Grupy Docelowe GA: popraw efektywność kampanii
Nie wiecie jak ocenić swoich klientów, którzy odwiedzają Twoją stronę? Mam na to sposób z nowym raportem Google Analytics. Dzięki informacjom, które zawiera, poprawicie efektywność prowadzonych kampanii.
Kilka miesięcy temu Google Analytics wprowadził możliwość pomiaru udziału w ruchu i konwersjach dla grup płci i wieku oraz jakie są zainteresowania naszych potencjalnych klientów. W tym krótkim artykule pokaże wam jak ten raport włączyć, jak interpretować w nim dane i do czego je wykorzystać.
Włączenie raportu
Jeśli macie już nowy skrypt Universal Analytics lub stary, ale z możliwością zbierania list remarketingowych, rzecz jest stosunkowo prosta. Po zalogowaniu się do panelu Google Analytics znajdziecie w sekcji odbiorcy nowe dwie podkategorie: zainteresowanie i dane demograficzne.
Po wejściu na jeden z nowych raportów pojawi się guzik “Włącz”. Oznacza to, że już macie wklejony nowy skrypt Google Analytics umożliwiający zbieranie tych danych. Wystarczykliknąć w przycisk “Włącz” i oba raporty będą zbierały nowe dane. Nic trudnego, prawda?
Trochę inaczej jest wtedy, gdy jeszcze nie wkleiliście nowych skryptów Google Analytics. W takiej sytiacji pojawi się wam następujący komunikat:
To oznacza, że musicie wygenerować nowszy skrypt oraz wkleić go do kodu źródłowego strony w celu włączenia tego raportu. Możecie zrobić to samodzielnie lub zlecić programiście. Ważne, żeby skrypt znalazł się w wyznaczonym miejscu. Kiedy tak się stanie, możecie włączyć raport tak, jak opisano wyżej.
Nowe dane
Najbardziej podstawowymi danymi, które można analizować z wykorzystaniem raportu są te demograficzne (wiek i płeć). Można sprawdzić, jaki jest ich udział w ruchu na stronie:
Dodatkowo, można sprawdzić jaki udział w generowanej konwersji ma dana grupa docelowa (widzicie już, że dostajecie wiedzę, która potencjalnie może przynieść wam więcej leadów, prawda?):
Czym się interesują nasi użytkownicy strony dowiemy się z raportu zainteresowania. Poznamy dokładnie jakie kategorie witryn przegląda po wyjściu z naszej strony.
Dane są zbierane na trzy różne sposoby:
– kategorie podobieństwa, która pozwala nam określić styl życia użytkowników naszej strony np miłośnicy motoryzacji czy gotowania,
– kategorie rynku, które pozwalają nam określić jakie produkty czy usługi poszukują dodatkowo użytkownicy naszej strony,
– inne kategorie identyfikują obszary zainteresowań w oparciu o rodzaj przeglądanych przez użytkowników treści.
Planowanie optymalizacji
Gdy już zbadaliśmy naszych użytkowników strony możemy te dane wykorzystać:
1. do projektowania graficznego nowej strony lub jej optymalizację. Dzięki temu oferta jeszcze lepiej trafi do tych, którzy najczęściej przeglądają ofertę,
2. do copywritingu: tekstów na stronie, komunikatów reklamowych, komunikacji na portalach społecznościowych, ponieważ w końcu wiadomo dla kogo pisana jest oferta,
3. do aktywacji kampanii behawioralnych. Znając grupę docelową oraz kategorie witryn jakie w wolnej chwili przeglądają lub jakie inne produkty szukają możecie skierować reklamy na wszystkich użytkowników w tej grupie. Uwaga: nazewnictwo kategorii jest takie samo w Google Analytics i AdWords. Dzięki temu uruchomienie kampanii AdWords na kategorie zainteresowań wybierzecie od razu.
Nawet 150% wzrost współczynnika konwersji
Korzystając z tych danych w celu optymalizacji działań marketingowych możemy:
– zwiększyć współczynnik konwersji o 150% w ciągu 6 miesięcy,
– zmniejszyć koszt pozyskiwanej konwersji z kampanii behawiorlanych nawet o 70% (bo już wybieramy sprawdzone kategorie witryn),
zwiększyć liczbę konwersji do 200%,
Wystarczy, że przeanalizujecie te dane, wyciągniecie wnioski i zoptymalizujecie stronę i kategorie kierowania.
Dowiedz się jak, wdrożyć nową wersję GA4 i zarządzać jej ustawieniami.
Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić! Jeśli wciąż nie masz pewności, jak poprawić opłacalność swoich działań w marketingu internetowym, skontaktuj się z nami i przekonaj się, czy Twoje kampanie mogłyby być bardziej efektywne.
Polecamy również: