Aktualne wymiary grafik – Facebook i Instagram [Luty 2023]
Trudno wyobrazić sobie komunikację w mediach społecznościowych bez warstwy wizualnej. Wykorzystanie grafiki jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu w kampaniach marketingowych, a odpowiednio przygotowane kreacje odgrywają na Facebooku i Instagramie rolę często kluczową. Aby Wasze posty i reklamy zachwyciły odbiorców, ważne jest ich odpowiednie dostosowanie. W tym artykule przedstawiamy aktualne wymiary wszystkich formatów graficznych na Facebooku i Instagramie, abyście już nigdy nie musieli główkować, jak przygotować kreację, która będzie się odpowiednio wyświetlać.
Wymiary grafik na FB i IG – co tu znajdziesz?
Kiedyś to były czasy – był jeden wymiar grafiki na profil, stronę firmową, wydarzenie… Szybko i łatwo. Teraz to nie ma czasów. Wymiary piętrzą się niczym dedlajny w piątkowe popołudnie, a ty chcesz dokonać dobrego wyboru.
No więc po to jesteśmy. Podzieliliśmy wymiary na te, które przydadzą Ci przy prowadzeniu profilu oraz na grafiki reklamowe. Wymiary grafik na Facebooka i Instagrama są podane w formacie: szerokość na wysokość. Przykładowo wymiar 640 x 960 pikseli oznacza 640 pikseli szerokości na 960 pikseli wysokości grafiki. Na końcu artykułu znajdziesz też przydatną paczkę grafik na profile firmowe w formatach psd i svg!
Zawarte w artykule wymiary pochodzą albo z oficjalnych źródeł Facebooka, albo są naszą sprawdzoną rekomendacją (nasz dział graficzny zęby zjadł sobie na nich). Także – enjoy! A jeśli szukasz wymiarów grafik na LinkedIn, znajdziesz je w jednym z naszych poprzednich artykułów, o tytule (a jakże!) Aktualne wymiary grafik na LinkedIn..
Wymiary grafik Facebook – posty, strona i relacje
Poniżej znajdziesz wymiary grafik na FB, które przydadzą Ci się do prowadzenia działań a profilu – od avatara, przez zdjęcie w tle strony, wydarzenia czy grupy.
Zdjęcie profilowe – avatar
Zdjęcie profilowe strony firmowej to wizytówka naszej marki. Warto zadbać o to, by nie zepsuło pierwszego wrażenia.
Zalecenia Facebooka:
minimum 176 x 176 pikseli.
Twoje zdjęcie profilowe na Facebooku będzie wyświetlane na desktopie w wymiarze 170 x 170 pikseli, ale na smartfonach będzie wyświetlać się jako 128 x 128 pikseli.
Nasze zalecenia:
Wymiary 800 x 800 pikseli. Warto mieć na uwadze, że zdjęcie zostanie wykadrowane do koła.
Zdjęcie w tle strony:
Zalecenia Facebooka:
851 x 315 pikseli
Rozmiar ekranu: 820 x 312 pikseli.
Rozmiar wyświetlacza w smartfonie: 640 x 360 pikseli.
Minimalny wymiar: 400 x 150 pikseli.
Idealny wymiar pliku: mniej niż 100 KB.
Nasze zalecenia (idealnie wyświetla się na desktopie i mobile):
Wymiary 820 x 360,
We wskazanym poniżej obszarze 640 x 312 pikseli powinny znaleźć się istotne elementy (treść) – widoczne na mobile.
Co ważne do zapamiętania, na urządzeniach mobilnych lewa strona zdjęcia w tle zostanie częściowo zasłonięta zdjęciem profilowym strony.
Zdjęcie w tle grupy (cover event):
Zalecenia:
Wymiary 1640 x 856 pikseli.
Istotne jest zachowanie współczynnika proporcji 1,91:1. Rekomendujemy umieszczenie najważniejszych informacji w okolicach środka grafiki.
Zdjęcie w tle wydarzenia:
Utworzenie wydarzenia na Facebooku to jeden z lepszych sposobów na promocję eventu. Jakie wymiary powinno mieć zdjęcie w tle?
Zalecenia:
Wymiary 1200 x 628 pikseli
Rozmiary grafik na osi czasu
Istnieje kilka wymiarów postów, które możemy dodać na oś czasu – kwadratowy, pionowy i poziomy, post z linkiem i tak zwany post rozwijany.
Post pionowy
Wymiary 640 x 960 pikseli.
Proporcja 9:16.
Post poziomy
Wymiar 1200 x 900 pikseli.
Post poziomy (z linkiem)
wymiary 1200 x 628 pikseli
Wymiary grafik w kampaniach reklamowych (Facebook i Instagram)
Wymiary grafik reklamowych zależą od miejsca ich wyświetlania (to tak zwane umiejscowienia). Dopasujesz je w Menadżerze Reklam.
Wymiary reklam w Aktualnościach Facebooka:
Minimalne wymiary to 600 x 600 pikseli.
Zalecamy 1080 x 1080 pikseli. Współczynnik proporcji 1:1
Wymiary reklam w prawej kolumnie:
Minimalne wymiary to 254 x 133 piksele.
Zalecamy 1080 x 1080 pikseli i stosunek proporcji 1: 1.
(Te reklamy są przeznaczone tylko dla komputerów).
Wymiary obrazów dla artykułów błyskawicznych:
Zalecamy wymiar minimum 1080 x 1080 pikseli.
Stosunek 1: 1.
Wymiary obrazu dla wyszukiwania na Facebooku:
Minimalne wymiary to 600 x 600 pikseli.
Zalecamy wymiary co najmniej 1080 x 1080 pikseli.
Stosunek 1:1.
Wymiary obrazów dla sponsorowanych wiadomości:
Zalecamy wymiary co najmniej 1080 x 1080 pikseli.
Stosunek 1:1.
Wymiary reklam w skrzynce odbiorczej:
Minimalne wymiary to 25 x 133 pikseli.
Zalecamy wymiary co najmniej 1080 x 1080 pikseli.
Stosunek do 1:
Wymiary reklam Messenger, Facebook i Instagram Stories:
Minimalne wymiary to 1080 x1080 pikseli.
Zalecamy wymiary 1080 × 1920 pikseli.
Stosunek 9:16.
Wymiary obrazów reklam na Instagramie:
Pozioma: 1080 x 566 pikseli.
Kwadrat: 1080 x 1080 pikseli.
Obsługiwane proporcje: od 1,91: 1 do 4: 5.
Wymiary grafik Instagram – profil, posty i relacje
Avatar (zdjęcie profilowe):
700 x 700 pikseli.
Post kwadratowy na Instagramie:
1000 x 1000 pikseli.
Można też dodać posty w innych wymiarach (ale należy pamiętać, że na profilu wyświetli się w formie kwadratu):
Poziomy: 1080 x 566 pikseli.
Portret: 1080 x 1350 pikseli.
Obsługiwane proporcje: od 1,91: 1 do 4: 5.
Okładka wyróżnionego Stories:
700 x 700 pikseli.
Wymiary relacji na Instagram Stories:
1080 x 1920 pikseli.
Zaznaczyliśmy miejsca, w których nie warto umieszczać ważnych informacji, zwłaszcza w komunikatach reklamowych (znajduje się na nim avatar z nazwą profilu, miejsca te są też zacienione).
Instagram Reels:
Wymiary są takie same jak w przypadku Stories:
Wymiary 1080 x 1920 pikseli.
Współczynnik proporcji 9:16.
Pamiętaj, że jeśli rolkę publikujesz też w aktualnościach, musisz wziąć pod uwagę, że zostanie ona docięta.
Okładka w Aktualnościach: 1080 x 1350 px.
IGTV:
Wymiary 1080 x 1920 pikseli.
Współczynnik proporcji 9:16.
Zdjęcie na okładce: 420 x 654 pikseli.
Dowiedz się, jak prowadzić kanały w Social Media i pozyskaj zaangażowanych odbiorców.
Ostatni krok to zastosowanie się do wytycznych i wskazówek. Niech Twoje posty zyskają profesjonalny wygląd i przyciągają uwagę odbiorców! To mały krok dla marki, ale wielki krok w kierunku budowania silnej obecności w mediach społecznościowych.
Polecamy również: