Nowe ograniczenia na Facebooku – dlaczego kampanie na wiadomości przestają działać?

0 napisany przez Dominika Rzepa, 17 grudnia 2020

Facebook zaserwował nam kolejną niespodziankę. Jeżeli na Waszych kontach reklamowych zaobserwowaliście zdecydowaną niechęć systemu względem niektórych kampanii z wykorzystaniem wiadomości, to mamy dla Was dobrą i złą wiadomość. Dobrą, bo nie jesteście z tym problemem sami. Złą, bo nie jest to sytuacja chwilowa.

Facebook kampanie na wiadomości - dlaczego przestają działać

Obowiązujące w Europie nowe zasady dotyczące ochrony prywatności sprawiły, że część kampanii wykorzystujących wiadomości wkrótce stanie się niedostępna. Podobny los spotka także niektóre opcje targetowania i raporty skuteczności. Zmiany te postępują oczywiście stopniowo.

Gdzie natrafimy na nowe ograniczenia? Przy optymalizacji kampanii na konwersję, definiującej konwersję jako wysłanie wiadomości, a także chcąc skorzystać z szablonu wiadomości „pozyskiwanie kontaktów” oraz przy wiadomościach sponsorowanych.

Czy to koniec działań reklamowych w wiadomościach? Niezupełnie. Nadal możemy używać reklam kierujących do wiadomości, korzystając z optymalizacji pod kątem kliknięć linku, rezygnując tym samym z optymalizacji pod kątem konwersji i kontaktów. Do naszej dyspozycji pozostaje także szablon „rozpoczynanie konwersacji”.

Ograniczone zostaną także wskaźniki powiązane z wiadomościami. Nie stracimy dostępu do danych historycznych, ale niektóre wskaźniki nie będą już rejestrowane. Wszystkie powyższe ograniczenia tyczą się reklam wyświetlanych w Europie oraz tych wyświetlanych poza Europą, ale zamówionych przez reklamodawców z Europy.

Jeżeli powyższa wiadomość nie jest Wam obojętna, to łączymy się z Wami w bólu. Facebook nie podaje oficjalnych informacji, jak długo może nam przyjść mierzyć się z ograniczeniami. Dla rozluźnienia atmosfery możemy winę za wszystkie niedogodności zwalić na rok 2020. Pamiętajcie, do końca jeszcze tylko dwa tygodnie!

Przygotuję
darmową wycenę
wraz z propozycją strategii

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez 4PEOPLE Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach moich danych osobowych w celu:

* Pola wymagane

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

O autorze:

Dominika Rzepa

Marketing towarzyszy jej zawodowo od 5 lat, z czego ponad połowę tego czasu spędziła w agencji reklamowej jako specjalistka, menadżerka, a później także team leaderka zespołu social mediowego. W 4PEOPLE zajmuje się prowadzeniem działań w mediach społecznościowych. Najlepiej czuje się w pracy kreatywnej i zasypywaniu klientów nowymi pomysłami. Mocno dąży też do rozwoju w dziedzinie UX-a, dlatego z zainteresowaniem obserwuje wszystkie zachowania użytkowników. Zwierzolub, fanka dobrego filmu, książki i projektowania graficznego.

Komentarze

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!