Blog firmowy a pozycjonowanie
Blogi firmowe i różnego rodzaju poradniki działające jako uzupełnienie serwisów WWW i e-commerców powoli stają się standardem marketingu internetowego, niezależnie od branży. Prowadzenie bloga może wpływać także na strategię pozycjonowania, o czym postaram się Was przekonać w moim dzisiejszym artykule.
O tym, jakie pozytywy może mieć redagowanie bloga firmowego, wspominaliśmy już kilkukrotnie. Zainteresowanych tematem odsyłam do tekstu Andrzeja. W swoim dzisiejszym wpisie skupię się głównie na korzyściach, które blogowanie może mieć dla SEO. Pokażę Wam kilka sposobów na wykorzystanie bloga w strategiach pozycjonowania tak, by zdobywać nawet o 88% więcej liczby zapytań ofertowych czy zamówień (źródło: WhitePress).
Każda kampania marketingowa powinna rozpoczynać się od analizy bieżącej sytuacji i rozpoznania otoczenia. Bez nich podejmowane decyzje z pewnością okażą się chybione. W przypadku wdrażania strategii SEO, na wejściu obligatoryjnie należy sprawdzić stan indeksacji witryny, a przede wszystkim jej efektywność pozycjonowania. Dzięki temu zabiegowi sprawdzisz, czy istnieją jakiekolwiek trudności, które uniemożliwiają Ci osiąganie wyższych rezultatów ruchu i konwersji z wyników organicznych. W ten sposób dowiesz się, czy:
1. niska pozycja fraz kluczowych to wynik działań agencji SEO czy ograniczenia Twojej witryny (np.: niski stopień nasycenia słowami kluczowymi; duplikaty treści; brak optymalizacji);
2. niewielka liczba odwiedzin może być spowodowana brakiem pozycjonowania “długich ogonów”, które z kolei ogranicza brak treści na stronie.
3. możesz zwiększyć zasięg swojej witryny i w jaki sposób to uczynić.
Przyjrzyjmy się teraz dokładnie, jakie przełożenie na te trzy elementy może mieć prowadzenie bloga.
#1 Niska pozycja fraz – mała korelacja słów kluczowych z treściami w witrynie
Jedną z przyczyn trudności ze zwiększeniem ruchu i wzrostu pozycji jest zbyt małe nasycenie witryny słowami kluczowymi. Zazwyczaj dzieje się tak, gdy powiązanie tematyczne treści w witrynie ze słowami kluczowymi jest relatywnie niewielkie. W takich przypadkach pozycjonerzy nie są w stanie rozwinąć skrzydeł. Agencja SEO może wykonywać swoją pracę poprawnie, ale nie uzyska dobrego wyniku, bo treści na Twojej stronie są zbyt słabe z punktu widzenia algorytmu Google.
Jednym z celów prowadzenia bloga czy poradnika firmowego może być właśnie tworzenie treści informacyjnych w celu zwiększenia wystąpień słów kluczowych na witrynie. Kiedy Twój serwis czy e-sklep ma ograniczenia tekstu dla danej usługi czy produktu, takie narzędzie będzie świetnym rozwiązaniem zwiększającym objętość ciekawego opisu naszpikowanego słowami kluczowymi.
Bez nich musisz więcej inwestować w kampanie AdWords, gdzie ruch jest zdecydowanie droższy, co w rezultacie przyczynia się do wzrostu kosztów pozyskania jednego leada nawet o 50%.
Blog czy poradnik firmowy mogą pomóc w stworzeniu contentu, który poprawi parametry nasycenia i korelacji słów kluczowych na witrynie. W rezultacie ruch z wyników organicznych będzie stabilniejszy, przy dobrej strategii powinien też wzrastać w kolejnych miesiącach, przyczyniając się do kolejnych konwersji.
#2 Niska liczba odwiedzin – kopie tekstów oferty
Blog firmowy może być świetnym uzupełnieniem sklepu internetowego, stron dealerów lub producentów dając przestrzeń do zamieszczania dodatkowych opisów i unikatowych wpisów o charakterze informacyjnym (użytkowanie, konserwowanie, przechowywanie produktu, warunki gwarancji, aktualizacje itd.). Dealerzy i reselerzy mają często trudności z tworzeniem unikalnych treści dla produktów i kopiują je od producentów. W konsekwencji pozycjonowanie takiej witryny jest utrudnione. Także dla producentów, a więc stron tworzących oryginalne teksty, bowiem ogranicza zwiększenie ruchu z wyszukiwarek, ponieważ to od nich są kopiowane treści.
W pierwszej kolejności należy zadbać o unikalność opisów produktów. Jednak nie zawsze każdą treść można sparafrazować czy napisać w nowatorski sposób. Dlatego w takich sytuacjach blog firmowy będzie idealnym narzędziem, dzięki któremu możemy dostarczyć świeże teksty czytelnikom i robotom Google indeksującym witrynę.
#3 Status lidera – chęć dotarcia do użytkowników poszukujących różnych metod rozwiązania problemu
Blog firmowy powinien indeksować się pod najczęściej wyszukiwanymi pytaniami, jakie użytkownicy wpisują do wiersza wyszukiwarki. Przykładowo, sprzedając bilety lotnicze czy wycieczki do Chorwacji, możesz dotrzeć do użytkowników, którzy szukają odpowiedzi na pytania: “Co warto zobaczyć w Chorwacji?” lub “Jaka waluta obowiązuje w Chorwacji?”.
Jeden z organizatorów wycieczek Grecos, wykorzystuje to narzędzie od sierpnia 2016, aby pokazać klientom Grecję jako miejsce ich wymarzonego odpoczynku na każdą okazję: z dziećmi, aktywnie, jako podróż poślubną itp. Będziemy śledzić casus tego bloga w kolejnych miesiącach i przyglądać się, jak wpłynie on na biznes operatora turystycznego. Aktualnie widoczność jego witryny spadła, więc blog może w przyszłości pomóc odbudować utracony zasięg.
Jednym z bardzo dobrych przykładów witryny, która świetnie wykorzystuje blog (poradnik) w swojej strategii pozycjonowania jest Doz.pl W rezultacie zastosowania kilku narzędzi, w tym czytelni, DOZ jest apteką z największym zasięgiem w Google. Dzięki temu apteka stała się liderem w branży na wiele lat.
Podsumowanie
Teoretycznie swój tekst mogłabym zakończyć jednym krótkim, acz bardzo dobitnym stwierdzeniem. Według badania White Press, prowadząc bloga firmowego można uzyskać nawet o 88% więcej leadów. Jednak samo “pisanie bloga” może okazać się niewystarczające. Trzeba wiedzieć, jak, co, kiedy i o czym pisać.
Zwiększ swoją sprzedaż dzięki odpowiednio dobranym kanałom marketingu internetowego.
Blog firmowy wykorzystywany do różnych strategii SEO z pewnością poprawi efekty rankingu pozycjonowanych fraz, zwiększy zasięg witryny o kolejne nowe słowa kluczowe (ważne, aby były one wyszukiwane), co zwiększy ruch i konwersję. Praca nad blogiem powinna być długofalowa, regularna – to narzędzie nastawione na efekty odroczone w czasie. Optymalnie będzie również, gdy jego prowadzenie będzie nadzorowane przez agencję, która pozycjonuje Twoją witrynę, tak, aby oba działania były spójne.
Agencje SEO podpowiedzą, zaplanują nowe tematy czy podadzą, jakie słowa kluczowe powinny zawierać wpisy na blogu. Mogą także przeprowadzić audyt danego artykułu przed jego publikacją i zadbają o jego optymalizację (tagi, nagłówki, alty itd.). Dzięki tym detalom praca, jaką wkładasz w pisanie artykułów będzie widoczna dla użytkowników, do których chcesz dotrzeć.
Polecamy również: