Allegro Ads – czym jest reklama na Allegro i kto powinien z niej skorzystać?

0 napisany przez Kinga Gołębiewska, 15 lutego 2022

Prowadzisz sklep na Allegro? Chcesz, aby więcej osób dowiedziało się o Twojej ofercie i dokonało w nim zakupu? Z pomocą przychodzą Allegro Ads – system reklam na portalu, który umożliwi Ci dotarcie do potencjalnie zainteresowanych użytkowników.

Allegro Ads - czym jest i kto powinien z niej korzystać?

Jak działa Allegro Ads?

Allegro Ads to system samodzielnego tworzenia reklam rozliczanych w modelu CPC (ang. cost per click, koszt kliknięcia) lub CPM (ang. cost per mile, koszt tysiąca wyświetleń) w ramach Allegro oraz serwisów partnerskich. System ten daje możliwość promowania ofert zamieszczonych na Allegro na kilka sposobów.

Najczęściej spotykane są oferty sponsorowane, natomiast coraz częściej towarzyszą im reklamy graficzne oraz wykorzystanie sieci reklamowej. Całość tworzy uniwersalne narzędzie, którego głównym celem jest wsparcie sprzedaży na Allegro, ale także zwiększenie rozpoznawalności marki oraz zwiększenie lojalności klientów.

Jeżeli jesteś nowym sprzedawcą na Allegro, rozwijasz swój sklep na tej platformie lub wchodzisz z nowymi produktami na rynek – powinieneś zainteresować się tematem Allegro Ads i wypróbować je w swoim biznesie.

Rodzaje kampanii na Allegro Ads

Jak w każdym narzędziu do zarządzania reklamami możesz wybrać kilka strategii oraz rodzajów reklam. Wybór skutecznej reklamy powinieneś uzależnić od celu, który chcesz osiągnąć. Dzięki Allegro Ads możesz dotrzeć do użytkownika na każdym etapie ścieżki zakupowej. Wśród reklam na Allegro należy wyróżnić:

oferty sponsorowane – taka kampania umożliwia zaprezentowanie wystawionej oferty m.in. jako pierwszej na liście wyszukiwań kupującego. Oferty sponsorowane dobierane są kontekstowo, czyli do zapytania wpisywanego w wyszukiwarkę Allegro przez użytkownika.

reklamy graficzne – to kampania przygotowana z myślą o sprzedawcach, którzy chcą zwiększyć rozpoznawalność swojej marki na Allegro. Daje ona możliwość wyświetlania reklamy na stronie głównej Allegro oraz m.in. nad listą z wynikami wyszukiwania. Na grafice może nie tylko zareklamować swój produkt, ale także markę, sklep, daną kategorię – wybór należy do Ciebie i zależy od celu, który chcesz osiągnąć.

reklamy w sieci reklamowej – to możliwość prezentacji ofert sponsorowanych na zewnętrznych serwisach – Facebook i Google. Dzięki emisji w Google Ads dotrzesz do nowych kupujących, a z Facebook Ads pokażesz się użytkownikom, którzy widzieli Twoją ofertę, ale nie dokonali zakupu.

reklamy allegro ads

Kiedy warto uruchomić Allegro Ads?

Kampaniami na serwisie Allegro należy się szczególnie zainteresować w dwóch przypadkach:

Jeśli prowadzisz sklep wyłącznie na Allegro i nie masz własnej strony www – w takim wypadku nie masz możliwości skorzystania z alternatywy, jaką dają Google Ads i Facebook Ads. Powinieneś uruchomić reklamy, aby jak najwięcej użytkowników dowiedziało się o Twojej ofercie i mogło z niej skorzystać. Podobna sytuacja występuje, gdy Twoja strona to jedynie wizytówka firmy, przez którą nie da się dokonać transakcji.

Jeśli prowadzisz sklep na Allegro, masz własną stronę, ale większa część Twoich przychodów generowana jest przez system Allegro – dzięki reklamom będziesz mógł zwiększyć udział tych przychodów. Sprowadzisz do sklepu nowych użytkowników, którzy w przyszłości mogą zostać stałym klientami Twojego sklepu.

Jak uruchomić pierwszą kampanię na Allegro Ads?

Według raportu “Jak Polacy szukają i kupują w Internecie?” Ścieżki zakupowe on-line w Polsce 2021″ przygotowanego przez Atena Research&Consulting w czerwcu 2021, aż 69% użytkowników szukając produktów w internecie, trafia na stronę Allegro. To daje ogromne możliwości Twojemu sklepowi, aby pozyskać nowych klientów. Tylko musisz spełnić jeden warunek – dać im możliwość znalezienia swojej oferty.

Z pomocą przychodzą kampanie Allegro Ads. Wystarczy, że wybierzesz ofertę, którą chcesz promować, ustawisz odpowiednie miejsce jej wyświetlania, skonfigurujesz model rozliczenia, oraz budżet, jaki chcesz na to przeznaczyć.

Klienci często zastanawiają się, jaki budżet powinni przeznaczyć na ten kanał. Reklamy można zacząć wyświetlać, wydając od kilkunastu złotych na dzień. Jednak w bardzo konkurencyjnych branżach nie zalecałabym takiego działania, ponieważ może się okazać, że nie uda Ci się dotrzeć do klientów znajdujących się już na ścieżce zakupowej, a jedynie do tych, którzy poszukują informacji. To ważne, aby nasz mały budżet nie był wyklikany, nie przynosząc Ci realnych korzyści.

Dlatego tak istotne jest określenie go na takim poziomie i wybranie takich rodzajów reklam, aby móc osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Z naszego doświadczenia wynika, że minimalny budżet powinien wynosić 2000 zł miesięcznie. Jeżeli prowadzimy dla danego sklepu kampanie produktowe Google Ads to budżet miesięczny na Allegro Ads powinien oscylować w podobnych kwotach.

Aby reklama w tym kanale była skuteczna, należy również zwrócić uwagę na oferty, które wybierasz do promocji. Nie zapominaj, że odbiorcy są wzrokowcami i ważne jest, aby produkt na zdjęciu wyglądał zachęcająco. Drugim ważnym kryterium jest cena. Allegro działa jak porównywarka cen, szczególnie w przypadku produktów konkurencyjnych. Użytkownik wybierze przeważnie tę opcję, która ma najniższą cenę. W drugiej kolejności zwróci uwagę na możliwość darmowej dostawy produktu.

Co wybrać – Allegro Ads czy Google Ads?

Odwiecznym pytaniem klientów jest, którą platformę reklamową powinienem wybrać? Odpowiedź nie jest prosta, bo wszystko zależy od możliwości oraz celów, jakie mamy do zrealizowania. Obecnie niezwykle rzadko zdarza się, aby użytkownik dokonał zakupu przy pierwszej styczności się z daną ofertą. Często porównuje, jakie są inne możliwości. Dlatego w im większej liczbie kanałów dasz się mu się zauważyć, tym więcej klientów przyciągniesz do swojego sklepu.

Warto rozważyć inwestycję pomiędzy tymi platformami reklamowymi, jeżeli posiadasz zarówno własny sklep online, jak i sklep na Allegro. W przypadku reklam Google Ads sprowadzasz ruch bezpośrednio do swojej domeny, budując rozpoznawalność swojej marki, a oferując ciekawe oferty, budujesz relacje z klientami i zyskujesz ich lojalność w przyszłości.

W przypadku reklam Allegro Ads bazujesz na zaufaniu, jakie użytkownicy mają do Allegro, a także na ruchu, jaki pozyskuje ta platforma. Jednak warto zauważyć, że sprzedając na Allegro, a nie budując własnego sklepu online, oddajesz powodzenie swojego biznesu w dużej mierze systemowi zewnętrznemu.

W mojej opinii powinieneś rozważyć prowadzenie płatnych działań na Allegro, gdy ten kanał ma spory udział w przychodach Twojego sklepu, które nie są kanibalizowane przez koszty utrzymania sklepu na tej platformie.

Chcesz postawić na skuteczny marketing oparty o cele? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez 4PEOPLE Sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach moich danych osobowych w celu:

    * Pola wymagane

    Rate this post

    Spodobał Ci się artykuł? Oceń go!

    Rate this post

    O autorze:

    Kinga Gołębiewska

    W 4PEOPLE zajmuje się prowadzeniem kampanii PPC. Dla niej kampanie to nie tylko praca - to pasja, dająca możliwość kreowania wizerunku firmy w internecie. Wykorzystuje swoją wiedzę z zakresu Facebook Ads i Google Ads, aby osiągnąć efekt synergii pomiędzy prowadzonymi kampaniami i generować jak najwyższe współczynniki konwersji dla klientów. Dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem w trakcie szkoleń, na których pomaga uczestnikom zrozumieć zasady działania marketingu w internecie. Wolny czas uwielbia spędzać na długich, górskich spacerach wraz z całą rodziną. Fanka serialu Friends, który może oglądać bez końca.
    Grzegorz Kaim

    Mam nadzieję, że ten artykuł okazał się pomocny.

    Jeśli potrzebujesz wsparcia marketingowego to:

    Marketing dla ludzi
    Zapisz się do newslettera!
    Zdobywaj wiedzę! Co dwa tygodnie otrzymasz najciekawsze artykuły na swoją skrzynkę e-mail!
    ...i dołącz do ponad 600 subskrybentów!