Google w służbie Organizacji Non-profit
Od dawna wiadomo, że Google mocno wspiera działalność organizacji pozarządowych, oferując im najróżniejsze udogodnienia. Czym jest program Google dla Organizacji Non-profit, w ramach którego organizacje mogą korzystać zarówno z przydatnych aplikacji jak i narzędzi Google?
W związku ze zbliżającym się okresem rozliczeniowym PIT i możliwością przekazania 1% podatku na organizacje użytku publicznego, dziś przedstawię Wam jak można skutecznie wykorzystać dobrodziejstwa Googla w tym ważnym okresie.
Ty zmieniasz świat. My chcemy Ci pomóc.
Z takim sloganem Google wraz z partnerem TechSoup, zaprasza wszystkie organizacje pozarządowe do korzystania z ich programu Google dla Organizacji Non-profit.
Jakie usługi oferują?
– Google Ad Grants, czyli możliwość prowadzenia bezpłatnych kampanii reklamowych.
– Google Apps dla Organizacji Non-profit, tutaj oferowana jest darmowa wersja pakietu Google Apps dla firm, która ułatwia organizację pracy
– Program Youtube dla Organizacji Non-profit, który umożliwia komunikacje z odbiorcami przez kanały Youtube
Do tego pakietu dochodzi również możliwość korzystania z różnych materiałów edukacyjnych w formie poradników czy case studies oraz możliwość kontaktu z organizacjami z całego świata, by wymieniać się cennymi doświadczeniami.
Google AdGrands – wykorzystaj to efektywnie!
Program Google AdGrands jest aktywny w Polsce od kilku lat. W głównej mierze polega na wsparciu organizacji dając im do dyspozycji określone środki na reklamy w AdWords. Maksymalny budżet jaki organizacja ma do wykorzystania to 10.000$ miesięcznie.
Zwiększ świadomość społeczną
Prowadząc odpowiednie komunikaty reklamowe możesz zwiększyć świadomość społeczną dotyczącą danego zagadnienia. Środki finansowe już nie stoją na przeszkodzie – wystarczy podjąć działania i zwrócić uwagę odbiorców na konkretną akcje i zachęcić ich do wsparcia.
Badaj efekty
Oprócz bezpłatnego wsparcia reklamowego, mamy również możliwość monitorowania wszelkich darowizn przez internet, zapisów do newslettera czy rejestracji wolontariuszy i wiele innych czynności, które pomogą nam ocenić skuteczność działań.
Jest to wyjątkowa okazja dla organizacji, żeby uzyskać dodatkowe wsparcie finansowe swojej działalności i znaleźć nowych wolontariuszy. Tak ogromny budżet, odpowiednio wykorzystany w znacznym stopniu może przełożyć się na sukces każdej akcji. Mamy nadzieję, że organizację w Polsce skutecznie wykorzystają daną im szanse!
Google Apps – by pracowało się lepiej
W celu usprawnienia pracy organizacji – Google oferuje darmowy dostęp do pakietu Google Apps dla firmy. Daje to nie tylko możliwość bezpłatnego korzystania z Gmaila, Kalendarza czy Dysku, ale również przechowywania dokumentów w chmurze (do wykorzystania aż 30 GB na Gmailu i Dysku) i zaawansowanej komunikacji wewnątrz zespołu.
Warto również podkreślić, że Google nie zostawia nas bez pomocy – uruchomione zostało 24 godzinne wsparcie techniczne prowadzone przez 7 dni w tygodniu.
Zabłyśnij na Youtubie
Kolejna usługa, którą oferuje Google to specjalnie przygotowana wersja Youtube dla organizacji- wersja oczywiście jest bezpłatna. Umożliwia ona efektywniejsze budowanie wizerunku marki ( dzięki możliwości dostosowania wyglądu i charakteru kanału do naszej organizacji), skuteczne tworzenie reklam (poprzez możliwość umieszczenia na filmach np. nakładki z wezwaniem do działania) czy usprawnienie komunikacji z odbiorcami.
Jak przyłączyć się do programu?
Program Google dla Organizacji Non-profit kierowany jest do organizacji, których działalność polega na wspieraniu prywatnego lub publicznego dobra, nie kierując się przy tym chęcią osiągnięcia zysku – wszelkie środki finansowe przeznaczone są na realizacje celów statutowych. Mowa tu przede wszystkim o stowarzyszeniach, fundacjach, organizacjach kościelnych czy organizacjach użytku publicznego.
Aby dołączyć do programu należy:
– posiadać konto zweryfikowane przez lokalny oddział TechSoup,
konto można założyć pod linkiem: https://app.ngok.techsoupglobal.org/UserLogin.aspx
w wyniku rejestracji otrzymamy tzw. token kwalifikacji;
– po poprawnej kwalifikacji w TechSoup należy zgłosić członkostwo do programu Google dla Organizacji Non-profit.
Do zgłoszenia używamy tokenu kwalifikacji TechSoup, który informuje o tym, że dana organizacja została zakwalifikowana. W trakcie zgłaszana członkostwa musimy także zaakceptować podane tam warunki.
W programie Google dla Organizacji Non‑profit nie mogą uczestniczyć podmioty i organizacje państwowe, szpitale i placówki służby zdrowia, szkoły, ośrodki zajmujące się opieką nad dziećmi, instytucje akademickie i uniwersytety. Więcej informacji o warunkach przystąpienia do programu znajdziecie na stronie: http://www.google.pl/nonprofits/
Zyskaj więcej klientów dzięki skutecznym działaniom marketingowym z certyfikowanym partnerem Google Premium.
Jeżeli martwimy się o to, że nie poradzimy sobie w skutecznym wykorzystaniu wszystkich możliwości jakie zostały nam zaoferowane – to możemy zajrzeć do pakietu szkoleń i poradników, które Google również udostępnia.