Czy generatory tekstów AI zastąpią copywriterów?
Sztuczna inteligencja rozwija się w zaskakującym tempie. W tym roku film The Crow wygenerowany w pełni przez sztuczną inteligencję DALL-E zdobył nagrodę na festiwalu w Cannes za najlepszy film krótkometrażowy. Jest to świetny dowód na to, że AI staje się lepsza od człowieka w kolejnych dziedzinach naszego życia.
Copywriterzy mają rozbieżne podejście do sztucznej inteligencji. Jedni widzą w generatorach treści AI zagrożenie, ponieważ mogą one zastąpić człowieka, tworząc coraz lepsze teksty. Natomiast część copywriterów widzi w AI szansę na wsparcie przy tworzeniu treści i przyspieszeniu swojej pracy.
Zastosowanie sztucznej inteligencji w tworzeniu treści
Sztuczna inteligencja cechuje się nabytą, poprzez uczenie maszynowe, zdolnością naśladowania ludzkich zachowań. Spośród ogólnodostępnych modeli AI, ludzkie umiejętności pisarskie najlepiej naśladuje GPT-3, który między innymi potrafi odpowiadać na skomplikowane pytania, tworzyć artykuły, tłumaczyć żarty i wyciągać własne wnioski.
Wśród wielu zastosowań, jakie daje nam oprogramowanie pozwalające tworzyć treści przy użyciu sztucznej inteligencji, możemy wymienić:
– sugerowanie tematów artykułów;
– research tematów związanych z artykułem;
– sugerowanie słów kluczowych;
– tworzenie opisów produktów;
– generowanie listy pytań związanych z tekstem;
– tworzenie treści artykułów przy odpowiednio przygotowanych komendach.
Niewątpliwie korzystanie z generatorów treści AI to duża oszczędność czasu i ułatwienie pracy przy tworzeniu treści. Zautomatyzowany proces tworzenia treści jest także sporą oszczędnością pieniędzy. Największym minusem generatorów tekstów AI jest to, że wygenerowany tekst musi zostać sprawdzony przez człowieka. Sztuczna inteligencja nie zawsze prawidłowo interpretuje zapytania, a narzędzia wykorzystujące AI do generowania treści niestety potrafią się zwyczajnie zawieszać.
Co sądzi sztuczna inteligencja?
Content writer wykorzystujący AI davinci-002 zapytany o to: Czy sztuczna inteligencja zastąpi copywriterów? odpowiedział: Zdecydowanie nie. Sztuczna inteligencja może pomóc copywriterom w ich pracy, ale nie jest w stanie zastąpić ich całkowicie. Sztuczna inteligencja może wykonywać pewne proste zadania, takie jak przetwarzanie danych i wykonywanie podstawowych obliczeń, ale nie jest w stanie zrozumieć ludzkiej kreatywności i umiejętności pisania.
Według modelu GPT-3 davinci-002 copywriterzy nie muszą się martwić o swoje posady, jednak co na ten temat będą sądzić nowsze modele sztucznej inteligencji?
Jako ciekawostkę dodam, że na pytanie: Czy sztuczna inteligencja podbije świat? Otrzymałem odpowiedź: Istnieje duże prawdopodobieństwo, że tak się stanie, więc chyba wszyscy powinniśmy się zacząć obawiać.
Narzędzia AI do tworzenia treści w języku polskim
Zdecydowana większość modeli sztucznej inteligencji dostępnej na rynku tworzona jest głównie pod kątem interpretacji zapytań i generowania treści w języku angielskim. Praca w obcym języku oraz różnice między językiem angielskim, a językiem polskim często sprawiają, że generowanie treści, tłumaczenie ich i poprawianie zajmuje zbyt wiele czasu, przez co staje się to mało opłacalne. Dlatego chciałbym przedstawić narzędzia umożliwiające tworzenie tekstu w języku polskim:
– Playground OpenAI;
– Rytr;
– CONTADU;
– Writesonic.
Według mnie najlepiej korzystać bezpośrednio ze źródła czyli OpenAI. Jednak jeżeli lubicie prostotę i zależy wam na przygotowaniu kompletnych artykułów, to najlepszym narzędziem wydaje się być Writesonic.
Narzędzie w kilku prostych krokach pozwala na przygotowanie artykułu z grafiką, gotowego do publikacji.
Co sądzi Google o treściach generowanych przez AI?
Jak powszechnie wiadomo – Google nienawidzi wszystkiego, co ułatwia pracę specjalistom SEO. Podobnie jest w tym przypadku, w jednej ze swoich wypowiedzi John Mueller powiedział:
My suspicion is that maybe the quality of content is a little bit better than the really old-school tools, but for us it’s still automatically-generated content, and that means for us, it’s still against the Webmaster guide. So we would consider that to be spam.
W skrócie John powiedział, że treści automatycznie tworzone przez sztuczną inteligencję są wbrew wytycznym dla webmasterów co sprawia, że będą rozważane jako spam.
Ale czy na pewno Google potrafi wykryć treści generowane przez AI?
Według moich testów, generatory treści wykorzystujące model GPT-3 przy odpowiedniej konstrukcji zapytania tworzą unikalne teksty, które w większości przypadków są merytorycznie poprawne. Powinno to być pozytywnym sygnałem dla wyszukiwarki, jednak i tu pojawia się pytanie, czy tekst raz napisany przez generator tekstów AI nie zostanie wygenerowany w przyszłości ponownie i kto wtedy będzie miał do niego prawo?
Sprawdziłem także, jak indeksują się teksty przygotowane przez generator treści AI. W większości przypadków zauważyłem, że wyszukiwarka nie zaindeksowała postów w całości przygotowanych przez generator treści. Dopiero po wprowadzeniu odpowiedniego linkowania wewnętrznego i zewnętrznego część z tekstów udało się zaindeksować. Ciekawą obserwacją było to, że niszowe treści o niskiej konkurencji indeksowane były znacznie częściej niż te opisujące popularne tematy.
Treści generowane przez sztuczną inteligencję są sporym zagrożeniem dla Google. Dzięki automatyzacji tworzenia treści człowiek w prosty sposób może wyprodukować ogromną ilość artykułów, postów i stron, które wyszukiwarka będzie musiała przetworzyć. To z kolei będzie wiązać się ze zwiększonym zużyciem zasobów wyszukiwarki. Dlatego pewne jest, że Google dołoży wszelkich starań aby wykrywać i deindeksować strony, na których zauważy generowane teksty.
Jak tworzyć dobre treści z wykorzystaniem AI?
Google od dawna stara się promować treści skoncentrowane na człowieku, które wnoszą dodatkową wartość do sieci. Treści tworzone pod kątem SEO skoncentrowane na jedynie frazach kluczowych, to już przeżytek. Specjaliści Google opracowali duże zmiany w algorytmie E-A-T i YMYL, których zadaniem jest rozpoznawanie w tekstach prawdziwej wartości dla człowieka. Po wprowadzeniu wspomnianych aktualizacji mogliśmy obserwować, jak duża część treści zostaje usunięta z indeksu wyszukiwarki.
Dlatego też, tworząc treści musimy pamiętać o tym, że powinny one nieść za sobą wartość dla człowieka. Każdy Generator treści ma skłonność do tzw “lania wody”, jednak zadając mu konkretne i dobrze sprecyzowane zapytania możemy tego uniknąć. Niezwykle istotne jest także, aby tworząc tekst skupić się na niszowych tematach, które w internecie nie mają zbyt dużej konkurencji.
Osiągaj wysokie pozycje w wyszukiwarce, które przełożą się na większą sprzedaż.
Według mnie sztuczna inteligencja nie zastąpi copywritingu, ale nieodwracalnie zmieni tę branżę, wymuszając współpracę twórców treści z ich nowymi asystentami AI.
Polecamy również: