Nowe ograniczenia na Facebooku – dlaczego kampanie na wiadomości przestają działać?

0 napisany przez Dominika Sier, 17 grudnia 2020

Facebook zaserwował nam kolejną niespodziankę. Jeżeli na Waszych kontach reklamowych zaobserwowaliście zdecydowaną niechęć systemu względem niektórych kampanii z wykorzystaniem wiadomości, to mamy dla Was dobrą i złą wiadomość. Dobrą, bo nie jesteście z tym problemem sami. Złą, bo nie jest to sytuacja chwilowa.

Facebook kampanie na wiadomości - dlaczego przestają działać

Obowiązujące w Europie nowe zasady dotyczące ochrony prywatności sprawiły, że część kampanii wykorzystujących wiadomości wkrótce stanie się niedostępna. Podobny los spotka także niektóre opcje targetowania i raporty skuteczności. Zmiany te postępują oczywiście stopniowo.

Gdzie natrafimy na nowe ograniczenia? Przy optymalizacji kampanii na konwersję, definiującej konwersję jako wysłanie wiadomości, a także chcąc skorzystać z szablonu wiadomości „pozyskiwanie kontaktów” oraz przy wiadomościach sponsorowanych.

Czy to koniec działań reklamowych w wiadomościach? Niezupełnie. Nadal możemy używać reklam kierujących do wiadomości, korzystając z optymalizacji pod kątem kliknięć linku, rezygnując tym samym z optymalizacji pod kątem konwersji i kontaktów. Do naszej dyspozycji pozostaje także szablon „rozpoczynanie konwersacji”.

Ograniczone zostaną także wskaźniki powiązane z wiadomościami. Nie stracimy dostępu do danych historycznych, ale niektóre wskaźniki nie będą już rejestrowane. Wszystkie powyższe ograniczenia tyczą się reklam wyświetlanych w Europie oraz tych wyświetlanych poza Europą, ale zamówionych przez reklamodawców z Europy.

Dowiedz się, jak prowadzić kanały w Social Media i pozyskaj zaangażowanych odbiorców.

Jeżeli powyższa wiadomość nie jest Wam obojętna, to łączymy się z Wami w bólu. Facebook nie podaje oficjalnych informacji, jak długo może nam przyjść mierzyć się z ograniczeniami. Dla rozluźnienia atmosfery możemy winę za wszystkie niedogodności zwalić na rok 2020. Pamiętajcie, do końca jeszcze tylko dwa tygodnie!

Rate this post

Historie sukcesu naszych klientów:

  • cele klienta zrealizowane przed szacowanym terminem
  • Facebook Ads jako wiodące działania marketingowe
  • 46,85% współczynnika wypełnień formularza
  • 3,88 EUR koszt potencjalnego klienta
  • ponad 500 leadów z Google Ads i Facebook Ads
  • 4,63% współczynnika konwersji
  • 17 926 leadów dzięki kampanii Google Ads
  • 6,26%  współczynnika konwersji
  • 1,28 zł kosztu za wyświetlenie strony klienta
  • bardzo niski wskaźnik współczynnika odrzuceń
  • 1483 899 zasięgu strony na Facebooku
  • 22 035 odwiedzin strony na Facebooku
  • 19 657 nowych polubień strony na Facebooku
   

O autorze:

Dominika Sier

Marketing towarzyszy jej zawodowo od 5 lat, z czego ponad połowę tego czasu spędziła w agencji reklamowej jako specjalistka, menadżerka, a później także team leaderka zespołu social mediowego. W 4PEOPLE zajmuje się prowadzeniem działań w mediach społecznościowych. Najlepiej czuje się w pracy kreatywnej i zasypywaniu klientów nowymi pomysłami. Mocno dąży też do rozwoju w dziedzinie UX-a, dlatego z zainteresowaniem obserwuje wszystkie zachowania użytkowników. Zwierzolub, fanka dobrego filmu, książki i projektowania graficznego.

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

Rate this post
Reklama w Internecie nie musi być droga!

Reklama w Internecie nie musi być droga!

Umów się na konsultację i poznaj propozycję naszych działań wraz z ich wyceną.

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!