Nowe ograniczenia na Facebooku – dlaczego kampanie na wiadomości przestają działać?
Facebook zaserwował nam kolejną niespodziankę. Jeżeli na Waszych kontach reklamowych zaobserwowaliście zdecydowaną niechęć systemu względem niektórych kampanii z wykorzystaniem wiadomości, to mamy dla Was dobrą i złą wiadomość. Dobrą, bo nie jesteście z tym problemem sami. Złą, bo nie jest to sytuacja chwilowa.
Obowiązujące w Europie nowe zasady dotyczące ochrony prywatności sprawiły, że część kampanii wykorzystujących wiadomości wkrótce stanie się niedostępna. Podobny los spotka także niektóre opcje targetowania i raporty skuteczności. Zmiany te postępują oczywiście stopniowo.
Gdzie natrafimy na nowe ograniczenia? Przy optymalizacji kampanii na konwersję, definiującej konwersję jako wysłanie wiadomości, a także chcąc skorzystać z szablonu wiadomości „pozyskiwanie kontaktów” oraz przy wiadomościach sponsorowanych.
Czy to koniec działań reklamowych w wiadomościach? Niezupełnie. Nadal możemy używać reklam kierujących do wiadomości, korzystając z optymalizacji pod kątem kliknięć linku, rezygnując tym samym z optymalizacji pod kątem konwersji i kontaktów. Do naszej dyspozycji pozostaje także szablon „rozpoczynanie konwersacji”.
Ograniczone zostaną także wskaźniki powiązane z wiadomościami. Nie stracimy dostępu do danych historycznych, ale niektóre wskaźniki nie będą już rejestrowane. Wszystkie powyższe ograniczenia tyczą się reklam wyświetlanych w Europie oraz tych wyświetlanych poza Europą, ale zamówionych przez reklamodawców z Europy.
Dowiedz się, jak prowadzić kanały w Social Media i pozyskaj zaangażowanych odbiorców.
Jeżeli powyższa wiadomość nie jest Wam obojętna, to łączymy się z Wami w bólu. Facebook nie podaje oficjalnych informacji, jak długo może nam przyjść mierzyć się z ograniczeniami. Dla rozluźnienia atmosfery możemy winę za wszystkie niedogodności zwalić na rok 2020. Pamiętajcie, do końca jeszcze tylko dwa tygodnie!
Polecamy również: