Asana – genialne narzędzie do zarządzania projektami

0 napisany przez Robert Polak, 09 czerwca 2020

Nie samym marketingiem człowiek żyje, dlatego dzisiejszy artykuł będzie poświęcony narzędziu, które pozwala nam organizować pracę dla naszych klientów.

Asana – bo o nim mowa – to nie tylko pozycje jogi, ale również genialne narzędzie do zarządzania projektami. Z artykułu dowiesz się, które funkcje Asany – moim zdaniem – najbardziej usprawniają realizację projektów i bieżącą pracę z klientami naszej agencji.

Różne widoki zadań

To, co wyróżnia Asanę na tle innych narzędzi, z których korzystałem, to dowolność wyboru widoku zadań. Zadania mogą być wyświetlane w formie tradycyjnej listy “to do” lub kalendarza. Jeśli ktoś z Was wcześniej korzystał z Trello – zapewne polubi widok tablicy Kanban również dostępny w Asanie. Osoby prowadzące bardziej skomplikowane projekty zapewne docenią widok “timeline”, pokazujący m.in. zależności pomiędzy zadaniami:

Asana

Źródło: Asana.com

Uwaga! Widok “timeline” jest dostępny w wersji premium narzędzia.

Zadania cykliczne

Wiele z zadań, które realizujemy w pracy, mają charakter powtarzalny (np. wystawianie faktur czy wysyłka raportów). Bardzo przydatną funkcją Asany jest możliwość ustawienia cykliczności zadania, tak by po jego wykonaniu pojawiło się nowe zadanie w określonym przez nas terminie. Zadania możemy powtarzać w różnych cyklach: dziennym, tygodniowym, miesięcznym czy rocznym. 

Asana kalendarz

Źródło: Asana.com

Podzadania i zależności pomiędzy zadaniami

Kolejną funkcją, którą wykorzystujemy na co dzień w pracy, są podzadania (subtaski). Często zdarza się, ,że aby w pełni wykonać określone zadanie – konieczne jest wykonanie kilku innych zadań. Dzięki funkcji “subtasks” możemy dodawać podzadania bezpośrednio w zadaniu głównym, co pozwala zachować odpowiedni porządek w projekcie (podzadania nie widnieją na głównej liście zadań). Inną ciekawą funkcjonalnością są zależności pomiędzy zadaniami. Jeśli w projekcie mamy zadania które są od siebie zależne (jedno nie może rozpocząć się bez realizacji drugiego) – wówczas możemy ustawić zależność pomiędzy zadaniami. Dzięki wykorzystaniu tej funkcji dowiesz się, kiedy możesz zacząć zadanie, gdy ktoś inny skończy zadanie, od którego jesteś zależny.

Asana

Źródło: Asana.com

Uwaga! Możliwość ustawiania zależności pomiędzy zadaniami jest dostępna w wersji premium narzędzia.

Szablony projektów

Jeśli w Twoim biznesie występują projekty, które są powtarzalne – z pewnością docenisz funkcję tworzenia szablonów projektów. W pracy agencji marketingowej wiele zadań jest podobnych – niezależnie od klienta. Dlatego funkcja tworzenia projektów z wcześniej zdefiniowanych szablonów przyspiesza nam pracę na starcie projektu z nowym klientem. Dodatkowo na stronie Asany znajdziesz obszerną listę gotowych szablonów projektów dla różnych branż: https://asana.com/templates

asana

Źródło: Asana.com

Integracja z innymi narzędziami

Ostatnia z ważnych funkcji pozwala na połączenie Asany z innymi aplikacjami. W naszej agencji korzystamy z wielu innych narzędzi – Thunderbirda, Slacka czy Zapiera. Asanę wyróżnia możliwość integracji nie tylko z wymienionymi przeze mnie narzędziami, ale również z bogatą listą innych aplikacji (dostępna tutaj). Przykładowo integracja ze wspomnianym Slackiem jest dwustronna i umożliwia:

 – dodawanie zadań do Asany z konwersacji na Slacku,
 – informowanie o realizacji zadań z Asany w kanałach Slacka

Źródło: Asana.com

Przygotujemy darmową wycenę wraz z propozycją strategii

*Powyższe dane zostaną użyte wyłącznie do obsługi Twojego zapytania. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych znajdziesz tutaj.

* Pola wymagane

Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

O autorze:

Robert Polak

Jako dyrektor generalny agencji 4PEOPLE czuwa nad tym, aby każda kampania prowadzona była w sposób zgodny z celami biznesowymi klienta. Interesuje się analityką internetową oraz użytecznością. Szczególną uwagę zwraca na optymalizację konwersji.

Komentarze

Marketing dla ludzi
Zapisz się do newslettera!
Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!

Szukasz skutecznego marketingu internetowego?
Oferujemy bezpłatne konsultacje!

Dzięki nim dowiesz się:

Co wybrać? Google czy Facebook a może LinkedIn? Które z tych lub wielu innych narzędzi warto zastosować w przypadku twojej firmy.

Na jakie koszty musisz się przygotować i na jakie korzyści możesz liczyć.

Jak Twoja firma wypada na tle konkurencji i o jakie elementy warto zadbać na stronie internetowej

Umów się na bezpłatną konsultację!

Katarzyna Rożek

Katarzyna Rożek

Account Manager