Grupy Docelowe GA: popraw efektywność kampanii

0 napisany przez Joanna Rechnio, 04 lipca 2014

Nie wiecie jak ocenić swoich klientów, którzy odwiedzają Twoją stronę? Mam na to sposób z nowym raportem Google Analytics. Dzięki informacjom, które zawiera, poprawicie efektywność prowadzonych kampanii.

grupy docelowe ga

Kilka miesięcy temu Google Analytics wprowadził możliwość pomiaru udziału w ruchu i konwersjach dla grup płci i wieku oraz jakie są zainteresowania naszych potencjalnych klientów. W tym krótkim artykule pokaże wam jak ten raport włączyć, jak interpretować w nim dane i do czego je wykorzystać.

Włączenie raportu

Jeśli macie już nowy skrypt Universal Analytics lub stary, ale z możliwością zbierania list remarketingowych, rzecz jest stosunkowo prosta. Po zalogowaniu się do panelu Google Analytics znajdziecie w sekcji odbiorcy nowe dwie podkategorie: zainteresowanie i dane demograficzne.

google analytics

Po wejściu na jeden z nowych raportów pojawi się guzik “Włącz”. Oznacza to, że już macie wklejony nowy skrypt Google Analytics umożliwiający zbieranie tych danych. Wystarczykliknąć w przycisk “Włącz” i oba raporty będą zbierały nowe dane. Nic trudnego, prawda?

raport grup docelowych ga

Trochę inaczej jest wtedy, gdy jeszcze nie wkleiliście nowych skryptów Google Analytics. W takiej sytiacji pojawi się wam następujący komunikat:

universal analytics

To oznacza, że musicie wygenerować nowszy skrypt oraz wkleić go do kodu źródłowego strony w celu włączenia tego raportu. Możecie zrobić to samodzielnie lub zlecić programiście. Ważne, żeby skrypt znalazł się w wyznaczonym miejscu. Kiedy tak się stanie, możecie włączyć raport tak, jak opisano wyżej.

Nowe dane

Najbardziej podstawowymi danymi, które można analizować z wykorzystaniem raportu są te demograficzne (wiek i płeć). Można sprawdzić, jaki jest ich udział w ruchu na stronie:

analiza marketingowa

Dodatkowo, można sprawdzić jaki udział w generowanej konwersji ma dana grupa docelowa (widzicie już, że dostajecie wiedzę, która potencjalnie może przynieść wam więcej leadów, prawda?):

analiza ga

Czym się interesują nasi użytkownicy strony dowiemy się z raportu zainteresowania. Poznamy dokładnie jakie kategorie witryn przegląda po wyjściu z naszej strony.

Dane są zbierane na trzy różne sposoby:

– kategorie podobieństwa, która pozwala nam określić styl życia użytkowników naszej strony np miłośnicy motoryzacji czy gotowania,
– kategorie rynku, które pozwalają nam określić jakie produkty czy usługi poszukują dodatkowo użytkownicy naszej strony,
– inne kategorie identyfikują obszary zainteresowań w oparciu o rodzaj przeglądanych przez użytkowników treści.

raport google analytics

Planowanie optymalizacji

Gdy już zbadaliśmy naszych użytkowników strony możemy te dane wykorzystać:

1. do projektowania graficznego nowej strony lub jej optymalizację. Dzięki temu oferta jeszcze lepiej trafi do tych, którzy najczęściej przeglądają ofertę,

2. do copywritingu: tekstów na stronie, komunikatów reklamowych, komunikacji na portalach społecznościowych, ponieważ w końcu wiadomo dla kogo pisana jest oferta,

3. do aktywacji kampanii behawioralnych. Znając grupę docelową oraz kategorie witryn jakie w wolnej chwili przeglądają lub jakie inne produkty szukają możecie skierować reklamy na wszystkich użytkowników w tej grupie. Uwaga: nazewnictwo kategorii jest takie samo w Google Analytics i AdWords. Dzięki temu uruchomienie kampanii AdWords na kategorie zainteresowań wybierzecie od razu.

Nawet 150% wzrost współczynnika konwersji

Korzystając z tych danych w celu optymalizacji działań marketingowych możemy:

– zwiększyć współczynnik konwersji o 150% w ciągu 6 miesięcy,
– zmniejszyć koszt pozyskiwanej konwersji z kampanii behawiorlanych nawet o 70% (bo już wybieramy sprawdzone kategorie witryn),
zwiększyć liczbę konwersji do 200%,

Wystarczy, że przeanalizujecie te dane, wyciągniecie wnioski i zoptymalizujecie stronę i kategorie kierowania.

Dowiedz się jak, wdrożyć nową wersję GA4 i zarządzać jej ustawieniami.

Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić! Jeśli wciąż nie masz pewności, jak poprawić opłacalność swoich działań w marketingu internetowym, skontaktuj się z nami i przekonaj się, czy Twoje kampanie mogłyby być bardziej efektywne.

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1455% średniego ROASu z kampanii Google Ads
  • przychód o 63% wyższy niż w poprzednim okresie
  • o 197% wyższy wzrost transakcji
  • 2000% ROASu z kampanii Google Ads
  • 4% współczynnika konwersji

O autorze:

Joanna Rechnio

Planuje, rekomenduje, analizuje, organizuje, nadzoruje i radzi. W Agencji obecna od 2007 roku. Obecnie obsługuje kluczowych klientów. Posiadaczka wielu certyfikatów, w tym: Customer Centric Selling, Key Account Management oraz certyfikatów Google Partners. W pracy uwielbia wcielać w życie 7 nawyków skutecznego działania S.R. Coveya. Kiedy nie pracuje i nie myśli o pracy, czyta kryminały. Poza tym jeździ na łyżwach i nartach oraz pływa (kiedyś zawodowo).

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

Rate this post
Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

Jeśli potrzebujesz wsparcia marketingowego to:

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!