Asana – genialne narzędzie do zarządzania projektami

0 napisany przez Robert Polak, 09 czerwca 2020

Nie samym marketingiem człowiek żyje, dlatego dzisiejszy artykuł będzie poświęcony narzędziu, które pozwala nam organizować pracę dla naszych klientów.

Asana – bo o nim mowa – to nie tylko pozycje jogi, ale również genialne narzędzie do zarządzania projektami. Z artykułu dowiesz się, które funkcje Asany – moim zdaniem – najbardziej usprawniają realizację projektów i bieżącą pracę z klientami naszej agencji.

Różne widoki zadań

To, co wyróżnia Asanę na tle innych narzędzi, z których korzystałem, to dowolność wyboru widoku zadań. Zadania mogą być wyświetlane w formie tradycyjnej listy “to do” lub kalendarza. Jeśli ktoś z Was wcześniej korzystał z Trello – zapewne polubi widok tablicy Kanban również dostępny w Asanie. Osoby prowadzące bardziej skomplikowane projekty zapewne docenią widok “timeline”, pokazujący m.in. zależności pomiędzy zadaniami:

Asana

Źródło: Asana.com

Uwaga! Widok “timeline” jest dostępny w wersji premium narzędzia.

Zadania cykliczne

Wiele z zadań, które realizujemy w pracy, mają charakter powtarzalny (np. wystawianie faktur czy wysyłka raportów). Bardzo przydatną funkcją Asany jest możliwość ustawienia cykliczności zadania, tak by po jego wykonaniu pojawiło się nowe zadanie w określonym przez nas terminie. Zadania możemy powtarzać w różnych cyklach: dziennym, tygodniowym, miesięcznym czy rocznym. 

Asana kalendarz

Źródło: Asana.com

Podzadania i zależności pomiędzy zadaniami

Kolejną funkcją, którą wykorzystujemy na co dzień w pracy, są podzadania (subtaski). Często zdarza się, ,że aby w pełni wykonać określone zadanie – konieczne jest wykonanie kilku innych zadań. Dzięki funkcji “subtasks” możemy dodawać podzadania bezpośrednio w zadaniu głównym, co pozwala zachować odpowiedni porządek w projekcie (podzadania nie widnieją na głównej liście zadań). Inną ciekawą funkcjonalnością są zależności pomiędzy zadaniami. Jeśli w projekcie mamy zadania które są od siebie zależne (jedno nie może rozpocząć się bez realizacji drugiego) – wówczas możemy ustawić zależność pomiędzy zadaniami. Dzięki wykorzystaniu tej funkcji dowiesz się, kiedy możesz zacząć zadanie, gdy ktoś inny skończy zadanie, od którego jesteś zależny.

Asana

Źródło: Asana.com

Uwaga! Możliwość ustawiania zależności pomiędzy zadaniami jest dostępna w wersji premium narzędzia.

Szablony projektów

Jeśli w Twoim biznesie występują projekty, które są powtarzalne – z pewnością docenisz funkcję tworzenia szablonów projektów. W pracy agencji marketingowej wiele zadań jest podobnych – niezależnie od klienta. Dlatego funkcja tworzenia projektów z wcześniej zdefiniowanych szablonów przyspiesza nam pracę na starcie projektu z nowym klientem. Dodatkowo na stronie Asany znajdziesz obszerną listę gotowych szablonów projektów dla różnych branż: https://asana.com/templates

asana

Źródło: Asana.com

Integracja z innymi narzędziami

Ostatnia z ważnych funkcji pozwala na połączenie Asany z innymi aplikacjami. W naszej agencji korzystamy z wielu innych narzędzi – Thunderbirda, Slacka czy Zapiera. Asanę wyróżnia możliwość integracji nie tylko z wymienionymi przeze mnie narzędziami, ale również z bogatą listą innych aplikacji (dostępna tutaj). Przykładowo integracja ze wspomnianym Slackiem jest dwustronna i umożliwia:

 – dodawanie zadań do Asany z konwersacji na Slacku,
 – informowanie o realizacji zadań z Asany w kanałach Slacka

Źródło: Asana.com

Przygotuję
darmową wycenę
wraz z propozycją strategii

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez 4PEOPLE Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach moich danych osobowych w celu:

    * Pola wymagane

    4/5 - (4 votes)

    Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

    4/5 - (4 votes)

    O autorze:

    Robert Polak

    Jako dyrektor generalny agencji 4PEOPLE czuwa nad tym, aby każda kampania prowadzona była w sposób zgodny z celami biznesowymi klienta. Interesuje się analityką internetową oraz użytecznością. Szczególną uwagę zwraca na optymalizację konwersji.
    Sprawdź

    PODCAST: Co robić a czego nie robić gdy spadną pozycje

    Pokaż wszystkie
    Marketing dla ludzi
    Zapisz się do newslettera!
    Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
    ...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!