Nowe ograniczenia na Facebooku – dlaczego kampanie na wiadomości przestają działać?

0 napisany przez Dominika Rzepa, 17 grudnia 2020

Facebook zaserwował nam kolejną niespodziankę. Jeżeli na Waszych kontach reklamowych zaobserwowaliście zdecydowaną niechęć systemu względem niektórych kampanii z wykorzystaniem wiadomości, to mamy dla Was dobrą i złą wiadomość. Dobrą, bo nie jesteście z tym problemem sami. Złą, bo nie jest to sytuacja chwilowa.

Facebook kampanie na wiadomości - dlaczego przestają działać

Obowiązujące w Europie nowe zasady dotyczące ochrony prywatności sprawiły, że część kampanii wykorzystujących wiadomości wkrótce stanie się niedostępna. Podobny los spotka także niektóre opcje targetowania i raporty skuteczności. Zmiany te postępują oczywiście stopniowo.

Gdzie natrafimy na nowe ograniczenia? Przy optymalizacji kampanii na konwersję, definiującej konwersję jako wysłanie wiadomości, a także chcąc skorzystać z szablonu wiadomości „pozyskiwanie kontaktów” oraz przy wiadomościach sponsorowanych.

Czy to koniec działań reklamowych w wiadomościach? Niezupełnie. Nadal możemy używać reklam kierujących do wiadomości, korzystając z optymalizacji pod kątem kliknięć linku, rezygnując tym samym z optymalizacji pod kątem konwersji i kontaktów. Do naszej dyspozycji pozostaje także szablon „rozpoczynanie konwersacji”.

Ograniczone zostaną także wskaźniki powiązane z wiadomościami. Nie stracimy dostępu do danych historycznych, ale niektóre wskaźniki nie będą już rejestrowane. Wszystkie powyższe ograniczenia tyczą się reklam wyświetlanych w Europie oraz tych wyświetlanych poza Europą, ale zamówionych przez reklamodawców z Europy.

Dowiedz się, jak prowadzić kanały w Social Media i pozyskaj zaangażowanych odbiorców.

Jeżeli powyższa wiadomość nie jest Wam obojętna, to łączymy się z Wami w bólu. Facebook nie podaje oficjalnych informacji, jak długo może nam przyjść mierzyć się z ograniczeniami. Dla rozluźnienia atmosfery możemy winę za wszystkie niedogodności zwalić na rok 2020. Pamiętajcie, do końca jeszcze tylko dwa tygodnie!

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
  • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
  • 46,85% współczynnika wypełnień formularza
  • 3,88 EUR koszt potencjalnego klienta
  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1483 899 zasięgu strony na Facebooku
  • 22 035 odwiedzin strony na Facebooku
  • 19 657 nowych polubień strony na Facebooku
   

O autorze:

Dominika Rzepa

Marketing towarzyszy jej zawodowo od 5 lat, z czego ponad połowę tego czasu spędziła w agencji reklamowej jako specjalistka, menadżerka, a później także team leaderka zespołu social mediowego. W 4PEOPLE zajmuje się prowadzeniem działań w mediach społecznościowych. Najlepiej czuje się w pracy kreatywnej i zasypywaniu klientów nowymi pomysłami. Mocno dąży też do rozwoju w dziedzinie UX-a, dlatego z zainteresowaniem obserwuje wszystkie zachowania użytkowników. Zwierzolub, fanka dobrego filmu, książki i projektowania graficznego.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

Rate this post
Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

Jeśli potrzebujesz wsparcia marketingowego to:

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!