ostatecznie będzie miał znaczący wpływ na koszt reklamy na TikToku. Minimalna wielkość grupy wynosi 1 000 użytkowników, co oznacza, że nasza reklama nie będzie się wyświetlać, jeśli nasza grupa targetowa nie jest takiej wielkości. Tworząc naszą grupę docelową możemy zmienić:
– lokalizację: mamy możliwość wybrania całego kraju lub poszczególnych regionów, lub większych miast;
języka użytkownika;
– płci;
– zakresu wiekowego: można wybrać wyłącznie w przedstawionych zakresach:

– przychód gospodarstwa domowego: aktualnie tylko w Stanach Zjednoczonych;
– zainteresowania: do wyboru z listy zainteresowań oraz zachowań, które można dowolnie wykluczać czy zawężać;
– urządzenia: modele, operatorzy użytkownika.

Algorytm TikToka

Filmy są wyświetlane użytkownikom TikTok zgodnie z algorytmem, który różni się od algorytmów innych sieci społecznościowych. Warto poznać pewne zasady, aby zadbać o najwyższą efektywność reklamy.

Na przykład:

Film trafia do rekomendacji na podstawie poziomu zaangażowania i zainteresowań użytkowników. Zainteresowania użytkowników są również brane pod uwagę podczas wyświetlania filmów.

Na TikTok algorytm ułatwia nowym kontom zdobycie większej liczby wyświetleń, ponieważ priorytetyzowana jest treść, a nie ilość obserwujących. Na początku wideo jest wyświetlane z myślą o zainteresowaniach odbiorców. Stopniowo wzrasta zainteresowanie i zaangażowanie użytkowników. W efekcie wideo jest pokazywane jeszcze częściej.

Na TikTok nie można reklamować bezpośrednio konta, tylko materiały wideo.

’Don’t Make Ads. Make TikToks’

TikTok tworząc system reklamowy, sygnował go postulatem “Dont Make Ads. Make TikToks”. Celem jest bycie bardziej kreatywnym, bardziej autentycznym i jednocześnie tworzyć treści, które naprawdę przemawiają do ludzi. Warto szczególną uwagę przywiązać do tworzenia kreacji reklamowej, aby zawierała jak najbardziej autentyczny przekaz i formę.

Rodzaje reklam na TikToku

In-feed Native Video – krótkie 5 do 60-sekundowe wideo wyświetlające się w kanale rekomendacji i wygląda jak inne wideo. Można polubić filmy, zostawić komentarze, przesłać, zasubskrybować czy udostępnić. Występuje możliwość dodania przycisku CTA do zakupu, pobrania aplikacji lub odwiedzenia witryny bezpośrednio z filmu na TikToku.

Jak każde inne wideo, reklamy mogą być przewijane lub pomijane dość szybko. Oznacza to, że ma się tylko 2-3 sekundy, aby uzyskać uwagę odbiorców.

TopView – format reklamy pełnoekranowej. Reklamy o długości do 60 sekund, uruchamiane automatycznie i pokazywane użytkownikom przez 5 sekund po otwarciu aplikacji.
Spark Ads – format ten pozwala markom reklamować filmy bezpośrednio z profilu na TikToku, na zasadzie “promocji posta”. Badania TikTok pokazują, że Spark Ads mają o 24% wyższy współczynnik obejrzeń i 142% wyższy współczynnik zaangażowania niż standardowe In-Feed Ads.

Spark Ads nie różnią się wizualnie od reklam w kanale rekomendacji. To, co je różni, to możliwość interakcji z użytkownikiem:

Branded Hashtag Challenge – jeden ze sposobów na szerszą promocję marki i zwiększanie świadomości. Metodologia działania opiera się na ogłoszeniu wyzwania i publikacji jego zasad. Uczestnicy powinni nagrać filmik z produktem firmy, opublikować go i oznaczyć hashtagiem;

Brand Takeover – kiedy użytkownik otwiera aplikację, na pełnym ekranie pokazuje się zdjęcie lub film trwający 3-5 sekund. Format ten ma na celu uzyskanie maksymalnego zasięgu wśród odbiorców. W wideo można zastosować osadzone linki. Linki te są powiązane ze stronami lub hashtagami do wyzwań;

TikTok Branded Effects – TikTok Branded Effects pozwala firmom tworzyć reklamy z własnym filtrem w aplikacji. Reklama może być wyświetlana jednorazowo do 10 dni. Jest to świetny i zabawny sposób, aby pozwolić użytkownikom na interakcję z marką;

Współprace z Influencerem – nie jest to oczywiście konkretny typ reklamy na TikToku. Warto włączyć do promocji swojej marki influencerów na TikToku, którzy specjalizują się w tworzeniu jakościowych treści, angażujących swoją niszę, a ich obserwatorzy są skłonni do korzystania z najnowszych trendów, porad i zaleceń dotyczących produktów. Jednak koszt jest mocno indywidualny.

Czy reklama na TikToku jest dla Ciebie?

Przed udzieleniem odpowiedzi na to pytanie warto odpowiedzieć na trzy pytania:
– Jakie są cele biznesowe i marketingowe na tym kanale?
– Czy masz osobę, która będzie odpowiadać za ten kanał?
– Czy masz zbudowany lejek, który dobrze funkcjonuje w innych sieciach reklamowych?

Nadal jest to platforma, na której ilość reklamodawców jest ograniczona, co oznacza, że Twoja marka może zostać dostrzeżona!

Chcesz dotrzeć z komunikacją do potencjalnych klientów? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez 4PEOPLE Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach moich danych osobowych w celu:

    * Pola wymagane

    Rate this post

    Historie sukcesu naszych klientów:

    • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
    • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
    • 46,85% współczynnika wypełnień formularza
    • 3,88 EUR koszt potencjalnego klienta
    • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
    • 4,63% współczynnika konwersji
    • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
    • 6,26%  współczynnika konwersji
    • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
    • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
    • 1483 899 zasięgu strony na Facebooku
    • 22 035 odwiedzin strony na Facebooku
    • 19 657 nowych polubień strony na Facebooku
       

    O autorze:

    Paulina Rapacz

    Zajmuje się marketingiem internetowym na płaszczyźnie mediów społecznościowych. Prowadzi efektywną komunikację marek na Facebooku, Instagramie i LinkedInie, która łączy w sobie strategiczne podejście oraz wyróżniające kreacje. Wyznaczone cele realizuje również poprzez kampanie Social Ads, dostosowane do indywidualnych potrzeb klienta. Podchodzi do działań marketingowych holistycznie, dostosowując działania na wielu obszarach ekspozycji marki w sieci. Koneserka spontanicznych city breaków, tenisa, narciarstwa, zdjęć na Instagram oraz słuchania podcastów podczas jazdy na rowerze.

    Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

    Rate this post
    Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

    Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

    Jeśli potrzebujesz wsparcia marketingowego to:

    Marketing dla ludzi
    Zapisz się do newslettera!
    Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
    ...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!